Søgning på: voksne mennesker kan godt tale om sex. Resultater: 17221 til 17240 af 321608
-
SSO - Hegel
ForumindlægJeg regner med at skrive SSO om Hegels historie filosofi. Jeg overvejer at skrive opgaven tævrfagtligt i historie og filosofi (hvilket man kan jvf. dette link: http://www.emu.dk/gym/projektarbejde/eksamen/3g.html ) nogle råd eller erfaringer med at skrive om emnet i to fag?Nogle ideer til, hvad e... -
sven åge madsen
Forumindlægvi har i dansk læst bogen "se dagens lys" af sven åge madsen. så jeg kunne godt tænke mig at skrive i dansk opgaven (1g), om en bog eller novelle af hans som kan sammenlignes med "se dagens lys".men jeg kender ikke andre af hans værker. er der ikk nogen der har nogle foreslag ... -
Nirvana godt eller dårligt?
ForumindlægHey Udfra diverse tekster jeg har læst virker det som om nirvana for buddhisterne er et fedt sted og det sted man gerne vil hen. Men nu var en af mine venner oppe til eksamen og blev spurgt om nirvana var godt eller dårligt. Han svarede det var godt men fik af vide at nirvana er dårligt uden noge... -
Sekularisering
ForumindlægHej Jeg skal skrive opgave om sekularisering. Vil skrive om emnet i forhold til middelalderen og op til oplysingstiden. Jeg vil så høre, om nogen har forslag til hvilke emner jeg kan/bør komme ind på. Evt. eksempler på strid mellem kirke og øvrige magthavere? Jeg takker på forhånd for eventuelle ... -
Vampire workers? Nogen der har den?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er ved at skrive min engeksl opgave, som består af fire seperate opgaver til teksten, Vampire Workers bitten by good life. Er der nogen af jer, der har lavet opgaverne, som vil uploade dem i ''opgaver''? Jeg kan ikke finde nogle opgaver derinde :) Venlig h... -
Mønsterbryder
ForumindlægHej derude. Hvad mener Bourdieu om mønsterbrydning? Han snakker om begrebet habitus, som må gøre det svære at bryde ud af et mønster,. Meeen kan man godt påstå, at det er nemmer at bryde den sociale arv, fordi at indvidets habitus i større grad påvirkes af den sekundære socialisation i det ... -
hvad menes der?
ForumindlægHej, jeg er ved at besvare nogle spørgsmål om forbrydelse og straf i samfundsfag.. Hvad menes der med disse tre spørgsmål. - Hvorfor er unge tilbøjlige til at ville give hårdere straffe, end vi har i dag. - Hvordan synes du et samfund skal straffe lovovertrædere? - Giv eksempler på, hvad der kan ... -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Hjælp til funktion
ForumindlægHejsa, har fået smidt følgende opgave i hovedet, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. "Funktionen f er givet ved forskriften: f(x) = x^3 - 3x + 18 Det oplyses at f har netop et nulpunkt x = -3 Funktionen g med forskriften g(x) = x^3 - 3x + d har et andet konstantled end f, nemlig tall... -
Samfundsmæssige konsekvenser
ForumindlægHej med jer,Hvilke konsekvenser har det for samfundet at man afhjælper et handikapptets menneskes dagligdag?(Vi har lavet et hjælpemiddel til blinde i teknologi)Man sparer vel nogen penge på hjemmehjælpere, men hvad er der mere?#D@niel -
Darwin vs Kristendommen
ForumindlægHvordan og hvorfor går Darwin imod Kristendommen? Ved at han bla. mente at mennesket nedstammede fra aber og IKKE gud... Er der evt. andre forslag....? -
Es klopft
ForumindlægNogen der vil hjælpe mig med at oversætte noget fra Es klopft? Det skal oversættes til tysk Tidligt i sit ægteskab havde lægen MAnauel Ritter en kort affære med en anden kvinde, Monika. Hun blev gravid, men derefter så de ikke emre hinanden. Efter fødseln sendte hun ham dog et billede ... -
Farver + lys
ForumindlægJeg skal skrive en indledning til min storpgave om farver og lys. Hvad kan jeg komme ind på historiskset og hvordan kan jeg få den til at fange læseren? Er bange for jeg kommer til at skrive for meget om de forskellige farver og for lidt om lys. Og omvendt selvfølgelig.. Nogle forslag til, hvad j... -
spørgsmål til ørneflugt
ForumindlægHej jeg har trukket det moderne gennembrud til den mundtlige afgangsprøve i dansk, og jeg er i gang med at analysere og fortolke den. Jeg synes selv, at jeg har fået en rimelig god forståelse for teksten, men jeg har et par spørgsmål, der gerne skulle give mig en yderligere forståelsefor teksten.... -
polynomium
ForumindlægBestem tallet a så 2 er rod i polynomiet: p(x)=x^3+ax^2-ax+4 Hvordan bestemmer jeg tallet af? -
procent afvigelse...
Forumindlæghey hvordan er det nu man finder procent afvigelsen mellem 2 tal.. det drejer sig om disse to tal skal bare finde ud af hvor meget afvigelsen er :P 466,474 nm 441,56 nm -
Habermas?
ForumindlægHey..Er der nogen herinde, der kan fortælle mig, hvad Habermas' mest kendte teorier er eller hvad han er kendt for..det vil være Dejligt!NB: jeg har søgt rigtig meget på nettet, men kan ikke rigtig forstå det. Jeg synes, at det er lidt for kompliceret den måde de fortæller på!På forhånd tak -
Ensom
ForumindlægKan i ikke være så venlige at hjælpe mig? Vil gerne høre jeres meninger. Har lige 3 spørgesmål: 1. Hvad er ensomhed, kan man definere det? 2. Hvad er det der gør en så ensom, at man tænker på at begå selvmord? 3. Hvornår føler man sig ensom? -
Noveller som handler om vigtige valg i livet
ForumindlægJeg skal lave en synopse over emnet "På kant med livet" så jeg mangler en novelle, tekst eller digt som handler om vigtige valg i livet. Kan ikke finde nogen håber i kan hjælpe mig :) -
Hvad er fordelen? biologi
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med dette :) Hvad er fordelen ved at have pels? Hvad er fordelen ved at tænderne har forskellig funktion? Hvad er fordelen ved at have svedkirtler ? ... min egne bud.. Dyrene kan varme sig, når det nu er koldt (andet)?
