Søgning på: matematik fp10 maj 2019. Resultater: 17241 til 17260 af 33718
-
Brug for tilnærmelsesvis lineær funktion
ForumindlægEn der har et eksempel på en tilnærmelsesvis lineær funktion, som jeg kan indsætte i min emneopgave. Den må meget gerne indeholde både udregn, tekst og graf. Det ville jeg virkelig sætte pris på! - På forhånd mange tak! -
Regression og vækst
ForumindlægHej søde mennesker. Jeg mangler kun 2 opgaver til min aflevering, og det er 2 spørgsmål som jeg virkelig ikke kan finde ud af! så jeg håber i vil hjælpe mig. Under et forsøg med penduler måltes svingningstider, T sekunder, svarende til forskellige pendullængder, L meter: L: 0,50,0,75,1,00,1,25,... -
snitfunktioner
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp, da jeg ikke helt har fanget det med snitfunktioner. opgaven lyder hvordan finder man snitfunktioner til f(x,y)=-x^2+xy- 1/2 y^2+8 -
funktion
ForumindlægEt andengradspolynomium f er bestemt ved f(x) = ax2 + bx+ c. Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f (1) = 4,5. a) Bestem tallene a, b og c. I -
Hjælp!!!!
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til : bestem arealet af en cirkel, som har en omkreds på ca 62.8 cm hjælp -
Vigtigt ! Beregn rumfang
ForumindlægJeg skal finde rumfanget af kartoffelmel Jeg får afvide at massen er 1000 g & massefylden er 0,70g/cm3 Hvordan finder jeg rumfanget af det ? Jeg har kigget i min formelsamling, men der bliver det ikke vist . -
MAT C til MAT A?
ForumindlægEr det muligt at supplere MAT C op til A-niveau henover foråret/sommerferien, og i så fald hvordan? -
ENSVINKLEDE TREKANTER
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. a og c, håber et et geni kan hjælpe;) -
Kassekredit / Kontantlån
ForumindlægHar de to typer lån ovenover variabel eller konstant ydelse/rente gennem hele løbetiden? Har også lige brug for forklaring på disse begreber: Afdrag og ydelse Jeg ved: Ydelse = Rente+Afdrag på lån Afdrag -> Man betaler af på gælden Jeg synes bare personligt ordene er svære for mig at sk... -
Hvad er Fysik og Kemi
ForumindlægHej jeg overvejer om jeg skal tag Fysik 0-B og Kemi C-B men jeg ved ikke helt hvordan Fysik foregår og hvad man kan forvente af det, og kemien hvad er forskellen på C og B. på forhånd tak for et svar -
Renteregning
ForumindlægHej, Hvilken formel skal jeg benytte når min opgave lyder således: En person har taget lån i banken, som skal afvikles på 24 måneder. Det skal afvikles med en månedlig ydelse på 800kr., med en rente på 6% pr. år. Bestem lånebeløbets størrelse samt restgælden efter 8 måneder? Jeg er me... -
Værdimængden
ForumindlægHej alle sammen :) Kan nogen muligvis hjælpe mig med at forklare, hvordan differentialregning kan bruges til at bestemme værdimængden for en funktion. -
amish please hjælp
Forumindlæghvilke fag har de i skolen. undervisiningen-- -
Reducer
Forumindlæg3a+2b-5a = resultatet er -2a+2b men kan man ikke skrive resultatet enten som -2a+2b eller 2b-2a. -
tjen penge
Forumindlæghar du lyst til at tjener penge på noget hjælp til opgaver løsning.. så kontakt mig her -
Hjælp til vektor opgave
ForumindlægHej! Jeg er helt på bar bund mht. denne opgave. (se vedhæft) Jeg går lidt ud fra, at jeg skal starte med at bruge cosinus og sinus til vinklen 30. Men derefter kan jeg ikke lige se mig ud af det. Jeg ved at at man kan bruge 3, 4, 5 forholdene, men kan ikke huske, hvordan det er? Er der no... -
Sider der er nyttige til skolen :)
ForumindlægHej Jeg vil gerne have at vi skriver link til det sider som er gode at have når man går i skole. På det måde giver vi det vi ved til andre og får noget nyt :) Jeg starter! frividen.dk studienet.dk opgaver.com fysiknoter.dk notenet.dk godekaraterer.dk så det jeres tur ! :D -
TI-89 sælges
ForumindlægJeg sælger min TI-89 lommeregner til 950 kr. Den er brugt men fungerer perfekt. Datakabel og manual medfølger. Skriv en e-mail hvis du er interresseret: [email protected] -
Grænseværdi
ForumindlægHej alle. Ville bare gerne vide hvad man skal bruge: - mængdelære til? - Hvorfor skal man vide hvad en følge nærmer sig (grænseværdi)? -
hvordan laver jeg linjeskift i latex?
Forumindlæg^^
