Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17241 til 17260 af 20599
-
Nv årsprøve, fysk, opdrift
ForumindlægHey, har årsprøve i morgen der afslutter det naturvidenskablige grundforløb (1.g) og nu er det desværre sådan at jeg kan risikere at komme op i fysik. Vi skal have dispositioner parat til hvert forsøg og fag og i fysik er opdrift tilfældet, hvor vi har sunket et lod i vand og bagefter sprit. Nu e... -
SRO - Irsk kultur og identitet
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder pt med SRO i engelsk og samfundsfag, og sidder simpelthen fast. Som i kan se i opgaveformuleringen skal jeg analysere og fortolke 2 tekster, én af dem mine lærere har valgt, og én jeg selv skal finde - MEN, jeg kan simpelthen ikke finde noget... Det må være alt fra e... -
Udviklingen i USA's rolle i international politik
ForumindlægHej! Jeg er igang med studieretningsprojekt om udviklingen i USA's rolle i international politik - fagene er samfundsfag og historie. Jeg er lidt i tvivl om den sidste del af min redegørelse, opgaven lyder således: "Der ønskes en redegørelse for væsentlige træk i udviklingen af det int... -
Udviklingen i USA's rolle i international politik
ForumindlægHej! Jeg er igang med studieretningsprojekt om udviklingen i USA's rolle i international politik - fagene er samfundsfag og historie. Jeg er lidt i tvivl om den sidste del af min redegørelse, opgaven lyder således: "Der ønskes en redegørelse for væsentlige træk i udviklingen af det i... -
Skatteminister
ForumindlægHej :) Jeg er igan med en opgave i samfundsfag hvor jeg skal beskrive hvad en skatteminister laver. Jeg skal senere fremlægge det her. Jeg har fundet en lille smule om Holger K Nielsens liv, men ikke rigtig hvad han laver, ikke andet end at opkræve skatter og andre indtægter. Jeg har søgt og ... -
Folkepensionister - Hvad er det?
ForumindlægHej, Jeg sidder og skriver en samfundsfags rapport og skal hive information ud fra en tabel. I tabellen er "Folkepensionister" nævnt sammen med bla. "Førtidspensionister", "Efterlønsmodtagere" og "Arbejdsstyrken i alt". Derefter er der så listet hvor ma... -
Den Kolde Krig problemstillinger?
ForumindlægHej. Jeg har trukket Den Kolde Krig til mdt. eksamen i medborgskab som er en blanding af religion, samfundsfag og historie) men jeg har lidt problemer med at finde på en problemformulering - og problemstillinger. Har allerede skrevet følgende problemstillinger: Hvad er den kolde krig og den... -
Terkel i knibe. normer, værdier osv.
Forumindlægvi har set terkel i knibe i samfundsfag, og nu har vi fået nogle spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. please hjælp. (; 1. find eksempler på normer, værdier og roller, som viser, at vi befinder os i det senmoderne samfund i filmen. 2. find eksempler på personlighedstyperne, den traditionsbundn... -
Forslag til EP emne?
ForumindlægHej allesammen. Så er det snart eksamenstid. Jeg går på Hf, og skal snart til at skrive EP. Vi har fået at vide at vi skal vælge fag og område inden måneden er omme. Man skal vælge to fag og et emne man vil skrive om. Jeg er virkelig meget i tvivl om hvilket emne jeg vil vælge. Her er de fag jeg ... -
Metode - matematik
ForumindlægHej Jeg skal op i morgen til årsprøve, og det eneste, som jeg er meget usikker på, er min matematiske metode, som jeg har brugt. Jeg har valgt fagene samfundsfag og matematik. Jeg benytter mig af noget statistik om beskæftigelse og oprindelse, og jeg laver dermed en Chi i anden test for at se, o... -
Gode gymnasier i Kbh.?
ForumindlægJeg skal til at vælge gymnasie nu her til marts, men kan ikke finde ud af, hvad jeg skal vælge som 2. og 3. prioritet. Jeg har tænkt mig at vælge Ørestadens Gymnasium med Student+ (Samfundsfag, Engelsk og Matematik på A) som 1. prioritet. Er der nogen herinde der kender andre gymnasier med såkald... -
Push- og Pull faktorer ift. immigration. Relevante for mine fag?
ForumindlægHejsa kloge mennesker. Jeg sidder og arbejder på min DIO, hvor jeg har sat mig for at finde årsagerne til at immigranter søger lykken i USA. Jeg har valgt fagene Engelsk A og IØ A. Problemet er bare, at jeg kan ikke se hvilke metoder jeg skal bruge. Kulturanalyse synes jeg ikke der er nok a... -
Hjælp til samfundfagseksamen
ForumindlægHej Min klasse har trukket samfundsfag, og vi skal aflevere på mandag. Jeg er alene og har trukket emnet "sameksistens og kuktur". Og har som delemne valgt, "Kulturmødet i Danmark". Men jeg har ingen ide om hvad jeg kan snakke om er lidt tidspresset. Jeg vil gerne ind over n... -
Produkt ideer
ForumindlægJeg skal op i mundtlig samfundsfag, og har brug for hjælp til et godt produkt. Vores emne er pressefrihed. Min makker og jeg har ideen at vi vil lave en plakat, delt op i to halvdele, hvor vi på den ene side viser pressefriheden i Danmark, og på den anden i Rusland. Så på den første side tegner ... -
Socialisation og identitet i det senmoderne
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt om "Socialisation og identitet i det senmoderne" - de fag der indgår er samfundsfag og engelsk, man må også gerne inddrage mediefag. Jeg er lidt på bar bund omkring hvordan jeg skal gribe det an. Vi er i gang med emnet Socialisation ... -
Socialisation og identitet i det senmoderne
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive studieretningsprojekt om "Socialisation og identitet i det senmoderne" - de fag der indgår er samfundsfag og engelsk, man må også gerne inddrage mediefag. Jeg er lidt på bar bund omkring hvordan jeg skal gribe det an. Vi er i gang med emnet Socialisation ... -
Integration
ForumindlægHey people (: - Jeg skal snart skrive et projekt om integration, der skal jeg have to fag inddraget. HAr valgt samfundsfag og religion. Mange mener at det er svært at integrere indvandrere, hvilket er rigtigt nok på en måde. I religon ved jeg ikke helt hvordan jeg skal inddrage det, jeg havde t... -
"I have a dream"
ForumindlægJeg er som så mange andre ved at overveje hvad jeg skal skrive om i min synopsis-opgave. Jeg synes det kunne være spændende at kigge på noget racisme i USA, og inddrage Martin Luther Kings berømte "I have a dream"-tale. Jeg er bare lidt i tvivl om, hvilken fagkombination der kan lade si... -
HJÆLP TIL POLITISKE PARTIER I DANMARK.
ForumindlægHej Alle! Jeg skal i eksamen i Samfundsfag imorgen. Dog har jeg helt vildt svært ved at forstå artiklen jeg har linket til, og hvad den egentlig prøver at fortælle. Det eneste jeg kan få ud af den er titlen. Jeg håber der er en der kan hjælpe mig med at fortstå den eller bare kort fortælle hva... -
Forslag til problemstilling omkring Platon staten
Forumindlægskal til at skrive opgave om Platon staten i samfundsfag og oldtidsfag og tænke på om der var nogle der have nogle gode problemstilliger? indtil videre har jeg overvejet at skrive noget omkring: Platons utopi i forhold til hans samtid og samfund – samt dansk/vestlig stats utopi som et eksempel. ...
