Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17261 til 17280 af 20688
-
hvordan kan jeg hæve mit snit?
Forumindlæghejsa, jeg har afsluttet stx med et snit på 7,2 efter at have ganget mit snit med 1,08. Problemet er at mit snit ikke er nok til den uddannelse jeg gerne vil ind på. jeg skal i et halvt år supplere matematik fra b til a og kemi fra 0 til b. gør dette en forskel på mit gennemsnit? hvad ville i fo... -
Hvordan indrager jeg geografi?
ForumindlægHeey folkens. Jeg skal skrive en rapport i fysik. Rapportens formål er: "At bestemme den specfikke varmekapacitet og relaterer resultaterne til viden om nedbørs- og klimaforhold". I denne rapport skal vi indrage geografi, men jeg har ingen ideer om hvor jeg skal indrage, faget geograf... -
Orbit 3 opgaver
ForumindlægJeg har et spørgsmål til en fysik opgave i orbit 3 side 265. Det drejer sig om opgave 4.Jeg får følgende oplysninger:Mikkel sksperimentere med et ræntgenrør. Han accelerer elektronerne op med en spænding på 30 kV. Strømstyrken gennem røret er 80 μA.Spørgsmålet lyder så:Hvor mange elektroner ... -
opgave..
ForumindlægHej :) Jeg har svært ved disse to opgaver jeg har fået for i fysik: 1. Et cyliderglas fyldes med kviksølv. Glasset er 52cm højt, luftens tryk er 1 atm. a) Hvor stort er trykket på bunden af glasset? b) En tænstikæske med målene 4cm*1.5cm*6.5 cm trykkes ned under overfladen. Hvor stor en masse fo... -
Teori om Fourierrækker
ForumindlægHej medstuderende. Jeg har fået min eksamensopgave og er igang med at lede efter teorien om Fourierrækker. Den franske matematiker, fysiker Jean Baptiste Joseph Fourier (1768 - 1830) er kendt for undersøgelsen af Fourierrækker. Jeg har konstrueret en trekantkurve ved at lægge harmoniske sinustone... -
pendulforsøg
Forumindlæghej vennerher en opgave for de rigtige hardcore fysikere. jeg fatter brikker. håber nogen kan hjælpedet drejer sig om et pendul.når man laver forsøg med pendul kan man ifølge matematikken forløbet beskrivesx(t) = A sin ( wt + ø) + cmen selvfølgelig passer dette ikke, da pendulet aftager med tiden... -
Opdrift og densitets opgaver
ForumindlægHej :) Jeg er så heldig at have en fysik opgave aflevering for, som jeg på ingen måde kan finde ud af. Så jeg vil være meget glad hvis i lige ville prøve at hjælpe! :) Spørgsmål 1: En plastklods med densitet 0,85 g/cm3 og rumfang 125 cm3. - Hvad er rumfanget af den del af klodsen, som er un... -
Hvad mener det? Og hvordan løser man det?
ForumindlægHej jeg har 2 opgaver i fysik som jeg har siddet og bøvlet med i nu 2 timer og kan hverken forstå eller løse.... Kan nogen hjælpe mig? 1. MAN B&W Diesel sælger skibsmotoren 14K98MV. Det er en 28 m lang og 15 m høj totakts dieselmotor med en effekt på 80,080 kW. Hvad er effekten i HK (hestek... -
Fysikaflevering
ForumindlægVil blive meget glad hvis nogen gad hjælpe mig med denne fysik opgave!!!Densiteten af en guldring skal bestemmes.Først vejes et måleglas med vand til 83,42g. i en tynd snor sænkes ringen ned i vandet uden at røre glasset. Vejningen viser nu 84,75 ga: Beregn opdriften på ringenb: Beregn ringens vo... -
Verdenssprog- og psykologilinjen???
ForumindlægHeeej Jeg skal efter sommerferien starte på gymnasiet og vil gerne høre mere om specielt denne her studieretning, hvis nogen af jer kender til den? Fx: Hvordan er undervisningen? Er niveauet svært? Får man mange afleveringer og lektier for? Og så generelt om selve linjen hvis i har mere at ... -
Keplers love - empirisk
ForumindlægJeg skriver et studieretningsprojekt om Kepler og Keplers love, med fysik som hovedfag og historie som bifag. Et spørgsmål jeg har utrolig svært ved at gribe an lyder: Analyser hvorledes Kepler fandt frem til sine love ud fra Tycho Brahes målinger. Det betyder vel at jeg skal gøre det ud fra empi... -
Vandmodstand
ForumindlægHejJeg har et lille problem: Vi har gang i et gruppeprojekt i fysik, hvor jeg arbejder med en båds modstand i vand. Vi har lavet nogle forsøg med en legetøjsbåd trukket af forskellige lodder v.h.a. et trissesystem. Her har vi målt hastighederne (de nåede at blive konstante) som vi kan bruge til a... -
Lydens fart
ForumindlægHej, jeg har lige to spørgsmål til fysik eksamen i overmorgen. Hvorfor er lydens fart højere i luft end i CO2. Er det fordi molekylerne sidder tættere i luften så lyden hurtigere kan forplante sig eller er der en anden god forklaring?Hvad er en overtone helt præcist. Man skal jo først have grundt... -
mobiltelefoner og saltvand
ForumindlægJeg ved godt at det her ikke er et decideret skolespørgsmål men jeg tænkte på at nok var nogle kloge fysik/elektronik hoveder som har et svar på det...Problemet er nemlig at min nokia 3310 har fået lidt saltvand på sig, (den har ikke ligget i saltvand men har bare fået nogle sjask på sig)imidlert... -
Planetbevægelse
ForumindlægHej! jeg er som mange andre i gang med SRP, så hvis der er nogen der kan afse lidt tid til at hjælpe mig, kunne det være super! Jeg har om emnet "planetbevægelse med inddragelse af Lagrangepunkterne" med fagene fysik og matematik. I min problemformulering skal jeg opstille ligningerne f... -
søger lektiehjælper :)
Forumindlæghej jeg søger en lektiehjælper :) en der kan rette mine opgaver for mig, og hjælpe med ting jeg ikke helt forstår næsten i alle fag men fx. fysik, kemi, matematik og dansk.. jeg betaler for hver en opgave, eller vi kan også aftale antal penge pr time. jeg regner med 2 timer pr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægJeg kan tilbyde min hjælp til lektierne i fagene Matematik, Fysik, Spansk og Dansk indtil A-niveau.Jeg er selv matematisk Student og har undervist tidligere.Hvis i bor I KBH-området kan jeg undervise hos jer, og ellers bliver det hos mig (østerbro).Jeg tager fra 50-80 kr. i timen, afhængig af tra... -
Vil du læse igennem?
ForumindlægHej. Jeg har skrevet lidt om raketter, deres bevægelse, udledt raketligningen, lavet et forsøg samt nogle beregninger. Er der en venlig sjæl - som er god til fysik - som vil læse det igennem, og komme med nogle kommentarer. Enten sige hvis noget er helt forkert, eller hvis der er nogle antagelser... -
Skråplan
ForumindlægHejJeg er i gang med at skrive rapport om "bevægelse på skråplan" og jeg skal skrive hvilke krafter der virker på den klods som kører op/ned af et skråplan men jeg har altså ikke helt forstået det med kræfterne( F-normal, F-langs, F-dyn, F-tyngde osv.) er der nogen der vil være så sød a... -
Hjælp til at færdiggøre formel
ForumindlægJeg har en opgave i faget fysik/kemi, som jeg gerne vil have hjælp til. Jeg håber, at I har tålmodighed til at hjælpe mig, og I skal ikke kun skrive svaret/løsningen, men derimod også definere, hvordan I finder frem til svaret/løsningen. Jeg har oprettet en anden tråd med samme forespørgsel, me...
