Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 17261 til 17280 af 152758
  • pascal?

    Forumindlæg
    Et lille dumt spørgsmål:er p i idealgasloven angivet i atm eller pascal eller kan det være begge dele?
  • Fysik rapport - Afbrænding af svovl.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er ved at skrive en fysik rapport, der går ind under et forsøg vi har lavet. Afbrænding af svovl, forsøg 6.8 I rapporten står der: Forklaring til forsøget: Hvad observerede I og hvorfor skete det? - Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal forklare hvad vi observerede, og jeg ved da...
  • Videregående uddannelse

    Forumindlæg
    Har nogen af jer søgt ind på en matematisk videregående uddannelse eller overvejet det?Hvorfor søgte I ind/hvorfor gjorde I ikke?God sommer til alle :)
  • Reaktion mellem magnesium og oxygen

    Forumindlæg
    Hej, vi har lavet et eksperiment med magnesium som blev varmet op indtil det reagerer med oxygen.Jeg bliver bedt om at argumentere for hvorfor en reaktion tog sted. Kan man sige at det er en eksotermisk reaktion?
  • NV-rapport

    Forumindlæg
    Vi skal lave vores første NV-rapport (NV = Naturvidenskabelig Grundforløb). \n\nHvordan skal sådan en se ud?\nNogle, der vil sende mig et ekemplar?\nEmnet er lige meget, skal bare se, hvad man laver en.
  • Brug af enheder i ligninger

    Forumindlæg
    Vil man nogensinde benytte sig af enheder i ligninger f.eks. Km/t? Hvis nej, hvordan skal man så angive enhederne i ens opgave?
  • Syre og salte

    Forumindlæg
    Nu vil jeg gerne have styr på det.KNO3 er salpeter. Hvad er den kemiske formel for salpetersyre? Er det bare KNO3 opløst i vand?Hvad er HNO3? Eksisterer det overhovedet, og hvad er navnet hvis det gør?Er lidt forvirret.
  • smidder man folk ud?

    Forumindlæg
    Hej alleJeg kom lige til at spekulere på, om man, af en eller anden grund, kan blive smidt ud af studieportalen.dk, og hvad man i så fald skal gøre for at blive smidt ud.Venlige hilsner
  • substitution

    Forumindlæg
    Substitutionen vil være ved det tertiære C:2-methylbutan + Br2 -> 2-brom-2-methylbutanEr dette en SN1 eller en SN2?I bogen står der at tertiære substitutioner sker ved SN2 men skal der ikke gå pænt lang tid før H'et ryger af?
  • Reaktionskenitik

    Forumindlæg
    Jeg er ved at rive mit korte hår af fordi jeg ikke kan finde hovede og hale i Reaktionskenitik. Så tænkte om der var nogen af jer der havde noter omkring Reaktionskenitik, 1 reaktionsorden og 0 reaktionsorden :)
  • Trunkteret

    Forumindlæg
    Hvad betyder det?
  • bøger til farmaceut uddannelsen 1. og 2. år

    Forumindlæg
    Hej Jeg har nogle børger fra første og andet år, som jeg sælger. De fleste er i god stand og prisen kan forhandles.
  • Hvad hedder man når...

    Forumindlæg
    Hej, når man har taget en kandidat i matematik hedder man Cand.scient og ligeledes gør man hvis man har en kandidat i fysik, men kommer der ikke mere på titlen så man kan skelne de to? Og så tænkte jeg også på hvad titel man har når man har taget sin bachelor i matematik og hvad man egentlig ka...
  • Oktetregelen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har lige et spørgsmål. Opfylde Valin oktetreglen? Min lærer har forsægt at forklare mig oktetregelen, men jeg forstod det ikke. Tak på forhånd :D
  • Brøndsted- & Lewis syrer

    Forumindlæg
    Nu har jeg lige læst et indlæg her på forummet, hvor nogle af jer nævner Brøndsted- og Lewis syrer. Disse begreber har jeg aldrig hørt om før, og jeg er egentlig lidt nysgerrig omkring, hvordan disse defineres. Desuden så jeg én nævne "Brøndsted-Lowry definitionen". Nogle der kunne hjæ...
  • afleveringer

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg går i 9. klasse, men jeg har tænkt mig at tage gymnasiet, og har tit fået avide at der er mange afleveringer - fedt! Men hvor lang tid har man ca. til hver aflevering? (Cirka??)
  • carbon

    Forumindlæg
    C-atomets forskellige former, samt deres egenskaber?
  • Le Chateliers princip

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan forklare mig om Le Chateliers princip? skal bruges til eksamensforberedelse :-) På forhånd tak.
  • Salt- Virkelig brug for hjælp det haster pleeease !!!

    Forumindlæg
    Hej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk formel h...
  • PH-værdien for CO2

    Forumindlæg
    Er der nogen som kan fortælle mig hvad PH-værdien er for CO2????