Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 17261 til 17280 af 45492
-
fysik prøve:(
ForumindlægHey folkens:) jeg skal til en fysik prøve, og jeg ved ikke hvordan jeg kan læse rigtigt op! fysik er ikke min stærke side og har derfor virkelig brug for hjælp. jeg skal op i følgende: radioaktivitet (specielt absorption og afstand), kosmologi (størrelsesklasser,parallakse, cepheider) samt spredt... -
Binomialtest
ForumindlægVed det foregående valg opnåede partiet BB 16 % af stemmerne. I en stikprøve på 1000 tilfældigt valgte personer var der 180, der angav, at de ville stemme på BB, hvis der var valg nu. Spørgsmålet er nu, om BB's stemmeprocent har ændret sig siden sidste valg. Med andre ord skal det afgøres, o... -
Ental - fransk
ForumindlægHej, er famille på fransk tredje persons ental? -
Lukket system
ForumindlægHej hvad er forskellen på et lukket og ikke lukket system? Kan i komme med et eksempel? -
Maks hastighed af et faldende opbjekt
ForumindlægJeg skal bevise at når et objekt falder på et tidspunkt vil den nå dens maks hastighed og at accelerationen vil derefter blive 0.Jeg kan ikke finde lige præcis det i bogen og den teori.Jeg skal lave en forsøg hvor et objekt falder så jeg kender dens masse, strækning og tid. Hvordan er det jeg fin... -
Hvorfor er knæleddet et æggeled?
ForumindlægHvorfor er knæleddet et ægte led -
kommunisme vs liberalisme
Forumindlæghvorfor er det aldrig lykkes at få det gennemført i et samfund? hvad er bedst? -
Projektopgave.
ForumindlægHej. Da vi snart har projekt uge, jeg har fundet emne, men jeg vil gerne være lidt forberedt. Emnet er global opvarmning. Jeg vil nu spørge om I ved noget om det?, hvad kunne være interessant at skrive om? Jeg har lidt - men hvis i kunne tilføje noget ekstra. Mangler lidt til problemformul... -
Terminsprøver ....
ForumindlægJa, så er der to uger til terminsprøverne i 8 klasse. Og jeg er V I L D T nervøs. Især omkring matematik. Og især omkring problemregning.Færdighedsregningen er ikke så slem endda (kan jeg kun håbe på) - men problemregningen................................. Og de her indlæg er der selvfølgelig r... -
forskel mellem perhaps og maybe
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide hvad forskellen mellem perhaps og maybe er samt i hvilke sammenhænge de bruges i. Eller er det to ord der kan bruges i alle sammenhænge? Mange tak på forhånd. -
bare for en sikkerheds skyld :-).
ForumindlægJeg har skrevet noget på engelsk om IRA, jeg har rettet det så godt jeg kan, men kunne godt tænke mig, at der var en, som ville tjekke den igennem for mig :-). -
afstanden
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at løse den her opg. (uden hjælpemidler) Forstår den ikke helt. Jeg havde tænkt i retningen af at de 2 trekanter er ensvinklede og dermed også ligedannede, men det giver ikke helt mening med de 200 cm :s -
Næringsrig sø
ForumindlægHej, hvad kendetegner en næringsrig sø? -
Eksamen!
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad der er af psykologi i snehvide??? -
Forsøg til eksamen
ForumindlægHvilke forsøg kan man vise til følgende emner til FSA: - Vedvarende energi (turbine, generator - hvad mere?) - Kulkraftværk (turbine, generator, transformation - hvad mere?) - Filtrering (?) - Centrifugering (?) -
Konjunkitiv, er det rigtigt?
ForumindlægHej Jeg er i gang med en tyskopgave og jeg kunne rigtig godt tænke mig at bruge en konjunktiv. Jeg vil gerne skrive "Hvis vi kunne acceptere alle mennesker ville jeg være glad" Er det så rigtigt at skrive: "Wenn wir alle menschen akzeptieren könnte wäre ich froh" Jeg håber m... -
Magnetisme?
ForumindlægHvis man stiller et frit ophængt stangmagnet op i luften, hvor vil dens magnetiske nord- og sydpol pege hen imod?Vil stangmagnetens nordpol pege hen imod Jordens magnetiske nordpol eller....?Er pludselig i tvivl? -
HJÆLP!- vietnamkrigen
ForumindlægHej. Jeg mangler at svare på et af mine spørgsmål til historie imorgen. det lyder sådan her: Hvordan og hvornår sluttede vietnamkrigen og hvad har den betydet for nutiden? Jeg ved at den 30 april 1975 nedbrydes regimet Saigon men er der nogle søde mennesker der ved om det var krigens slutning ... -
Isolering af t...
ForumindlægHejsa, fik hjælp forleden, men nu er jeg gået i stå igen. 1000 = 2000/1+39* e-0,1*t Nu skal vi isolere t: 1000 = 2000/1+39*e e-0,1*t Vi ganger over kors: 1+39·e-0,1t = 2000/1000 = 2 , isoler 39·e-0,1t : 39·e-0,1t = 2-1 = 1 , isoler e-0,1t : e-0,1t = 1/39 Og tager nu ln på b... -
Risø-kilderne
Forumindlæghejsa;)k Der står i min fysikbog, at alfa-kilden består af americium-isotop med 241 kernepartikler. Det er et nuklid, og så står der at alfa-partikler består af to neutroner og to protoner. Når AM-241 udsender en alfa-partikelm, ændrer atomkernen sig. Grundstofsnummeret falder to, fordi der forsv...
