Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17281 til 17300 af 20688
-
Bohrs/Rutherfords atommodel vs. elektronskys modellen
Forumindlægsidder og bakser lidt med et studiretningsprojekt, og skal i den fobindelse bruge noget om kvantiseret energi. Det kan godt være det er mig der er helt blank, men jeg har opfattet kvanter som et eller andet i defineret mængde - correct me if i´m wrong. (jeg er "kemiker" ikke fysiker) je... -
Plateaus problem / det isoperimetriske problem i rummet
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder som mange andre i angsten og slidets sved og roder med SRP. Jeg skriver om sæbebobler og minimalflader i matematik og fysik, og skal derfor også runde det isoperimetriske problem i rummet - jeg sidder bare og bliver forvirret nu. Det skyldes sikkert for megen stirren ind i... -
Natrium
ForumindlægMit spørgsmål går således: I natrium ligger 2 lysstærke gule spektrallinier tæt op ad hinanden med bølgelængderne hhv. 588,9950 nm og 589,5924 nm.En natrium spektrallampe undersøges med et gitter med 300 l/mm og et spektrometer, der kan skelne to tætliggende spektrallinier hvis deres afbøjningsvi... -
Raket
ForumindlægJeg har i min srp fået et redegørende spørgsmål der lyder følgende: Raketter anvendt til rum færd og opsendelse af satelitter affyres ofte fra baser placeret tæt på ækvator. Beskriv de fysiske overvejelser der ligger til grund for denne placering. Så står der, at jeg skal skrive om impulsbegrebe... -
Hjælp til udledning af 2. ordensdifferentialligning til dæmpet harmonisk svingning.
ForumindlægHej, jeg er ved at skrive SRP, men har det problem at en af de 2. ordens differentialligninger jeg skal udlede, ved jeg ikke hvad jeg skal stille op med. Ligningen er denne y’’ = dy’ + ey, og jeg skal bevise at den kan beskrive en dæmpet harmonisk svingning. Er der en der kan ... -
Klage over srp
ForumindlægHej derude jeg skrive for at bede om en hjælpende hånd. Situationen er den at jeg har fået 4 i mi srp, den karakter er jeg bestemt ikke tilfræds med, så jeg håbede at der var en eller flere kloge hoveder som har forstand på matematik og fysik, der kunne læse den og give deres egen personelige be... -
Nyt "Nyeste indlæg" forum?
ForumindlægHej Sam og andre...Jeg har bemærket at der specielt de sidste par dage hav været ufatteligt mange indlæg om mat og fysik opgaver... Det er der heller ikke noget galt i! Men som sproglig er det lidt svært at hjælpe i sådanne opgaver og jeg ville derfor høre om det ikke var en mulighed at man kunne... -
Atom- og kernefysik... Hjælp..
ForumindlægHej!Jeg har fysik-aflevering for som volder en del problemer.. Håber der er nogen der kan hjælpe med følgende opgave:Hvor længe skal man ligge i solariet for at få lige så meget UVA-stråling, som man får ved at ligge en time i solen?Man får oplyst at solariestrålingens intensitet ved UVA-stråling... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte min bachelor i medicin og vil derfor gerne tilbyde privatundervisning til elever, der er interesserede. Niveuaet er lige fra folkeskole til gymnasiet og evt. lidt på universitet. Det er bl.a. fagene: - Matematik - Fysik - Kemi - Biologi -... -
Skrå kast med luftmodstand.
ForumindlægHej derude jeg skrive for at bede om en hjælpende hånd. Situationen er den at jeg har fået 4 i mi srp, den karakter er jeg bestemt ikke tilfræds med, så jeg håbede at der var en eller flere kloge hoveder som har forstand på matematik og fysik, der kunne læse den og give deres egen personelige be... -
Fejl i formelsamling
ForumindlægHey Jean, Sam eller hvem, der står for det!Ville bare lige informere om en fejl i den lille formelsamling, der er lavet til fysik!Under atom- og kernefysik, radioaktivt henfald er der fejl under positronstrålingen i eksemplet. Neon vil naturligvis altid have atomnummeret 10 og i dette tilfælde ma... -
TI- Nspire cas HJÆLP!!!!
Forumindlæghej jeg sidder her og skal regne nogle fysik opgaver , som handler om kræfter fx i Newton og tyngdegraft... men problemet er at jeg får to forskellige resultater på do lommeregner. jeg er super dårlig til at bruge min TI Nspire cas .. jeg ville bare vide hvordan jeg gøre det på Ti Nsp... -
Rydbergs konstant.
ForumindlægHej! Jeg har er igang med at lave en rapport i fysik, hvor jeg skal bevise RYdbergs konstant, efter egne måle bølgelængder. Jeg ved godt at der er noget helt galt med mine resultater, men min lærer sagde at jeg bare skulle bruge mine resultater alligevel. Indtil nu har jeg lavet det som jeg har v... -
SRP om fodbold og det skruede frispark
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg har valgt at skrive srp i emnet fysik og matematik. Jeg vil gerne skrive om hvorfor en fodbold kan skrue ved et frispark?(spiller nemlig selv en del fodbold og interessere mig for det :) det er noget om magnuseffekten osv. Men kan nogen hjælpe angående hvilke bøger jeg... -
Def. spændingsfald
ForumindlægJa, skal aflevere fysik aflevering iaften inden 24.00 og der er en opgave jeg ikke kan. Opgaven siger:Opskriv definitionen for spædningsfald v.h.a. omdannet energi og v.h.a. tabt potentiel energi: Vi har overhovdet ikke lært noget om det, men alligevel er den i vores opgavesæt. Har kigget på nett... -
Bølgelængde
ForumindlægDen mindste energi, der skal tilføres en elektron for at frigøre den fra en siliciumoverflade er 7.93*10^-19 J. a) Beregn den største bølgelængde af lys, som kan frigøre elektonener fra en siliciumoverflade ved fotoelektrisk effekt b) Kan lys i det synlige område frigøre elektroner fra en silic... -
Luftmodstand vs. densitet.
Forumindlæghey! Jeg har fået til opgave i fysik at opstille en ligning for et kanonskud der inddrager luftmodstanden. Finurligheden i opgave ligger så i, at jeg skal indrage det stigende og faldende densitet ( jo højere op i atmosfæren, jo lavere tryk og dermed også densitet). Jeg forestiller mig ... -
Fysikopgave (1.g)
ForumindlægJeg har lige lavet mit fysikopgavesæt. Dog kunne jeg ikke finde ud af én af opgaverne. Denne har ordlyden:"Opgave 9:Et tørelement med en hvilespænding på 4,5 V forbindes med en pære med resistansen 8 ohm, når den lyser. Polspændingen er 4,35 V.a) Bestem elementets indre resistans.b) Hvilken ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ... -
Lektiehjælp Odense M. - 9.kl og 1.g
ForumindlægKære alle. Vi søger dygtig lektiehjælp 2-3 timer ugentligt. - til vores dejlige unger! Fag: matematik + fysik, grundlæggende samt udvidet forståelse Trin: 9.klasse og 1.g Du er: Kvinde Har min. Studieniveau: 3.g Bosat Odense Tålmodig!.... Ærlig, kan formidle enkelt og struktureret God til ...
