Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17301 til 17320 af 48240
-
Hjælp til engelskeksamen, haster (:
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op til eksamen i mundligt engelsk, og går stadig i folkeskole så er en smule nervøs, og kan ikke helt finde ud af hvilke tekster jeg skal gå efter. Mit emne er, en tekst vi har læst i skolen "Proved Innocent" og overemnet er Irland. -nogle gode forslag eller rå... -
Hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har det problem, at jeg ikke kan få mig selv til at snakke i timerne, da jeg har angst for det. Kan bedre snakke når der er få i klassen, men vi er desværre mange. Jeg går i 3.g og mine karakterer er noget møg! Synes I, det vil være en god idé, hvis jeg valgte at gå op til eksamen i a... -
Om uddanelse i Udlandet
ForumindlægHej, jeg kunne godt tænke mig at komme på college i U.S.A. Californien, nærmere i Los Angeles. Kunne godt tænke mig at høre, om folkeskolens afgangs eksame, er nok får at komme ind? og hvad det ca. koster hvis man bor der. (er der andet jeg bør vide må i meget gerne skrive det tak) Mvh. Kenn... -
billedkunst
Forumindlæghvordan kan det være at der ikk er en kategori som hedder "billedkunst" når der er musik.. nåh men mit problem er at jeg ska tegne en klippe? kender i en hjemmeside hvor man kan få hjælp og råd.. jeg ska op til eksamen om 3 dage, så vil håbe på hjælp hurtigst muligt -
Eksamensbevis
ForumindlægHvis man valger ikke at dukke op til den sidste eksamen pga. man godt vil lade sit eksamensbevis staa aaben, fordi man vil rette op paa sine karakterer, er det saa en god ide at fortalle skolen om dette? Snakke med en studievejleder? Eller skal man bare ikke dukke op og informere skolen at man er... -
Er Matematik B bestået?
ForumindlægJeg står i denne situation, at jeg ikke er særlig skarp til matematik, men vil bare gerne have svar på om Matematk B er bestået, da jeg gerne vil søge et uddannelse, som kræver mat b bestået. Har fået i årskarakter: 4 i mundtlig, 02 i skriftlig. Fik 00 til skriftlig eksamen. -
Det står i avisen
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en synopse til dansk mundligt eksamen og jeg har trukket "Det står i avisen". I mit fordybeslesområde, skal analysere en nyhedsartikel, men har ingen anelse af hvordan jeg skal fremlægge det. Altså jeg ved godt hvordan man skal analysere det, men ved ikke... -
AKUT SPØRGSMÅL
ForumindlægNår man skal til ekstern geografi eksamen, hvor man trækker et emne og har haft næsten en måneds forberedelses tid derhjemme (vi kender eksamensspærgmælene på forhånd), tror I så godt, at man må have printet på papir besvarelserne af spørgsmålene - altså at man gær det klar på forhånd hjemmefra??... -
Skriftlig dansk hjælp
ForumindlægHar i nogle gode fif/tips/ideer til skriftlig dansk eksamen i 9.klasse? Jeg skal op i morgen og har sindsygt svært ved det med bare at sidde og skrive selv i 3,5 timer og jeg kan desuden slet ikke finde ud af at formulere gode sætninger eller en god struktur. -
bachelor ??
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål vedrørende dispensation af bachelor maksimal studietid! jeg har særlige forhold der har gjort at jeg har brugt lidt ekstra år på min bachelor. Jeg var op til eksamen og nu her reeksamen lige inden sommerferien og har dumpet.....jeg har brugt max år på min bachelor men re... -
grundstoffernes periodesystem
ForumindlægHej. Jeg skal op i Kemi B på torsdag og har et overordnet emne der hedder "grundstoffernes periodesystem". Jeg synes at det er et lidt fattigt emne, men har sikkert overset noget at snakke om? Nogen bud? Mvh Christian -
Slægten alkohol
ForumindlægHej skal op i morgen i fysik/kemi 9 klasse. Og hvis jeg trækker alkoholer er jeg ikke helt på det rene om hvad jeg skal snakke om. Tænkte på at bygge nogle molekylesammensætninger og snakke lidt udfra dem, men ellers er jeg helt blank. Nogle der har nogen idéer? -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Afstemning af reaktion - Software
ForumindlægHej alle. Jeg starter nu i 2. G, hvor jeg skal til mit andet år med kemi. Vores lærer har sagt, at det er en god idé, anskaffe sig en software som kan gøre det for én. Det skal ikke foregå online, den skal kunne downloades. -
Den nye HF
ForumindlægJeg har 1 spørgsmål i forhold til den hvis man er startet sin HF før 2017 og har færdiggjort fagene: Mat C Kemi C Georgrafi C Dansk A Engelsk B Religion C Samfundsfag C Men mangler sin eksamen i et kreativt fag, samt Biologi C kreativt fag C Vil man så godt kunne tage sine valgfag ... -
17. maj
ForumindlægHvor mange var så ude og demonstrere?(Ikke mig!) -
Dårligt skolesystem?
ForumindlægDa jeg gik i 9. klasse fik jeg studievejledning, jeg synes det var til grin. Det var sådan set bare min klasselære der spurgte hvad jeg godt kunne tænke mig at lave efter folkeskolen og hvad jeg gerne ville arbejde med senere i livet. Når jeg så remsede nogle af tingene op kunne hun sige ud fra h... -
Skuffet, trist, sur??
ForumindlægHvilken følelse får I når I får et skod karakterer som I ikke selv havde forventet at få?Her kan I evt. komme frem med jeres følelser omkring dårlige karakterer.. -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
uran
ForumindlægUran-235 benyttes i mange tilfælde i atomkraftværker til at producere atomenergi ved kontrollerede fissionsprocesser, hvor Uran kernerne spaltes ved sammenstød med neutroner til mindre lettere atomkerner. I naturen forekommer isotopen Uran-235 kun med 0,72 %. Uran-235 har en halveringstid på cir...
