Studievalg og videregående studie

bachelor ??

25. juni 2018 af Dian123

Hej jeg har et spørgsmål vedrørende dispensation af bachelor maksimal studietid!

jeg har særlige forhold der har gjort at jeg har brugt lidt ekstra år på min bachelor. Jeg var op til eksamen og nu her reeksamen lige inden sommerferien og har dumpet.....jeg har brugt max år på min bachelor men regner med at søge dispensation pga mine særlige forhold så jeg kan få mit tredje forsøg selvom jeg har brugt max år på bachelor!

mit problem er nu om det er muligt jeg kan komme op til eksamen EFTER sommerferien selvom det tredje forsøg først er næste år? hvis man fx er den eneste dumpet og eksamen kun varer  1-1½ time skal jeg så VIRKELIG udskyde min bachelor i ENDNU et år for blot 1-1½ år?? jeg har ingen andre fag end lige præcis denne eksamen jeg skal have overstået og det pirer mig at det kun varer 1 time - skal jeg tage et helt år om pga. 1 eksamen der varer 1 time med mine særlige forhold? :s


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. juni 2018 af Smut1

Mmhh jeg kender ikke så meget til systemet, men måske du snarere skulle bekymre dig om, at hvis du ikke består din reeksamen næste gang, så ryger du helt ud af din bachelor. (Og hvis det ikke bekymrer dig, bør du nok overvejem, om du læser det rigtige).

Summa summarum, du har fået et år til at fordybe dig i noget, jeg formoder du ikke finder nemt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. juni 2018 af guzbak

Er det en mundtlig eller skriftlig? Som udgangspunkt kan du ikke udsætte den.

Hvad læser du? Og er det den sidste bachelor eksamen du har?

I visse tilfælde, på visse studier kan man i stedet søge dispensation til at tage kandidatfag mens du er på bacheloren.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
26. juni 2018 af Dian123

#1 jeg læser det rigtige hvilket jeg er 100% sikker på ellers havde jeg ikke brugt så mange år på uddannelsen. Jeg har forhold der gør at jeg godt kan søge om dispensation da jeg har behov for det (sygdomsforløb) men jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen at jeg kun mangler 1 eksamen og er færdig med bachelorprojekt med fin karakter men skal tage hele året om for 1 eksamen (1 TIME for at være helt præcis)? når alt andet er bestået!


Svar #4
26. juni 2018 af Dian123

#2 det er en skriftlig eksamen, ikke særlig svær og kun med få spørgsmål - den varer kun en enkelt time, men jeg har som sagt forhold der gør at jeg nogle gange ikke helt formår at komme igennem super let. Jeg har bestået alle de svære eksamener så det er i bund og grund kun denne jeg mangler fra bacheloren. Jeg har altså bestået ALT andet inklusiv bachelorprojekt.

Du er vist inde på det jeg fisker efter........ bortset fra at mit spørgsmål er: der står inde på deres hjemmeside efter hvad jeg har forstået, at man kan starte på kandidaten men ikke fuldt ud. dvs. jeg STADIG skal bruge et år ekstra på uddannelsen. dvs. 3 år mere i stedet for 2! :/ er det muligt at søge om at tage kandidaten på 2 år ligesom alle andre + denne ene lille eksamen oven i? jeg kan da kun se at det gavner universitetet at jeg ikke skal sidde endnu et år på skolebænken grundet 1 eksamen!


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. juni 2018 af Anders521

Hejsa,

har du mon været til studievejledningen? I så fald, hvilke anbefalinger fik du givet? I øvrigt er der en anden ting du måske bør være opmærksom på - studieaktivitetskravet. Dette er i tilfældet hvis du udskyder din uddannelse, men jeg er usikker om reglerne deri.


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. juni 2018 af guzbak

Det er ikke muligt at afholde en skriftlig eksamen kun for dig, med mindre det er en eksamen hvor de har sagt at hvis fx under fem består så aflægges en mundtlig eksamen.

Det med at tage kandidat fag før tid afhænger som sagt af hvor du læser henne. Så hvilket studie eller fakultet drejer det sig om?
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. juni 2018 af guzbak

I øvrigt behøver du ikke tilladelse til at tage et 3. eksamensforsøg, det burde du kunne tage automatisk, da du har ret til 3 forsøg.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #8
29. juni 2018 af 123434

Man kan godt søge om ekstra eksamensforsøg. Man kan f. eks. have en psykisk diagnose eller andet som gør det svært for en.

Skriv et svar til: bachelor ??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.