Søgning på: historie noter hf. Resultater: 17321 til 17340 af 33009
-
Medicin - Gns af samlede karakterer eller adgangsgivende eksamer?
ForumindlægKort og simpelt spørgsmål. Gns. på medicin er det udregnet udfra snittet på de adgangsgivende eksamer (Altså matA, KemiB,FysikB) osv. eller er det det samlede snit fra studentereksamen? Hvis det er det samlede snit man går udfra, har man så ikke en uretmæssig fordel, hvis man som jeg færdiggør mi... -
Indledning til Rødstrømpebevægelsen
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave, eller har skrevet om Rødstrømpebevægelsen i 1. hf historieopgave. - og jeg er nu nået til indledningen. Jeg har skrevet min problemformulering, og har skrevet lidt i min indleding, men er simpelthen så drårlig til at fylde mere på :/ Min problemformulering: ... -
Optagelse(KU)
ForumindlægJeg er ved at afslutte min HF-eksamen og har pt. et snit på 9.8 og mangler kun de skriflige karakter(dansk og engelsk) Jeg kan se at snittet på Antropologi sidste år var på 10.0 og hvis jeg som udgangspunkt siger at jeg har fået 7 i de to skriftlige, så kommer jeg nøjagtigt over de 10 i snit(man ... -
Råd og støtte til Dansk mundtlig A eksamen
ForumindlægHej ! Jeg skal op i Dansk mundtlig næste uge på hf og frygter det rigtig meget. Jeg er nemli knap så god til at analysere og fortolke en tekst. Jeg kan ikke det med at se mellem linjerne som fx Bang og Helle Helle skrivestil er. Nogle der har nogle råd til dette? Jeg er rigtig nervøs og vil helst... -
Hjælp til at finde case om stress
ForumindlægHej! Jeg skal ifm. eksamensprojekt på HF i Psykologi B/Biologi C skrive om stress, jeg mangler dog en case/ anden form for litteratur at gå ud fra. Jeg har googlet men uden held indtil videre, så håber der er en herinde der ligger inde med noget jeg kan bruge. Har du noget, må du meget gern... -
Fortsatte skolegang?
ForumindlægHej. Har fået et brev fraa HF idag, hvor der stod at, jeg skulle ned og snakke med min studievejleder om min fortsatte skolegang, det var så pga. jeg fik dårlig karakter til eksamen som: mat skriftlig: 00 Mat Mundtlig: 00 Musik: 02 NF: 00 Men ved helt klart at jeg kan gøre det bedre næste år, for... -
Selvvalgt hovedværker - Dansk A
ForumindlægHej folkens! Jeg skal på 2.års hf her efter sommerferien, og jeg vil gerne have skrevet minimum en af mine 3 selvvalgte hovedværker inden ferien slutter. Jeg ved bare ikke, hvilken bog jeg skal vælge at skrive om. Er der derfor nogen som har stået i samme situation, eller som har skrevet alle sel... -
Jeg tænker så meget på det:(
ForumindlægHej Hvor stor er sandsynlighed på at man kan bliver optaget på en videregående uddannelse som kvote 2 Jeg har nemlig taget nogle enkeltfag på hf , i et år , som radiograf uddannelse kraver. Og jeg fik høj karaktere i alle 5 fag Jeg har søgt ind den 15 marts. Men jeg tænker meget på det, jeg ... -
hjælp til disposition til matematik eksamen c
Forumindlægmangler hjælp til hvordan man laver en god disposition som jeg kan aflevere til lærer og censor, da jeg skal snart til matematik eksamen på HF C-niveau. spørgsmålet vi kan komme op i er: du skal redegøre for regning med procenter. redegørelsen skal omfatte renteformlen og regning med rent... -
EKSAMEN HJÆLP !!!
ForumindlægHej HJÆLP !!! Jeg går på 2 HF, og skal til Eksamen om lidt !! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagel... -
Akademiuddannelse
ForumindlægEr akademiuddannelser det samme som seminarium, universiteter, VV, AMU Ligesom HF og stx og htx og hhx ? Jeg er ved at udfylde et KOT skema hvad er optagelsesområdenr. ?? og optagelsesområdenavn og uddannelsesstedets navn under prioritet er der en række nummer hvor der skal udfyldes med områdenu... -
Spørgsmål om gennemsnittet, lidt besværligt-
ForumindlægSå jeg har en fuld HF... og med det gennemsnit jeg har kan jeg komme ind på en uddannelse x. men uddannelsen x... det kunne være medicin siger at man også skal have lad os sige fysik og kemi på B niveau. så tager jeg fysik og kemi på B og får elendige karaktere. tæller de karakterer så me... -
syrer og baser
ForumindlægSyrer og baser a) Beregn pH i følgende 0,100 M opløsninger: HNO3 , HF, CH3 COOH, NaOH, Mg(OH)2</o:p> b) Alkoholer er meget svage syrer – f.eks. har ethanol pKs= 18. Phenol har pKs= 10 . Er ethanol eller phenol stærkest som syre? Hvilken af dem er stærkest og hvor meget stærkere er ... -
hejsa håber i gider hjælpe.
Forumindlæghejsa jeg går på 1 hf og skal aflevere en stil skrevet over debat indlægget " du er fucking sexistisk niarn" af Hanne Vibeke Holst. hvis der nogle med lidt forstand på den slags som kunne tænke sig at læse den, og eventuelt give et fif eller 2 omkring hvad der kunne forbedres i den, e... -
Biologi eksamen...
ForumindlægHej :) jeg skal imorgen op i mundtlig biologi. Jeg er afgangselev fra HF, så det er biologi B. Jeg har forberedt mig, men mangler at komme ind på en ting, og det er: "En vurdering af hvilken betydning kendskabet til enzymer og bioteknologi kan have for fremtidens pro... -
Simpelt puffersystem
ForumindlægHar lige et hurtigt spørgsmål, det gælder hvad pH er hvis man blander to stoffer sammen (syre og korresponderende basepar), og derefter tilsætter vand. For eksempel: 0.1 mol HF (pKs er 3,17) 0.1 mol F- 1000 mL vand Jeg kan sagtens udregne hvad pH uden vandet, ved hjælp af formlen: pH = pk... -
Panserformel
ForumindlægJeg har siddet og læst lidt om panserformlen, men er stødt på to forskellige udgaver af denne. Når man har en differentialligning på formen , kan man altså løse den på begge disse måder: og . Spørgsmålet er altså: Hvad er forskellen på de to løsninger til differentialligningen og hvornår ... -
Nøjes med Engelsk B skriftlig?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har færdiggjort Engelsk B, men ikke min HF. Jeg vil derfor gerne tage min skriftlige eksamen om, da jeg kun fik 10. Kan jeg nøjes med kun at gå op i skriftlig igen? Eller skal jeg både gå op i mundtlig og skriftlig, hvis jeg ønsker at tage den om? Og er jeg tvunget til ... -
Salget af økologiske fødevarer
ForumindlægNogen der kan hjælpe? tak på forhånd :) Opgave 1A. Uden CAS (fra "Vejledende enkeltopgaver, Matematik hf C-niveau") Salget af økologiske fødevarer var 155 mio. kg i 2004. Salget steg med 20 mio. kg pr. år i de følgende år. a) Opstil en model til beskrivelse af salget y, målt i mio. ... -
Model af arbejdsulykker.
ForumindlægHar svært ved denne opgave er der nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd :) Opgave 1B. Uden CAS (fra "Vejledende enkeltopgaver, Matematik hf C-niveau") I 2005 blev der anmeldt 47295 arbejdsulykker. I perioden efter 2005 faldt antallet af arbejdsulykker med 1,7% om året. a) Indfør passe...
