Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17321 til 17340 af 48240
-
dumpet sin studentereksamen?
ForumindlægAltså vægter årskarakter og eksamen om man har bestet sin studentereksamen? Eller er det gennemsnittet af kun eksamen? Udover det, hvis man har været oppe i et fag, tæller årskarakteren så ikke længere i det fag? -
Kemisk analyse - Procedure?
ForumindlægHej med jer. Så er jeg stort set klar til den sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Der er dog et af vores emner, jeg ikke er sikker på. Som i nok kan regne ud, så er det kemisk analyse. Jeg vil lige skrive den fremgangsmåde jeg ville lave, og så ville jeg være utrolig glad, hvis der var nogle af je... -
Acetylsalisylsyre
ForumindlægHejsa Jeg skal til at skrive om acetylsalicylsyre, men jeg må indrømme at jeg ikke har styr på mit emne. Er der noget der kan fortælle mig hvordan matematikken spiller ind? Og hvad der egenglig forventes fra matematikkens (A-niveau) side. Hvis du kan hjælpe mig med dette, så har du gjordt mig ... -
kovalent binding og orbitaler
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der er meget gode til at forklare hvad en kovalent binding er, og hvad orbitaler er og hvad sp2,sp3 osv. hybridiserede bindinger er. Jeg forstår det simpelthen ikke. Har læst det flere gange og det bliver jo ofte nævnt når man går i 3.g og har kemi på højniveau. Har pt. om spe... -
hjælp
ForumindlægHej,, Jeg har valgt naturvidenskab som min studie retning.. Biologi A Kemi A matematik B. Men jeg har lige fundet ud af at man ikke kan bruge biologi til noget som helst efter gym, vis man skal ind på uni, er det sandt? Hvilke uddannelser har jeg krav til på uni efter gym, hvis jeg vælger natur... -
Gymnasial supplering
ForumindlægHvis man nu skal supplere nogle gymnasiefag for at eksempelvis kunne søge ind på medicin (kvote 1) næste år, tæller de karakter man får fra kurset for noget, eller er det fuldstændig ligemeget om man får 6 eller 11, bare man har det rigtige niveau? I mit tilfælde gælder det mat A samt kemi B, og... -
problemregning
ForumindlægHej, Jeg vil gerne rette min problemregning eksamen er der nogle der vil ligge deres ud. -
råd
Forumindlæghej er der nogen der har god råd/ideer til hvordan man kan forbedere sig til his. eksame -
Det økonomiske kredsløb
ForumindlægNogen der kan forklare det økonomiske kredsløb, og evt. henvise til en figur? Skal bruge det til min eksamen. -
hi
Forumindlægskriftlig eksamen nogen som her været i fs10 matematik? hvilke slags ? opg navn -
nogle gode råd
Forumindlæghej er der nogen der har nogle gåde råd til engelsk eksamen på B er mega nervøs. . .( -
Lektiehjælp tilbydes: Psykologi C + B
ForumindlægJeg bor på vestegnen men tilbyder også online lektiehjælp. Mulighed for intensiv læsning op til eksamen. -
SRP valg af fag
ForumindlægHejsa! Jeg har nu søgt lidt rundt omkring og kan simpelthen ikke finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP (eller hvilke fag jeg skal vælge.) Har matematik og kemi A og så Fysik på B. Nogen der har nogle ideer de vil dele? Evt. en opgave til inspiration? -
Blå bog med resultater
ForumindlægHej alle I kemi har vi en såkaldt "blå bog" hvor der kun er opgaver. Opgaverne handler både om reaktionskinitik og mængdeberegning osv.. er der nogen der ved om der er en "facit liste" til opgaverne her på studieportalen?? -
hvordan navngiver man en carboxlysyre og en ester
ForumindlægHej jeg sidder og er igang med eksamenspørgsmål til Kemi B, jeg er nået til 9, men sidder fast i navngivningen af carboxylsyre og ester. nogen som kan hjælpe mig? (skal oppe i morgen) -
2000- eksamenopgave - 2c
ForumindlægHej Jeg kan ikke finde ud af opgave 2c) af følgende eksamensopgave fra år 2000: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-10-2.pdf Har nemlig siddet med denne opgave i lang tid og er ikke kommet nogen vegne. Håber derfor at nogle vil hjælpe mig. På forhånd tak! -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til... -
Istids-landskabet
ForumindlægEfter gennemsøgning af hele kategorien af "geografi" fandt jeg desværre intet der kan hjælpe mig til bedre forståelse af istids-fænomener og landskabet der er konsekvens heraf, såsom dødishuller, fladbakker og tunneldale.Er der nogen som ligger inde med nogle gode notater, evt. også med... -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
KLAGE
ForumindlægHej alle. Var oppe i NG eksamen idag, hvor jeg fik 02. Men grunden til jeg skriver skyldes, at meningen var jeg skulle få 2 spørgsmål samt 2 bilag, et til hver spørgsmål. Problemet var bare at jeg kun fik 1 bilag med ind til forberedelse, og var derfor helt lost da jeg blev spurgt indtil det. Kan...
