Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 17341 til 17360 af 163702
-
Antal eksamener
Forumindlæghej :) Jeg har et spørgsmål ang. hvor mange eksamener man skal op til i 2.g på STX. Jeg har været til eksamen i 2 fag, ( et sidste år og et efter jul) begge C-niveau. Til sommer afslutter jeg 2 C-niveau og 1 B-niveau (matematik). udover det opgraderer jeg naturgeo. fra C-B. Mit spørsmål er s... -
Snyd ved deling af dispositioner
ForumindlægHej. Jeg skal til mundlig eksamen i oltidskundskab her d. 22, og en klassekamerat har spurgt mig, om jeg vil sende et par dispositioner til vedkommende. Jeg ved godt vi trækker forskellige spørgsmål inde til eksamen - dog er jeg stadig i tvivl om dette vil kunne betrages som snyd, da jeg jo på ... -
mangler magtteori
ForumindlægJeg skriver om korstogene i min AT-synopsis. Er der nogen, der kender en eller flere magtteorier, der kan bruges ud fra daværende magtkamp mellem paven og kejseren? Evt. en magtteori, der bygger ud fra to stormagters magtkampe? På forhånd tak -
Hvad betyder det?
ForumindlægHvad betyder dette: What the study set out to do? -
Helium
ForumindlægHej jeg er ved at lave et hæfte med alle de vigtige grundstoffer jeg får mie informationer fra henholdsvis mine egne notater og nettet. På wikipedia har de mange forskellige og gode forklaringer af stoffer men Helium står der ikke mere en et par linjer til. Er der nogle der har en udførlig forkla... -
Snorspænding og ligevægt
ForumindlægJeg er ved at lave en matematisk beskrivelse af den parabel som en hængebros kabler udspænder. I den forbindelse har jeg et par begreber jeg godt kunne tænke mig at få uddybbet. Det antages at massen pr. x-enhed er konstant. Snorspænding: Defineres som trækkraften F dividere med tyngdeaccelerat... -
kemisk navn
Forumindlæghej. kan ikke huske hvad trivial navnet på Na2So4 er.. er der nogle der vil hjælpe? tak -
Genitiv
ForumindlægHej er der nogen der vil forklare mig hvornår man skriver apostrof i et ord og hvornår man ikke gør det. Fx: Er det Stephen's hat eller Stephens hat. Hvordan er det ? Jeg har vist det på et tidspunkt, men nu er jeg lige pludselig blevet rigtig meget i tvivl. På forhånd tak. -
Der Untergang
ForumindlægHej.. Er der nogen der ligger inde med en film analyse af filmen Der Untergang?? Det skal helst være på dansk da mit tyske ikke er super godt -
eksamens bilag på nettet/links?
Forumindlægkan det virkelig passe at man til eksamensspørgsmål må opgive de bilag man får opgive som links.. altså sidder og har 24 timers forberedelse nu, og halvdelen af de bilag jeg har til mit emne er bare et nedskrevet link, hvor man så kan gå ind og læse på nettet.. kan det virkelig passe at man må d... -
TYSK KORT: Haster!!
ForumindlægHey folkens Er der en rar sjæl, der vil rette denne korte tekst for mig? Det behøver naturligvis ikke være perfekt, men bare ja... :D In meine Ferien es it sehr wichtig für mich, ich bin mit meine Freunde zusammen . Weil wir kann machen viele spaß. Wir kann auf dem strand legen, bezaubern d... -
Enkelt sætning.
ForumindlægHej alle, håber i har haft en god ferie :) Så til årets første spørgsmål: Hvordan vil i oversætte: "der blæste en kold vind fra nord" til engelsk? -
Oversættelse: Komedie med social brod
ForumindlægJeg skal oversætte begrebet 'Komedie med social brod' til engelsk Er det så 'Comedy with social sting' eller? -
kigge for fejl.
Forumindlæghej. jeg har skrevet dette, her som en lille start på en engelsk opgave, men villle lige høre om nogen lige hurtigt ville rette det. I have always thought a lot of why young people commit crime, you hear a lot about young people who commit crime again and again, but why. I choose to have about... -
Ordsprog
ForumindlægHej, er der nogen der kan oversætte ordsproget "en lille brik i det store spil" til engelsk? -
Possessitvt pronomen + ing-form
ForumindlægHejsa! Hvad er den grammatiske betegnelse for at bruge et possessivt pronomen og derefter en ing-form? Eksempel: He had a problem with his being a catholic. Jeg spørger fordi jeg er i tvivl om hvorvidt man også kan sige "him being a catholic". Altså et personligt stedord i stedet fo... -
Eksmen 1.g - chance for ingen eksamner?
ForumindlægHej Jeg læste det her: Alle 1g-klasser aflægger normalt én prøve til studentereksamen – eventuelt ingen. Det er Ministeriet for børn og undervisning (UVM), der udtrækker om den enkelte elev skal til prøve – og i givet fald i hvilket fag. Spørgsmål: 1. Vil det sige at de... -
Hjælp til arealformlen... HASTER!!!
ForumindlægHej alle, lige et spørgsmål inden den mundtlige årsprøve imorgen. Hvordan bruges arealformlen til at udregne arealet af stumpvinklede trekanter? Håber på brugbare svar. På forhånd tak. -
Idéer
ForumindlægHej alle, Jeg skal have valgt et emne at snakke om til mundtlig engelsk afgangsprøve, til efter påskeferien. Jeg har valgt det emne som jeg allermindst vil trække, og det er kærlighed/love. Nu har jeg problemer med at finde et underemne, så jeg tænkte på, om der var nogle herinde, som havde n... -
HURTIGT! Gennemlæsning af tysk-stil
ForumindlægJeg prøver at forbedre mit tysk. Derfor ville en gennemlæsning være dejligt. Jeg forventer at der måske findes en masse fejl, siden jeg ikke er alt for god til tysk, men det jo grunden til jeg er her. Jeg skal aflevere Torsdag d. 28 kl. 22:00, så en gennemlæsning inden kunne være fantastisk (de...
