Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 17381 til 17400 af 158493
-
Hvad laver man i biotek på gym
ForumindlægHvad laver man i bioteknologi, hvis man har det på a-niveaue? Nogle det evt. give nogle overskrifter/emner -
årskarakter bestået eller dumpet?
ForumindlægHej Alle Jeg skal til at søge på en udannelse der kræver matematik B bestået, jeg har haft matematik på A men dumpede skriftlig 00. Det ser sådan ud: 2g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, det er så matematik B, da jeg var i 2g. 3g årskarakter 02 mundtlig 02 skriftlig, men skriftlig fik jeg 0... -
Hvad er gennemsnit krav i årskarakter
ForumindlægHvad er gennemsnit kravet hvis jeg skal på htx -
Reducer
ForumindlægJeg skal reducere: (a + b)^2 - a(a - b) og isoler c i formlen a = b/ 1 + c Jeg er blank, nogle der kan hjælpe mig, gerne hurtigst muligt -
HJÆLP!
ForumindlægHey Folkens! Jeg har, uheldigvis, opdaget at jeg havde valgt Samfundsfag på A-niveau, men var lidt uklar om man skulle have matematik på B-niveau i 2.G, hvilket man skal. Ville gerne havde det ændret til fransk på A-niveau, men er det for sent ? Håber det kan laves om. -
SRP: Ligninger med flere ubekendte?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe, da jeg sidder og skal skrive SRP i næste uge, men jeg mangler nogle bøger eller gode internetsider! Jeg skal skrive om farvestoffer, lineær regression og lineæreligningssystemer. I Kemi A og Matematik A. Håber i kan hjælpe mig! -
Hvad sker der hvis man er dumpet i matematil B skriftlig eksamen?
ForumindlægHej folkens! Jeg har været til eksamen i skriftlig matematik B på stx, og har fået 00 :-(. Men kommer der til at ske noget ved det? -
forberedelsestid?
Forumindlægheej..jeg skal snart op til en mundtlig årsprøve i matematik 1.g (A-niveau)det er sådan at vi allerede kender spørgsmålene og opgaverne der bliver stillet.. så derfor er jeg blevet i tvivl om der er nogen forberedelsestid? nogen der ved det? -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
Ekspontentiel funktion! + excel!
ForumindlægHej :) Jeg sidder med en opgave hvor (jeg tror) jeg skal finde den eksponentielle funktion .. Mit ene problem er at jeg er i tvivl om det overhovedet er en ekspontentiel funktion da jeg lige er startet med funktioner, men når jeg prøver med de andre formler, går det bare ikke op! Jeg vedhæfter ... -
hjælp
Forumindlæghjælp til matematik Beregn forskrifter for rette linier gennem følgende punkter: (-5,2) og (10,8) beregn forskrifter for eksponentielle funktioner, der går gennem følgende punkter (-5,2) og (10,8) er der nogen der kan hjælpe med opgaven -
Materialer til SRP om Magnus Effekten
ForumindlægJeg skal skrive om Magnus Effekten ift. bordtennis spin til SRP. Jeg tænker at inddrage matematik ved Bernoullis ligninger. Men jeg synes det er svært lige at vide, hvor man skal starte ift. at finde materialer. Er der nogen der kender nogen gode materialer til mit område, eller er der eventuelt ... -
Frekvens
ForumindlægHej kan du hjælpe mig med frekvens i matematik? -
+Fysik/Mat: tværfaglige emner
ForumindlægHej Er der nogen, der har nogle gode forslag til tværfaglige emner, hvor kemi og fysik eller matematik indgår? Kemi er det primære fag. Det er til Studieretningsopgaven (forh. Større Skriftlig Opgave), og det skal være nogenlunde overskuelig og specifikt. Må gerne indeholde noget eksperimentiel... -
integralregning - nulregl (forklaring for at finde areal mellem 2 grafer)
ForumindlægHej Er der nogle, der kan forklare, hvordan nulreglen skal forklares? -
Terminsprøve
ForumindlægHvor kan man se sidste års skriftlig eksamen i matematik på A-niveau? -
Valgfag?
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i det problem at jeg snart skal til at vælge valgfag og jeg er lidt usikker på hvad jeg skal vælge. Er der nogen der kan anbefalde idræt B?? Overvejer nemlig at vælge det, men ved det ikke helt. -
AU, medicin, nye kvote 2 regler fra 2016
ForumindlægHej hej, til alle jer der knokler med at få gode karakterer, så I får en chance på AU's kvote 2 hold, der kommer nye regler: http://ugeskriftet.dk/nyhed/personlige-egenskaber-giver-adgang-til-medicinstudiet Sådan lidt SDU style, ser det ud til. Hilsen Lars -
Residualplot
ForumindlægHar en opgave der lyder således: C) Bestem årstallet hvor der er størst forskel mellem det obseverende praktiserende læger og det tilsvarende modelværdi, og bestem denne forskel. (skal se det ud fra min residualplot som jeg har vedhæftet. -
Nogen som har eksamensspørgsmålene fra maj 2023?
ForumindlægHej, jeg skal snart til terminsprøve i matematik, og vil gerne øve lidt på nogle eksamensopgaver. nogen der har en kopi af den? mvh jannik
