Søgning på: engelsk b studentereksamen 2011. Resultater: 17401 til 17420 af 109300
-
Komplekse tal
ForumindlægEt spørgsmål fra studentereksamen fra 1968: Løs følgende ligning inden for C: 2i * z^2 - (5-i)*z - 17 - 7i = 0 Er der nogen som kan hjælpe med denne? Jeg ville sætte en umådelig stor pris på hvis nogen bare havde en lille indevending om denne! Tak. Niels -
Hjælp meget vigtigt!!
ForumindlægHej har en opgave fra studentereksamen i maj 2002.. dette er opg 3 c. Smykket vejer 175mg og består af guld, sølv og kobber(43 mg). Indholdet af sølv(I)ioner kan bestemmes ved at måle hvilespændingen, som er målt til 69 mV ved 25 c..... elektrodepotentialet i højre halvcelle var 0,741 V... bere... -
Fysik mundtlig eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op til studentereksamen i fysik på A-niveau næste uge! Jeg har derfor to spørgsmål: Hvordan kommer eksamen til at forløbe? - jeg har forstået noget med en eksperimental og en teoretisk del... Har du nogle gode tips til hvordan jeg bør forberede mig? Håber du gider at s... -
antal eksamer til
Forumindlæghvor mange eksamer skal man op i til sin afsluttende studentereksamen. Jeg skal op til sommer (2010) og har allerede haft gennem 1 og 2g 3 eksamer er det ikke noget med ma i alt skal ha 10 eller sådan noget, hvis dette passer, så skal jeg vel op i 7 eksamer til sommer ikke? og det er inkl. skrift... -
at skrive dansk?
ForumindlægVil høre om der er nogen der har styr på hvor essay i et stilhæfte til studentereksamen oftest forekommer? Ved fx. at analyse og fortolkning ofest er den sidste. Er lidt vigtigt at vide, da vi jo har 1 time til at læse teksterne igennem men uden at vide hvad opgaven går ud på. Håber der er nogen ... -
Spørgsmål ang. eksamen!
ForumindlægSproglig studentereksamen i old, gammel reform! 1. Hvis jeg trækker Herodot, får jeg så udleveret et stykke fra en specifik historie, eller skal jeg mere forklare overordnet om Herodot og hans skrivemåde? 2. Min klasse har valgt at komme op i et ukendt billede, men får jeg det med ind i forbere... -
Bibliotekkar
ForumindlægJeg læste IGEN på ug.dk hehe om uddannelsen bibliotekkar. Man skal åbenbart ikke have nogen form for gennemsnit, adgangskravet er et studentereksamen. Men man skal studere 5 år for at blive bibliotekkar, er det ikke spild af tid altså det burde jo ik tage en evighed at blive færdig med sådan en u... -
God hjælper søges
ForumindlægHej, er du god til matematik kan jeg måske bruge dig. Jeg har matematik på A niveau, som et suppleringsfag tl min studentereksamen og skal til skriftlig eksamen den 12. december. Jeg har brug for hjælp næsten hverdag omkring 1-2 timer med alle former for skriftlige opgaver, som man kan risikere... -
Privat undervisning.
ForumindlægHej.. Jeg er en nybagt student, og jeg udbyder lektiehjælp. Jeg har færdiggørt en international studentereksamen. Jeg tilbyder undervisning både i naturvidenskabelige og sproglige fag. Jeg har tidligere undervist unge, både privat og til lektiecaféer. Nærmere information kan fås på flg. mail-adre... -
Imparfait eller Passé composé?
ForumindlægHej. Jeg har brug for hjælp til en sætning i min aflevering, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af, om er passé composé eller imparfait. Håber der er en der kan hjælpe.. Sætningen lyder: 'I 2003 gav hans onkel ham en rejse, fordi han havde bestået sin studentereksamen med godt resultat'... -
hvordan bøjes bestehen?
ForumindlægHej alle. jeg er ved at skrive en tysk stil, men har et problem med at bøje "bestå" : ... und hat neulich sein Abitur in Deutschland bestehen. Jeg tror ikke "bestehen" er bøjet rigtigt, fordi oversat til dansk vil jeg have det til at betyde: og har for nylig bestået sin studen... -
Essay om personlighedsdannelse
ForumindlægJeg vil høre, om nogle af jer har skrevet denne stil til studentereksamen '07; Skriv med udgangspunkt i Thomas Ziehes synspunkter i tekst 5 et essay om skolens rolle i forhold til unges personlighedsdannelse (tekst 5= Anne-Marie Vestergaard: Samtale med Thomas Ziehe") Hvis ja, hvordan... -
Dansk eksamen
ForumindlægJeg skal til studentereksamen i mundtlig dansk, og må indrømme, at det med de tre spørgsmålsformer er ret forvirrende. Er der nogen, der har noget viden om de tre spørgsmålsformer: 1. litterært spørgsmål? 2. sprogligt spørgsmål? 3. mediespørgsmål? Er der evt. nogen der har lidt ideer til disp... -
Historieeksamen: Menneskerettigheder Og Folkemord
ForumindlægDav! Jeg har studentereksamen om Menneskerettigheder Og Folkemord, og jeg skal fremlægge om emnet i morgen. Mit ambitionsniveau er ikke just tårnhøjt, men jeg føler stadigvæk ikke helt, jeg kan være mit nuværende projekt bekendt, så hvis der er nogen, der har et forslag eller to til problemstilli... -
Omeksamen?
ForumindlægHej jeg går på gymnasium i 3g, jeg afslutter dog ikke min studentereksamen, da jeg bliver selvstuderende i nogle mundtlige fag næste år.. Mit spørgsmål er så om jeg kan blive selvstuderende i SKRIFTLIG dansk næste år, da jeg er faldet rimelig meget her til eksamen og ikke er tilfreds med resu... -
Anden bachelorgrad
ForumindlægHvis man allerede har en bachelor+kandidatgrad fra udlandet men vil gerne læse noget helt tredje i Danmark, kan man så godt blive optaget? Hvordan kan dit uddannelsessted finde ud af, at du har en sådan eksamen. Jeg har tænkt mig ikke at opgive sådan en detalje, da jeg virkelig har brug for opt... -
Eksamensresultat
ForumindlægHej! Jeg søger optagelse på nogle videregående uddannelser, men jeg er i tvivl om, hvad mit gennemsnit reelt er. Fra Universitetet står der: Adgangsgrundlag: * Studentereksamen fra 2008 og frem fra 2008, kvotient 8,7 , bonus 9,4 Nu ved jeg ikke om mit gennemsnit er 8,7 eller 9,4 Hvad skal jeg re... -
hjælp optagelse.dk
Forumindlæghej jeg er i fuld gang med at ansøge videregående uddannelser på optagelse.dk har li et par korte spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. på uddannelsesvalg bliver man spurgt om region, sprog og gruppering efter.. hvad mener man med disse? når man så har fundet den uddannelse man ønske... -
Ida Jessen: Ude på vandet
ForumindlægHej, Jeg har lige været op til dansk skriftlig studentereksamen og valgte teksten Ude på vandet af Ida Jessen. Er der nogen der vil vurdere min stil. Dansk har aldrig været min stærke side, så jeg ved godt den er lidt lort. Jeg har vedhæftet min stil i beskeden. Mvh. Jeneepan, a13, Alss... -
Hvad er en -isme?
ForumindlægHej Jeg sidder netop i disse dage og læser op til dansk mundtlig studentereksamen. Gennem mange af de litterære perioder støder man på ordet '-isme' - modernisme, impressionisme mv. Men hvad betyder ordet -isme egentlig? Håber der sidder nogle kloge hoveder derude, der kan h...
