Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17441 til 17460 af 48964
  • Kan ikke få merit for fag alligevel!?

    Forumindlæg
    Jeg havde fået at vide af samtlige mine tidligere studievejleder, at jeg kan overføre de fag jeg gennemførte på min STX til mit HF bevis. Jeg mangler kun et halv års uddannelse (troede jeg indtil idag) så ville jeg være færdig (jeg havde holdt et par års pause fra ungdomsuddannelse pga. depress...
  • Nogen der har eksempler på eksamesspørgsmål?

    Forumindlæg
    Halløj alleDer er nogen der har eller evt. kunne lave nogle eksempler på spørgsmål der kunne blive stillet til mundtlig eksame i geografi?Knus
  • mundtlige prøver

    Forumindlæg
    hejville høre om der er nogle der har nogle råd til eksamerne hvis man virkelig er så nervøs at man ikke kan sige noget..?MVH Bully
  • Sygeksamen

    Forumindlæg
    Hej Hvis man mangler en eksamen fordi man skal op til en sygeksamen i august måned kan man så alligevel godt søge ind på en uddannelse? eller skal man vente et helt år?
  • Hvor mange eksamener?

    Forumindlæg
    Hvor mange eksamener skal man op i i 2. g, hvis man ikke afslutter et fag, hvor man skal op i skr. eksamen? Kommer det an på om man var oppe i noget i 1. g?
  • minus point

    Forumindlæg
    Giver det minus point hvis man tit til eksamen siger "man siger"- eller "sådan noget" "eller et eller andet".. Sådan noget lignende? :)
  • Enhedscirklen

    Forumindlæg
    hej alle :-) er der en der - på pædogogisk vis - kan forklare mig noget om enhedscirklen, som jeg kan gå til eksamen på?! er nemlig ret fortabt lige nu :-) på forhånd tak!
  • Skal alle op i dansk Termins stil i 3g?

    Forumindlæg
    Skal alle op i Dansk termins stil i 3g? Jeg ved at alle ikke skal op til eksamen men hvad med terminsprøver i slutningen af 3g? Tak
  • ludvig holberg?

    Forumindlæg
    jeg har fundet et digt, der hedder "om egen drys, samt hans kærlighed og forvandling", digtet skulle være skrevet af Ludvig Holberg, men jeg kan ikke finde nogen oplysninger om digtet og når jeg søger på "Ludvig Holberg" så kan jeg ikke finde teksten noge steder. :s og jeg fo...
  • the catcher in the rye

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!Jeg sidder med mine engelsk tekster og skal forberede mig til eksamen, men har en tekst, som jeg bestemt ikke har noget at sige til..Nogen som har kommentarer og "main idea" til "The catcher in the rye" af J.D. Salinger?? På forhånd tusinde tak!
  • Kommunikation - muligheder og begrænsninger

    Forumindlæg
    Jeg vil gerne komme ind på fagene samfundsfag og historie.... Men jeg ved ikke helt om hvilket emne det skal dreje sig om: Jeg har tænkt på disse emner indtil videre: 1) Den teknologiske reaktion Hvad er godt at snakke om her... Hvor kommer det samfundsvidenskabelige ind i billedet? 2) Film ...
  • perikles gravtale nedskrevet af thukydid

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg er netop igang med at skrive min DHO. Jeg har valgt historie, hvor jeg skriver om demokratiet i Athen (i det Antikke Grækenland). Jeg mangler nogle kilder, derfor skriver jeg her! Jeg vil høre om der er nogen der har en god ide til nogle kilder? Og så vil jeg også høre om...
  • gamle opgaver!

    Forumindlæg
    Hej!Er der nogen som ved om man kan finde gamle eksamens opgaver på nettet f. eks matematik opgaver, dansk stil, samfundsfag osv.
  • regression

    Forumindlæg
    hvordan finder man regression ved hjælp af håndkræft? ved godt det kan findes vha ti-89 men det er noget i forbindelse med mundtlig eksamen jeg måske skal komme ind på.
  • Syg til årsprøven

    Forumindlæg
    Hvad gør man egentlig, hvis man er syg til en årsprøve? Er det så også sådan noget med at fremvise lægeerklæring, ligesom til en rigtig eksamen?
  • ER JEG BESTÅET ELLER EJ

    Forumindlæg
    Hej. jeg har fået 02 i både mundtligt og skriftligt matematik b. Har fået 00 i dem begge til eksamen. hvordan finder jeg ud af om jeg er bestået
  • novellegenre

    Forumindlæg
    Til min 9.klasses eksamen skal jeg jo gerne kunne sige hvilken genre en novelle har hvis nu jeg trækker sådan en, nogle der har en liste over dem med defination?
  • Odyseen - sang 10

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder også og læser til old eksamen, og ville høre om der var nogen der sad inde med nogle brugbare notater til sang 10 i Odyseen?
  • Hvem har ens hue?

    Forumindlæg
    Hej! Ved i hvem der har ens hue? Altså når man går op til den sidste eksamen, er det så læren som har ens hue eller hvad?
  • Eksamensklage på universitetet

    Forumindlæg
    Er der nogen som har klaget over en eksamen på universitetet, som har fået den igennem? Det skulle siges at det ses ret sjældent.