Studievejledning

Kan ikke få merit for fag alligevel!?

10. januar 2023 af Areetha

Jeg havde fået at vide af samtlige mine tidligere studievejleder, at jeg kan overføre de fag jeg gennemførte på min STX til mit HF bevis. 

Jeg mangler kun et halv års uddannelse (troede jeg indtil idag) så ville jeg være færdig (jeg havde holdt et par års pause fra ungdomsuddannelse pga. depression og angst).

I dag får jeg at vide af min nye studievejleder, at min eksamen er for gammel. Det der gør mig allermest rasende er, at jeg var ikke blevet gjort opmærksom på, hvor mange år jeg har til at skulle søge merit for fagene inden min chance udløber - så nu efter flere års kamp, og et endeligt ønske om at læse videre til datamatiker, så bliver jeg stoppet af det her. Jeg skal umiddelbart op til eksamen i alle fag igen, jeg ved endnu ikke om jeg også skal tilmeldes undervisningen i fagene, det skal jeg snakke med min vejleder om. Men jeg kan stort set ikke huske pensummet i de fag (og vejlederen siger at man efter 5 år skal revurderes om man stadig opfylder faget og kravene), så mit snit vil sikkert komme til at lide umådeligt meget, hvis jeg ikke skal følge undervisningen, men skal bare til en slags reeksamen. Hvis jeg skal følge undervisningen, så tror jeg næsten det kommer til at tage 2 år mere. Jeg kan ikke huske noget som helst fra de fag, ligesom mine venner som er på nuværende tidspunkt på uni, de kan heller ikke huske pensummet for der er gået så mange år. 

Det er dybt deprimerende, og føler at jeg bare bliver tilbageholdt for at komme videre i systemet, og ønsker ikke at bruge flere år på HF, inden jeg kan læse videre til datamatiker, da jeg også har tænkt at læse videre på uni. Er der nogle andre jeg kan kontakte end én studievejleder for at hjælpe med min sag eller er jeg på bar bund ? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. januar 2023 af Anders521

#0 Jeg ville først bede din nye studievejleder om at få printet reglerne om meritoverførsel ud , blot for at udersøge om vedkommende har ret.


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. januar 2023 af Miablisby

Du er velkommen til at kontakte mig på fb, er ordstyrer for gruppen lektiehjælp hvor jeg fungerer som gruppens studievejleder og har styr på sådan noget:)

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. januar 2023 af MandenMedMangeHatte

Hvem skulle have fortalt dig hvor lang tid du havde til at søge om merit?


Skriv et svar til: Kan ikke få merit for fag alligevel!?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.