Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 17441 til 17460 af 20599
-
Fra firepartisystem til markedspartier: Hvornår?
ForumindlægHej Jeg sidder netop og skriver en opgave i samfundsfag om udviklingen fra firepartisystemet (V, K, S, R) til nutidens markedspartier, og dertil har jeg et lille spørgsmål: Når partierne nu til dags opnår at blive den nye regering, sidder de jo flere i regeringen. Lige nu har vi eksempelvis VK-re... -
1. maj ...
Forumindlægheej jeg skal fremlægge om efterløn i samfundsfag og skal komme ind på 1.maj. Men jeg forstår ikke, hvad Villy Søvndahl mener: Villy Søvndahl beskylder regeringen og DF for at have skåret ned på ufaglærtes mulighed for efteruddannelse og i stedet sat gang i en industri af private jobfirmaer, &ldq... -
Selviscenesættelse
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal op i AT og vores emne er selviscenesættelse. Jeg har valgt engelsk på A og samfundsfag på A. Mit emne er Obama, og hvordan han bruger selviscenesættelse. Jeg har fået en del materiale til den humanistiske del, men jeg mangler lidt til det samfundsvidenskabelige. Der er... -
KS på HF
ForumindlægHej alle :) Jeg går på hf og har faget ks, som er et tværfagligt fag (samfundsfag C, religion C, Historie B). Eksamenen foregår på den måde, at jeg trækker et emne hvor alle 3 fag selvf skal indgå. Mit spørgsmål er så nu, hvis jeg består og eksempelvis får 7, og min uddannelse kræver at jeg har h... -
Politiske ideologier.. HJÆLP!
ForumindlægJeg er i gang med min mundtlige samfundsfags eksamen til i morgen, og er kørt fast! Jeg har disse spørgsmål der skal besvares: - Hvorfor er der forskellige politiske ideologier? - Hvilken politisk ideologi er mest fremherskende i det danske samfund? - Hvilke partier i det danske folketing har be... -
Musik/samf. - how to
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i mdt. AT i morgen. Jeg har, som den almene gymnasieelev, ikke forberedt mig godt nok og sidder nu med kniven for struben. Jeg har valgt x-factor som fokus-punkt, hvor jeg skal finde ud af hvorledes deltagerne iscenesætter sig selv. Den samfundsfaglige del er oplagt ... -
AT - fysik
ForumindlægJeg er i gang med at skrive synopsis, og jeg skal redegøre for mine metoder - min fagkombination er fysik og samfundsfag. Min problemformulering lyder: Hvorfor er dampmaskinen en vigtigt teknologisk gennembrud, der var vigtig for globalisering Redegør forhvordan dampmaskinen virker Analyser hvord... -
Samhandel mellem Kina og Afrika
ForumindlægJeg skal lave en opgave om samhandlen mellem Kina og Afrika i naturgeografi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvilv om hvilke metoder, jeg skal tage i brug i de to forskellige fag. Jeg kigger på hvilke råstoffer Kina får fra Afrika, nogle kvantitative data omkring Afrikas økonomiske vækst og noget om... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej :) Jeg skal i forbindelse med min AT-eksamen lave en diskursanalyse af to forskellige tekster i hhv. dansk og samfundsdsfag.. Jeg har af mine lærere ikke rigtigt kunne få ordentlig svar på mine spørgsmål, så prøver her :) Er der nogen, der kender forskel på en diskursanalyse i hhv. det samfu... -
Struktur af den monologen
ForumindlægHajsa.Jeg skal til AT i morgen, og arbejder med fagene Musik B og Samfundsfag C. "Musikeres selviscenesættelse og deres indvirkning på samfundet" Jeg har læst at flere steder at man først skal konkludere på problemstilligerne kort, og derefter snakke metode.Mit spørgsmål er, om det ikke... -
Emne til Samf A - Skr. Eksamen Mandag d. 23. Maj - 2011??
ForumindlægNu er det ved at være ved.vejs-ende for skriftlig samfundsfag, og tænkte på om der er nogen der har nogle ideer til hvad emnet i år kunne være? Jeg tænker lidt: Krisen 2008 til nu? Den er set før men; noget om EU samt om Globalisering? Valget 2011 - Dog lidt urealistisk, da jeg har lade mig fortæ... -
Fordele ved assimilering
ForumindlægHej allesammen:) Jeg sidder og forbereder mig til eksamen i samfundsfag c - her skal jeg finde fordele og ulemper ved assimilering, integration og segregering. Men jeg har lidt problemer med at finde en fordel ved assimilering, måske fordi jeg ikke helt forstår hvad forskellen på assimilering og ... -
Hjælp til løsninger til fedme.
ForumindlægHej jeg er i øjeblikket igang med at lave en synopse som sammenfatter to fag Idræt og Samfundsfag. mit emne er fedme som et samfundsproblem. Jeg har fundet alt inden for samfundsfagsdelen, men jeg mangler meget til idrætsdelen. det jeg mangler inden for idræt er nogle løsninger til hvordan p... -
Hjælp til fedme løsninger i dk!
Forumindlæghej allesammen jeg skal op i en synopse imorgen som foregår i emnerne samfundsfag og idræt Mit overordnet spørgsmåls er : hvorfor er fedme blevet sådan et stort problem i Danmark og hvad kan der gøres for at skaffe fedme på afveje. Har en del problemer i idrætsdelen da jeg skal gå ind og find... -
at-opgave om youtube
ForumindlægHej Jeg står midt i min at-synopsis om selviscenesættelse og overvågning. Jeg har valgt at finde svar på følgende problemstilling: - Hvorfor ønsker folk at lægge sig ud på youtube via deres egne små broadcasts? Min vejleder ønsker jeg skal komme med nogle teorier, men han vil åbenbart ikke uddybe... -
Statistik
ForumindlægHej :) Jeg skal snart til eksamen i TEP hvor jeg skriver om Cubakrisen i historie og samfundsfag. Men jeg leder efter statistikker over både USA's og Sovjets millitære udgifter under krisen (BNP) Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådan nogle? Synes selv jeg har ledt alle steder, men ud... -
Hvad sker der hvis jeg dumper et fag(gymnasial supplering) som jeg ikke behøver?
ForumindlægJeg troede at jeg manglede samfundsfag B, for at søge ind på min videregående udannelse. Derfor tog jeg det som gymnasial supplering, men nu har jeg opdaget at jeg ikke behøver det. Gør det nogen forskel om jeg dumper faget, selvom jeg ikke skal bruge det alligevel? Jeg ved godt jeg bare kan la... -
Angående ny viden efter aflevering af synopsis
ForumindlægHej. Jeg skriver om romanen "1984" i dansk og samfundsfag. Jeg har i min synopsis ikke skrevet nogen om, hvorfor Orwell skrev den - altså hans inspiration eller formål. Vil det være godt at finde info om dette og fortælle det til ekamen? Eller skal jeg i stedet gøre udtryk for, at jeg K... -
SRO forsvar - USA
ForumindlægHey, jeg skal forsvare min SRO, skrevet i samfundsfag og engelsk, omhandlende det Amerikanske valg, sortes stemmeadfærd og forskellen på valget 2020 og valget 2016. Ved godt det kan virke som et dumt spørgsmål, men er der ikke en der kort vil opsummere hvad det er der foregår i USA lige pt? Synes... -
KOMPARATIV ANALYSE
ForumindlægHey alle! Jeg skal til AT eksamen snart, og har valgt emnet 'narcissisme' med fagene samfundsfag og historie. Jeg skal lave en komparativ analyse for at sammenligne de ting, der påvirkede idealbilledet førhen, og hvad der i det senmoderne samfund påvirker det. Er der nogle, som kan hjælpe...
