Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

SRO forsvar - USA

09. januar 2021 af kati0

Hey, jeg skal forsvare min SRO, skrevet i samfundsfag og engelsk, omhandlende det Amerikanske valg, sortes stemmeadfærd og forskellen på valget 2020 og valget 2016. Ved godt det kan virke som et dumt spørgsmål, men er der ikke en der kort vil opsummere hvad det er der foregår i USA lige pt? Synes det er svært at skabe et overblik, så påforhånd tak for hjælpen.

Hvis i sidder med gode råd generelt til et SRO forsvar må i meget gerne sende dem i min retning. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. januar 2021 af ringstedLC

Din SRO blev formentlig skrevet inden optøjerne på Capitol Hill d. 6. januar 2021 og omhandler de bekrevne temaer. Jeg mener ikke, at du vil komme ud for at skulle forsvare den i forhold til de seneste begivenheder. 

Baggrund: Ved Senatsvalget i Georgia fik ingen af kandidaterne mere end 50% af stemmerne. Derfor var der omvalg d. 5. januar, hvor to senatorer for Demokraterne blev valgt med det resultat, at Demokraterne overtager flertallet i Senatet. Og da selve Valget havde givet Demokraterne både præsidentposten og flertallet i Repræsentanternes Hus, bliver det i flg. dr.dk første gang siden 1932, at en siddende præsident mister det hele.


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. januar 2021 af Justitia

Jeg ville starte med en introduktion af valgets resultat i 2016 a la: I 2016 chokerede Donald Trump verden (...) 


Skriv et svar til: SRO forsvar - USA

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.