Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 17461 til 17480 af 40685
-
Beregning af gennemsnit HFe
ForumindlægHej studieportalens eksperter :) Hvordan kan jeg beregne mit gennemsnit når det er HF enkeltfag ? Det eneste jeg kan finde er til 2-årig HF og STX. Jeg skal nemlig bruge det til at finde ud af hvor meget jeg skal have i karakterer i de forskellige fag for at have gennemsnittet til tandlæges... -
Linjer og Vektorer
ForumindlægHej. STX bog: MAT AB1 Opgave: 560 er vektoren v=(31,43) normalvektor for linken med ligningen 899x + 1247y = 461? Håber du kan hjælpe mig med opgaven, tusind tak Emil -
essay
ForumindlægNogen derude, der ville være mig behjælpelig med en stil deromhandler temaer som mobning mv. Essayet fylder 1½ side. Al hjælp og konstruktiv kritik tage simod med kyshånd! (især indledning + afslutning mangler et pift.. jeg ved bare ikke helt af hvad) (3.g, stx) -
Gået i stå med matematikaflevering :s
ForumindlægHej alle, Jeg har lavet STX matematik B august 2008, men er kørt fast i 3 opgaver. Nogen der kan hjælpe mig med opgave 8, opgave 10 og reduceringsopgave 1? Mvh Helena. -
Er man bestået?
ForumindlægHej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne? -
matematik pointgivning??
Forumindlæghej er der nogen der ved hvor mange point man skal have for at få henholdsvis 00 , 02 og 4 i mat A stx , har søgt meget på nettet, men kan ikke finde en guide til hvor mange point der kræves til de forskellige karaktere., et link vil være super :) -
Årsprøve 2010 point?
ForumindlægEr der nogen som har en oversigt over hvor mange point hver af opgaverne for matematikårsprøven (A-niveau) i 1.g på STX svarer til? Den fra i år. Og evt. også hvad pointene svarer til i karakter? Den første opgave i delprøven uden hjælpemidler handler om vektorer.. -
Kategori "Kinesisk"
ForumindlægHej, kinesisk er blevet indført på stx-uddannelse og er også i hhx. Jeg er lige blevet færdig med kinesisk og afsluttet faget. Jeg kunne godt tænke mig at der blev oprettet en kateogi til kinesisk, ligesom alle andre fag.. Da jeg nok vil være i stand til at hjælpe på Aniveau :) VH -
Er jeg blevet droppe !!!!!!!!!
ForumindlægHej skal på stx næste år men mit eksamensbordet lå på 4,8 så nu skal jeg ind til samtale men jeg er ikke blevet indkaldt endnu og på sedlen står der man bliver i skaldet hurtigst mugeligt efter de har fået karaktererne -og tæller min reserveret plads stadig eller kan de droppemig nu? -
Hvad skal man op i?
ForumindlægHejsa.. Dengang man på STX skulle op i de skriftlige A og visse B, der kunne man jo undgå en af dem med 5 A-fag. Selv om det nu bare hedder enten skriftlig eller mundtlig, kan man så ligeledes undgå et fag med to mulige eksamener med 5 a-fag som det er nu? -
kemi .. reeksamen?
ForumindlægHej jeg er lige dumpet Kemi A på min STX, men jeg vil gerne have er reeksamen. Men jeg skal kun bruge kemi B til min fremtidige uddanelse, kan jeg tag reeksamen på nivauet B når jeg dumpede A? -
Kan man skifte fra 1.g til 1.hf?
ForumindlægTil studievejledning. Jeg har gået 4 dage i 1.g STX, men overvejer HF. Er der nogen mulighed for at man simpelthen kan skifte fra 1.g til 1.hf? (når jeg nu kun lige er startet) Venlig hilsen Anne Andersen -
Politiet's krav
ForumindlægHej, jeg vil meget gerne komme ind til politiet, men er lidt itvivl omkring kravene: Der står man skal have en gymansiel udd (hhx, stx, hf, htx) Men skal man have et snit, for at komme ind? eller er der et niveau man skal have, eller er der en prøve man skal bestå, for at komme ind? På forhånd tak! -
Hjælp til at klare sig bedre i gymnasiet
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går lige nu på STX på andet år. Jeg har har matematik på A, hvor jeg ikke klare mig så godt og jeg vil derfor høre jer om i har nogle råd til hvordan jeg forbedre mig, eller noget som i gjorde for at få bedre karakterer i matematik. -
Differentialligninger
ForumindlægHej Jeg har problemer med opgave 8010 b, fra vejledende eksempler i eksamensopgaver, stx A dS/dt = 0,00575 * S * (12-S) Hvordan tegner jeg en skitse når jeg kender punktet 0;0,5 På forhånd tak -
Vindenergi transport!
ForumindlægNår man transportere energi fra en vindmølle til et hus er det ikke gennem ledningsværker? Kan nogen forklare mig processen, altså når vindmølle energien transporteres til forbrugerne(Har prøvet at finde et billede, som jeg kunne skrive ud fra men fandt ikke noget brugbart). Niveauet er Naturvide... -
hvordan er forholdet imellem årskarrakterer og eksamenskarrakterer ?
ForumindlægNogle der kan afgører en debat om stx og karrakterer A) påstår at en eksamenkarrakter erstatter en årskarrakter når man regner gennesnit på eksamensbeviset B) påstår at både årskarakterer og eksamenskarakterer tæller og en gennemsnit af disse tæller. Hvad er korrekt og hvor kan man se dok... -
SRP Kemi rettelse!
ForumindlægHejsa Jeg skriver SRP i biologi og kemi og tænkte på om der er nogle som er gode til kemi der vil rette i min kemi del :/? Det ville være rigtig sødt hvis der er nogen som vil.. Jeg går på STX 3.g og har kemi på A På forhånd tak -
HJÆÆÆÆLP!!
ForumindlægHej derude ;-) Er der nogen der har været op i skriftlig engelsk sidste år (stx. engelsk B) og som gider give mig nogen gode råd om hvad jeg skal øve/forberede mig på?? Altså hvilke gramatiske fejl i havde stødt på i delprøve 1... -
Oversættelse af Vor den Nixen hilft Dosten und Dorant
ForumindlægHej Allesammen Er der en venlig sjæl der gider at oversætte den her tekst for mig, jeg skal op i tysk mundtlig på A niveau imorgen, på stx, og har svært ved selv at oversætte den. Håber i kan hjælpe mig, det vil være en stor hjælp Link: http://literaturnetz.org/5324
