Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 17481 til 17500 af 48964
-
Afslag på SU
ForumindlægI 2005 tog jeg VUC HF men det viser sig nu at mit eksamensbevis aldrig var blevet "lukket". Jeg anede ikke at der var noget der her at det skulle "lukkes". Men det betød åbenbart at jeg ikke reelt fik min afsluttet min HF eksamensbevis. Det skal først "lukkes". Men f... -
Droppe ud i 3.g?
ForumindlægHej Jeg går på 3.g HTX lige nu, og har ikke et særligt højt snit. Det ligger på 4 lige nu, men hvis jeg tæller standpunkts karakter sammen med eksammen (Det ved jeg ikke om man kan), så ligger det på 4.5 til 4.7 (Og det er bare et estimeret tal over hvad jeg tror jeg kommer til at få til eksamme... -
HjælP miG :*
ForumindlægHeej Hvordan har danskerne modtaget forskellige grupper af fremmede gennem historien? Hvorfor har danskerne svært ved at blive enige om en fælles holdning til de fremmede? Vil I ikke skrive, hvad I synes. Jeg vil gerne have forskellige svar, hvis det er muligt. Taak på forhånd babeZ (: -
Reeksamen?
ForumindlægHej alle. Jeg var oppe i matematik her i torsdags, og pludselig under færdighedsregningen fik jeg det dårligt og kunne ikke koncentrere mig. Derfor vil jeg gerne spørge jer om det er muligt at komme til en reeksamen i folkeskolen? Jeg ved godt at eksamen i folkeskolen ikke betyder noget, men ... -
The Farther You GO
ForumindlægFandt en diskussion fra maj hvor der bliver diskuteret hvad man skrev til engelsk eksamen "the farther you go". Men der er desværre ingen af alle jer, som har skrevet denne opgave som har lagt den herind til glæde for os andre. Jeg skal selv skrive den og synes den er svær at komme igan... -
Beregne snit (efter reform)
ForumindlægHej alle! Jeg er i tvivl om hvordan mit (går i 2.G) gennemsnit beregnes. Tæller både afsluttende årskarakterer og eksamenskarakterer eller hvordan hænger det sammen efter den nye reform? jeg er bekendt med hvorledes niveauer vægtes, men erstatter eksamenskarakterne afsluttende årskarakterer eller... -
Hvilke fag kommer jeg op i til sommers ?
ForumindlægJeg ved godt at der er god tid til sommer ( hvor eksamen normalt starter) men vil lige høre om man kan komme op i både fransk og matematik eller er det formentlig større chance til at komme op i en af dem. Det vil siges at jeg stinker til både fransk og matematik derfor spørger jeg lige da vil j... -
HJÆÆÆLP!!
ForumindlægHej folk. jeg fik aldrig et svar på mit indlæg, så nu prøver jeg igen! Jeg skal op til kemi eksamen næste uge. 0-B niveau. Jeg tænkte på, om det er muligt at tage sådan en reeksamen eller hvad det nu er, hvis man dumper? Og hvornår kan man komme op igen? Er det samme pensum man kommer op i, og h... -
Herman bang "kærlighed" Novellens tid ?
Forumindlægjeg er igang med at analysere Herman Bangs Novelle " kærlighed ? men jeg kan ikke finde ud af tiden i den ? Her er novellen hvis det hjælper lidt ? KÆRLIGHED Maaske er denne Historie altfor ubetydelig, og den handler om intet. Her er hverken kælne Smil eller Kærlighedskys eller Længsle... -
STX A 27 Maj 2016
ForumindlægHej Jeg har lige været til Matematik A eksamen. Den gik ikke så godt, og jeg ligger nok i den meget lave ende karaktermæssigt... Jeg ved godt, at det er ulovligt at offentliggøre eksamenssæt, og derfor kan jeg sende sættet som privatbesked til den, som gerne vil rette min opgave igennem. Kan ikk... -
Matematik A dumpet?
ForumindlægJeg skal op i morgen i matematik A som er mundtligt. Hvad sker der hvis jeg nu dumper mundlig eksamen? Jeg har fået tildels gode årskarakterer som er 7/10, men man ved jo aldrig hvis man går i panik eller noget uheldigt som sker. Men hvad betyder det egnetlig hvis jeg nu dumper mat A mundtlig ek... -
Metoder!
ForumindlægHej, jeg vidste ikke helt hvor jeg skulle poste det her, der er en masse der efterspørger metoder osv. her er et par stykker jeg har fundet. Blooms taksonomi * Viden: Hvordan vil du beskrive? Hvad er? Hvem er? Hvad skete der? * Forståelse: Hvad er hovedtanken i? Hvad er det bedste svar? Hvo... -
Det periodiske system
ForumindlægJeg er blevet i tvivl imens jeg sidder og læser til eksamen.. Hvad når man skal sige hvor Fe ligger i det periodiske system. Siger man så hovedgruppe 2 i undergruppen 8. Eller er det kun undergruppe 8??? + Perioden 4 fx som Jern jo også ligger i.. Hvad meners der med det?? Og er det vigtigt?? -
Mundtlig Psykologi
ForumindlægJeg skal op til mundtlig psykologi, og tænkte på hvordan eksamen egentlig foregår? Min lærer har aldrig rigtig gennemgået det ordenligt.. Vi har ikke gennemgået nogle cases siden starten af året.. Mvh -
Fuld pensum?
ForumindlægHvad skal der til, for at man bliver stillet til fuld pensum, dvs. skal til eksamen i faget, selvom klassen ikke trækker det? I dette tilfælde er der tale om tysk.. Hvad skal der til for det? Og hvad vil der ske mht. den skriftlige karakter, når man kun kan komme op i en mudntlig, i og med, der ... -
Spørgsmål om eksamensbevis i gymnasiet
ForumindlægHej, eftersom man har idræt i alle 3 år af gymnasiet selvom det er på c-niveau, undrer jeg mig over fra hvilket år ens årskarakter kommer på eksamensbeviset? Og hvilket år kan man komme til eksamen i idræt? -
Særlige vilkår/fuldt pensum
ForumindlægHej :) Jeg går i 3.g, og er nervøs for at blive indstillet til at skulle op til eksamen i alle fag til sommer (altså så mine årskarakterer slet ikke tæller). Er der nogen, der har erfaringer med det, og vil fortælle hvor meget fysisk/skriftlig fravær i havde, for at det skete? :) -
Skriftlig Dansk
ForumindlægHej. Skal snart op til skriftlig dansk eksamen, og kunne virkelig godt tænke mig, at kigge på nogle opgavesæt - men kan ikke finde nogen. Har været inde og kigge på EMU, men der findes heller ikke nogen. Hvor kan jeg finde nogle? -
base
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd. vi skal til kemi eksamen imorgen, og derfor ville jeg spørge om, hvad man kan lave under baser. gerne med lidt teori også. man kan neutralisere fremstille sin egen base og hvad mere? -
eksamenssæt AKUT
Forumindlægjeg vil rigtig gerne øve mig ekstra til min mat eksamen, og kigge på opgave eksempler, men jeg har lidt svært ved at finde gamle eksamenssæt fra tidligere år, nogle der ved hvor det kan findes?
