Studievejledning

Droppe ud i 3.g?

10. februar 2023 af Madfs

Hej 
Jeg går på 3.g HTX lige nu, og har ikke et særligt højt snit. Det ligger på 4 lige nu, men hvis jeg tæller standpunkts karakter sammen med eksammen (Det ved jeg ikke om man kan), så ligger det på 4.5 til 4.7 (Og det er bare et estimeret tal over hvad jeg tror jeg kommer til at få til eksammen...)

Jeg har det heller ikke godt med min klasse, og de holder mig ret ude af deres fælleskab. Et eksempel på dette er at de på min blå bog ikke engang har skrevet de rigtige oplysninger, samt at de heller ikke havde mig med på deres studietrøje. (De eneste 3 kamarater jeg snakker med i klassen kan også se hvordan jeg bliver behandlet) Min Teknologi lærer har heller ikke været særlig god mod mig,
Jeg har været udsat for mobning i min klasse, og fået diskriminerende kommentarer fra min Teknologilærer. Det har gjort mig ked af det. 
Jeg har ikke haft et godt gymnasieforløb, og det har selvfølgelig også haft inflydelse på mine karakter.

Jeg bliver færdig om et halvtår, men jeg har overvejet at droppe ud nu, og tage en HF efter sommeferien i håb om at forbedre mit snit og måske få et bedre forløb, da det nuværende forløb har været en omgang. 

Jeg vil heller ikke have at min vej bliver spærret på grund af mine karakter.  
Hvad syntes I?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. februar 2023 af amal8153

Hvis du er villig til at starte helt forfra ville jeg gå efter det!


Svar #2
10. februar 2023 af Madfs

#1

Hvis du er villig til at starte helt forfra ville jeg gå efter det!

Hvad ville du havde gjort og hvorfor?


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. februar 2023 af MandenMedMangeHatte

Hvad er dine planer efter gymnasiet? Hvilken uddannelse havde du tænkt dig?


Svar #4
10. februar 2023 af Madfs

#3

Hvad er dine planer efter gymnasiet? Hvilken uddannelse havde du tænkt dig?

Tage en filmskole, og den behøver ikke et snit, men problemet er at de kun optager få, og optgaer efter effaring... som jeg ikke har. Jeg havde overvejet at læse noget på uni som jeg er interesseret i, mens jeg får effaring vedsiden af, men det er bare tanker...


Skriv et svar til: Droppe ud i 3.g?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.