Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 17481 til 17500 af 48240
-
Perspektivering til blodglukoseforsøg?
ForumindlægHej, jeg skal op til NV-eksamen i morgen og jeg har valgt at gå op med vores forsøg, hvor vi målte hinandens blodglukosekoncentration efter indtagelse af forskellige ting. Jeg synes, at det kunne være rigtig fedt lige at få en lille perspektivering med, men jeg ved dog ikke helt, hvad det skal væ... -
Gamle engelsk og dansk opg.
Forumindlæghey derude, er der nogen af jer, som kender nogle link, eller noget, hvor jeg kan få fat i gamle STX engelsk B eksamer (skriftligt), fransk A (skriftligt) og Dansk A (skriftligt) ? Det er lige meget hvilket år det er fra, men SKAL have dem fra 2009, og derudover kan jeg godt bruge nogle andre. ... -
Proteinsyntesen kemisk set
ForumindlægHej! Et af de mange emner jeg kan trække til Kemi A eksamen er protein syntesen... Jeg var der desv ikke da vi gennemgik den kemisk set, og ingen fra mit hold har taget nogle notater til den.. Nogen der ved hvor der ligger en forklaring af den på nettet, eller kan forklare den herpå måske?? Alts... -
Redoxreaktioner
ForumindlægHej jeg skal til eksamen imorgen så ville virkelig sætte pris på en håndsrækning! Jeg har 2 mdt. emner som jeg er i tvivl om: "Redoxreaktioner" og "Oxidation og reduktion" Det jeg vil vide er vel om oxidation og reduktion ikke er det man finder via redoxreaktioner? Er det he... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægSagen er den, at jeg skal til kemi C eksamen om et par dage. Jeg har fundet ud af, at jeg ikke kan opskrive simple reaktioner op. (På trods af, at jeg har fået 10 i årskarakter) Hvordan ved man f.eks, at CaCO3 + (1/2)O2 giver --> CaSO4 + 2H2O Eller f.eks, at MnO4^- + C2O4^-2 --> C... -
Anthocyanin, keton eller aldehyd?
ForumindlægHej, Jeg står med kemi eksamen lige omrking hjørnet, og sidder fast på en af mine fremlæggelser. Det handler om Tollens Test, med rødkål ekstrakt, som indeholder anthocyanin. Mit spørgsmål er så, er anthocyanin en keton eller en aldehyd? (Evt, noget helt andet?). Forsøget er langt tilbage, og ... -
Øl - hjææælp!
ForumindlægJeg står og skal lave en evalueringsopgave til min NF-eksamen (naturfag), hvor jeg skal samle kemi, biologi og geografi i én opgave. Jeg vil gerne skrive om alkohol, men er i probelmer med min geografi-del! Jeg vil gerne skrive om øl eller generelt alkohol, men hvad kan jeg komme ind over mht. ... -
syntesen af penicillin
ForumindlægTil kemi B eksamen skal jeg kunne "Gør rede for syntesen af penicillin. Beskriv den grundlæggende opbygning og kemiske virkemekaniske af penicillin" Og jeg forstår det ikke, pga af jeg kun kan finde tekster der står på alt for højt niveau.... Hvis nogle her inde skulle have lyst til a... -
Fortynding af ligevægtsblanding
ForumindlægHejsa alle smukke SP'ere :) Jeg skal til kemi eksamen her i morgen, og sidder lidt og bøvler med et spørgsmål: "Forklar forskellen på at fortynde en ligevægtsblanding af stoffer i en opløsning og en opløsning bestående af ioner - brug gerne resultater fra forsøget". Forsøget omtal... -
Hjælp til NF opgave om ernæring og fedtstoffer
ForumindlægDer skulle tilfældigvis ikke være nogen som har lavet en NF (indeholder kemi, geografi og biologi) opgave om ernæring og fedtstoffer??? Kunne virkelig godt bruge noget hjælp, da det er en eksamens opgave som skal afleveres i morgen. Ellers har jeg lige et par spørgsmål til noget biologi: Hvordan ... -
saltets opløselighed HASTER
ForumindlægHej jeg er igang med at rette mine kemi afleveringer "Saltets opløselighed ", til vurdering har min lærer hvilken af de undersøgte saltes opløseligheder kan forklares vha. disse 3 faktorer? ved spørgsmål 2.. Er der nogen der gider at hjælpe mig med dette, det vil være super dejligt, d... -
Hvordan regner man gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen. Hvordan regner man gennemsnitet i hf ? Er der nogen kan forklar mig hvorfor fagene på B vægter 1,5 og C 1 Min Karakter er: Dansk skriftlig 0 mundtlig 02 Arabisk A skriftlig 10 mundtlig 12 kemi C 7 Biologi C 4 Fysik B 02 Samfundsfag B 4 Historie B 7 Geo... -
Vand selvionisering
ForumindlægHej jeg er ved at forberede mig til min mundtlig kemi eksammen, hvor jeg har spørgsmål til vand selionisering. Jeg kender udmærket reaktionen: H2O (l) + H2O (l) <---> OH- (aq) + H3O+ (aq) men det jeg har spørgsmål til er ligevægtsbrøkken, hvis du skal skrive den op, vil man så undla... -
Adgangskrav
ForumindlægPå www.ug.dk står der om min (forhåbentlig) kommende viderergående uddannelse, at "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B, matematik A og fysik B samt enten kemi B eller bioteknologi A. Alle fag skal være bestået." Alle fag skal være bestået... - skal det forståes sådan, at hv... -
sølvnitrat udsat for lys
ForumindlægHej. Jeg skal snart til AT-eksamen, hvor jeg har historie og kemi som fag. Jeg har om fotografiet og jeg skal bl.a. forklare hvad der egentligt sker med sølvnitrat når det bliver udsat for lys. Jeg er godt klar over, at sølvnitrat er lysfølsomt og at det kan være med til at fastholde et 'af... -
Reaktionsskemaer og ækvivilenspunkt
ForumindlægHej. jeg sidder og læser til eksamen i kemi og sidder med et par spørgsmål håber det er nogle der vil svare på dem :) hvordan ser et reaktionskema ud for et salt blandet med vand? Hvad sker der med pH i ækvivilenspunktet? Hvad er pH i ækvivalenspunktet og hvorfor? (disse spørgsmål er stillet ud ... -
HJÆLP !!Kemisk analyse
ForumindlægHej allesammen ;D Jeg skal snart til fysik/kemi eksamen. En af de ting jeg kan komme op i, er jordens salte. Hvis jeg kommer op i det ,vil jeg som forsøg lave kemisk analyse. Jeg ved at kemisk analyse går ud på at påvise de forskellige ioner, men hvad kan jeg ellers fortælle til læreren og c... -
mV ??
ForumindlægHej alle :-) jeg er i gang med kemi eksamen, og fandt noget på nettet om indstilling af pH-meter da jeg har om titreringskurver. der står: Indstilling af pH-meteret Når pH-meteret tændes, vil displayet normalt vise dato og tid; er dette ikke tilfældet, skal du trykke på knappen ”Mode&rdquo... -
Daniell-element - Redox-reaktionen bag
ForumindlægHej allesammen, Jeg sidder og er i gang med at forberede mig til min kemi B eksamen og i den forbindelse har vi fået offentliggjort nogle læse-spørgsmål.. Et af disse er: "Fremstil et batteri (et galvanisk element). Redegør herunder for de bagvedliggende redoxreaktioner og opskriv cellediag... -
bestemmelse af iodtal for et fedtstof
ForumindlægHej jeg skal op til kemi eksamen i morgen på A niveau. vi har en rapport som omhandler bestemmelse af iodtal for et fedtstof, men jeg forstår ikke hvorfor dibrom resten som reagerer med iodid og dermed får vi diiod og bromid. Dette diiod titreres der på, men hvorfor er det dibrom resten s...
