Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 17561 til 17580 af 23724
-
Fordybelsesområde Science Fiction
ForumindlægHej, I dag trak jeg fordybelsesområdet “Science Fiction“ til afgangsprøven i dansk. Jeg har dog ingen idé om, hvilke prøvetekster eller bøger, der er gode at tage fat på og analysere? Har i nogle foreslag? Helst nogle tekster med noget kød på, altså hvor der er meget at sige, med fx.... -
Gode danske tekster - ideer?
ForumindlægHej derude! Jeg sidder og skal til at finde en tekst som jeg kan skrive om i min EE, men er helt tom for ideer, da danske tekster aldrig har været det jeg har læst mest af. Det skal være fra en dansk forfatter og skal helst ikke være for nemt at analysere, men dog heller ikke for besværligt. Det... -
HF-eksamen skr. dansk august '98
ForumindlægHej.. Er ved at skrive en stil om emne 3 i Hf skr. dansk eksamen august '98.Er der nogen der har skrevet om dette før, og har nogen idéer. Er helt tabt. Aner ikke hvad jeg skal gøre. Ville være meget hvis nogen gad hjælpe mig på rette spor mht. hvordan billederne skal analyseres og fortolkes. -
Hjælp til SSO
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder i denne uge og skal skrive SSO. Mit emne er Politiske ideologier og samfundstyper. Jeg er nu kørt fast ved følgende opgave; Analyser om der kan siges at være en sammenhæng mellem de tre samfundstyper og de tre ideologier? Jeg er i tvivl om hvad det helt præcis... -
Digte om kvindefrigørelse i det moderne gennembrud
ForumindlægHej folk! som overskriften siger søger jeg et digt om kvindefrigørelsen,, har trukket det moderne gennembrud Lyrik i dansk eksamen,, og JEG HAR BARE LEDT OG LEDT! det skal være et digt, og det SKAL være skrevet under det moderne gennembrud.. Jeg bliver snart helt i tvivl om der findes et... Hvi... -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
efter "er"
ForumindlægJeg har en tysk sætning jeg skal oversætte, men er i tvivl om at analysere den på dansk.Han er meget berømt på grund af hans grovhed.Er "berømt" så et omsagnsled til grundled. JEg mener jeg har lært at hvis "er" er omsagnsleddet, så bliver det efterfølgende omsagnsled til grun... -
Dansk stil
ForumindlægEr der nogen der ved hvor man kan for en analyse af Klaus Rifbjergs digt fra 1956 Film eller Peter Laugesens digt fra 1990 Århy la nuit?De er en stil som står i heftet "højere forberedelseseksamen august-september 1992" "HF 92-1-2". -
Kønsroller og ligestilling
ForumindlægHeyy, jeg har trukket emnet 'kønsroller og ligestilling' til vores dansk eksamen. Er det nogle der har nogle ideer til digte, malerier eller sange jeg kan analysere? De må gerne have lidt dybde, så de ikke ligger lige til højrebenet :)) Håber der er nogle derude, der vil hjælpe mig! -
Fortælleteknik
ForumindlægHej Jeg er i gang med at analysere en roman fra Det Moderne Gennembrud og kigger derfor på, hvilken type fortæller der tages i brug. Min konklusion er, at der er tale om en skjult 3. personsfortæller - med en indre sysnvinkel. Men er det overhovedet muligt at have en skjult 3. personsfortælle... -
Skammerens datter - HASTER
ForumindlægHej allesammen!!Jeg har fået en skriftlig analyse af skammerens datter for, men kan simpelthen ikke komme i gang med bogen, da jeg må indrømme, at den ikke rigtig interesserer mig.. :/Håber, der er en eller flere, der gider at skrive et fyldestgørende resumé af bogen til mig.. :)På forhånd tak...... -
Tv-reklamer. nyere danske reklamer
ForumindlægJeg har trukket Tv-reklamer. nyere danske reklamer igår og kan simpelthen ikke finde en reklame jeg har lyust til at analysere og som der samtidig er masser af kød på. Ville høre om i ikke havde nogle forslag. Den må højest være 8 år gammel, dansk og en tv reklame. -
Mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg trak fordybelseområden identitet . Jeg vil perspektiere til min fuking familie ina Bruhn Kender i en god bog/ novelle til at analysere og perspektiver til min fuking familie. Tror ikke der må være mange sider i bogen/ novellen. Håber nogen der kan hjælpe. ?? -
Grundlag for irak krigen
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig, jeg skal analysere, Usa's(og dk's) grund(e) til at gå i krig mod irak, Og hvorfor kunne de ikke for andre lande (såsom frankrig tyskland osv.) til at gå meder der nogle som kan hjælpe mig med nogle svar, og/eller hjemmesider hvor det ovenstående er forklaret. -
har brug for hjælp til at finde et emne..
Forumindlæghej. Jeg skal skrive en historieopgave, men kan ikke finde på et emne at skrive om.. der står dette i mine papire: 1. Redegøre for begreberne nation - nationalisme 2. Analysere forskellige opfattelser af det at være dansk 3. vurdere hvilken betydning begrebet danskhed har for vores selvopfatte... -
"Ideologibestemmelse"
ForumindlægAf min samfundsfagslærer har jeg fået til opgave at finde en leder/artikel hvor man, ved at analysere forfatterens holdning kan spore en ideologi, f.eks. liberalisme, radikalisme, konservatisme, socialisme osv. Er der evt. en herinde, der har sådan en opgave liggende eller bare kan sende et link.... -
Sagprosa trukket hjælp til tekst
ForumindlægHej herinde Jeg har lige trukket sagprosa i Dansk eksamen og mangler en super fed tekst som jeg kan analysere og dykke ned i og læse mellem linjer osv. er ikke så glad for emnet så mangler motivation og tænker hvis jeg først finder en super tekst sætter det mig godt i gang Det haster da jeg ska... -
Fordybelsesområde - Nationalfølelse
ForumindlægJeg har trukket Nationalfølelse som fordybelsesområde til eksamen. Jeg ville rigtig gerne analysere og fortolke en tekst om nationalfølelse, men jeg synes kun jeg kan finde billeder som passer til det emne. Så ville høre om der er nogle som kender en god tekst til det emne? Gerne en novelle - ell... -
Essay
ForumindlægHej!Jeg har fået til opgave at skrive et essay om novellen, "The Sisterhood of Night" men føler mig desværre lidt på bar bund.Er der nogle, der sidder inde med en analyse/fortolkning af denne novelle, eller blot nogle gode oplysninger om denne, ville det være en stor hjælp. Jeg vil ikke... -
SRP - reklame
ForumindlægJeg er i lige nu igang med at finde ud af hvad jeg vil skrive om i SRP. puha det er svært synes jeg. jeg skal skrive i Dansk og afsætning. Jeg skal lave en reklame i Dansk, men hvad kan jeg indenfor afsætning bruge som kan kædes sammen med denne reklame analyse er helt på bar bund her? :/
