Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17561 til 17580 af 20688
-
Exciteret tilstand og kernemasse
ForumindlægHej. Er der nogle, der kan hjælpe mig med en opgave 5 b fra studentereksamen maj-juni 2006 - fysik højniveau? Der står: Lige efter betahenfaldet er nogle af de dannede 12C-kerner i en exciteret tilstand, der ligger 1,22pJ over grundtilstanden. Begrund med udgangspunkt i kernemasserne, at en 12C... -
uddannelse
Forumindlægjeg er 3.g'er på gym nu, mat linje, så er på den gamle reform.. og vil holde et sabbat år efter 3.g. Derefter har jeg tænkt mig at læse til en IT-uddannelse, jeg har svært ved at vælge, da der er så mange at vælge imellem og spørgsmålet der dukker op, ''hvilken af disse uddannelser er... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle jeg har nogle problemer med en fysik opgave Du hælder 1,5 L KOGENDE vand ned i en jerngryde med massen 3,5 kg. Jerngrydens temperatur er 18 celsius, før du hælder vandet i. a) Beregn vandets sluttemperatur, idet du antager, at der ikke er nogen varmeudveksling med omgivelserne. b... -
haster-haster-haster-haster-haster
Forumindlægjeg er gået i stå, og kan ikke lave videre på min fysik opgave/aflevering. kan jeg få hjæp? da spørgsmålet bygger på en figur, har jeg udgivet hjemmesiden. det er opg 6b) som jeg ikke kan løse. håber på at jeg får svar fra jer hurtigst muligt. http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2008_7_2.p... -
mat
Forumindlæghej jeg går i 2g og har mat B. jeg vil gerne have mat op på A, men ved bare at det nok bliver meget svært. jeg ved at jeg gerne vil have det, men er bange for at det vil komme til at trække ned på mit gennemsnit, hvis jeg skal bruge meget tid på det. jeg har biologi A og mat B og kemi B jeg vil... -
Kemisk energi.
ForumindlægJeg sidder lige fast i en opgave i min fysik aflevering. Opgaven lyder: Blok 2 på Studstrupværket stammer fra 1972.Den kan kun anvende olie som brændsel og producerer, når den er i drift, kun elektrisk energi. Når den kører ved fuldlast (på fuld kraft), bruger den 63 tons olie pr. time og produc... -
Impulsbevarelse i moderator (AT-eksamen)
ForumindlægVil det være relevant at inddrage impulsbevarelse i en kernereaktor, hvor der benyttes en moderator, som ny viden til AT-eksamen? Forskellige moderatorer har jo forskellige masser, og de vil derfor nedbremse/moderere neutronerne forskelligt. Er der evt. nogen der har nogen kilder om det? Det ... -
forsøg til elektromagnetisme
Forumindlægheeeij. Jeg skal snart op til 9. klasses afgangsprøve i fysik, og vil gerne være forberedt så godt så muligt. Jeg har skrevet en masse noter til de forskellige emner, men jeg ´kan ikke rigtige finde hvilken forsøg jeg skal lave til de forskelllige emner. det er følgende emner. Elekt... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Hvilken tekst til dansk-delen?
ForumindlægHej! Jeg er i gang med AT prøveeksamen i 2.g. Vi har fået tildelt det samme emne som 3.g'erne, altså katastrofer, samt fagene fysik og dansk. Jeg tror jeg har lagt mig fast på et emne: tsunamien i det Indiske ocean 2004. Fysikdelen er ikke så slem, men i dansk havde jeg tlnkt mig at se ... -
Forslag: Tegn
ForumindlægHej, Jeg har lige for nyligt opdaget denne side, og bruger den som inspiration til lektierne. Men nok om det. Jeg sad og kiggede på fysik, kemi og matematik-forumerne og blev hurtigt overrumblet af de lange formler, som det er svært at finde rundt i hvis kendskabet til emnet ikke er vildt stort... -
Hehe ..Har lige nogle lette spørgsmål :)
ForumindlægJa' Godag alle kemiker derude i den store verden :) ( Danmark ) Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg er gået at brændt over en hel del tid. 1. Hvad er en foton? Ja, ved godt det er en ladning energi - men helt præcis, min egen fysik lære vidste det ikke; så må spørge jer ;-) 2. Kan man finde u... -
"The Day After Tomorrow"
ForumindlægHar I set "The Day After Tomorrow"? Jeg skal vælge en scene og se kritisk på den og finde ud af, om det kán lade sig gøre / realistisk. Jeg overvejede lidt, aspektet med, at menneskerne fryser til is på 1 sec. Det kan da ikke lade sig gøre, kan det? Da faget er fysik, skal jeg selvfø... -
Klage over karakter
ForumindlægNu er sagen således at jeg dumpede min fysik-eksamen i dag, men jeg føler selv at karakteren er uretfærdig, og at jeg blev utrolig distraheret af andre elever på skolen, der to gange bankede på døren mens jeg var i gang med at eksaminere, og som læreren åbnede op for! Men mit egentlige spørgs... -
Beskrivelse af fagbegreber til 9. Klasses afgangsprøve
ForumindlægGod dag Studieportalen jeg skal til afgangsprøve i Fysik/Kemi. Jeg er derfor igang med at skrive lidt noter, til nogle af de fagbegreber jeg kan støde på under prøven. Er der nogen af jer, der eventuelt kan beskrive disse begreber for mig? (På 9. Klassesniveau) Titrering Metallers egenskaber... -
Beskrivelse af fagbegreber til 9. Klasses afgangsprøve
ForumindlægGod dag Studieportalen jeg skal til afgangsprøve i Fysik/Kemi. Jeg er derfor igang med at skrive lidt noter, til nogle af de fagbegreber jeg kan støde på under prøven. Er der nogen af jer, der eventuelt kan beskrive disse begreber for mig? (På 9. Klassesniveau) Titrering Metallers egenskaber El... -
eksamen i stx
ForumindlægHej mennesker På fredag får vi at vide hvad vi skal op i i vores afsluttende fag (1.g). Min klasse har 3 muligheder (fysik, kunsteriskfag og samfudsfag) og jeg har kun 2 muligheder (BK og Samfundsfag), og nogle for min klasse siger at jeg har stor sandsynlighed at ikke komme op i noget da jeg k... -
Vurdér hvor lang en sejlgarnssnor er?
ForumindlægHalløj folkens :) Sidder lige og mangler lidt hjælp til min sidste opgave i min fysik rapport. Den går ud på som overskriften siger. Vurdér hvor lang Joakim Von Ands sejlgarnssnor er alt i alt. Her er lidt info omkring det: "Vi Antager nu at JvA's sejlgarnsnøgle oprindeligt havde en r... -
spørgsmål om salte
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp til nogle fysik ting jeg ikke kan svaret på. 1. Hvilke af følgende stoffer er grundstoffer : O2,CO2, Br2, KCl, NaNO3 2. Hvilken ladning har natrium-ionen : 1,2 eller 3 3. Hvilken kemisk formel har magnesiumchlorid : MgCl, MgCl2, Mg2Cl 4. Hvilken kemisk for... -
Radioaktivitet
ForumindlægVi har lavet en øvelse i fysik, hvor vi skulle bestemme halveringstiden for henfaldet af en eksiteret bariumisotop. Til det formål har skolen en radioaktiv kilde der indeholder en cæsiumisotop med halveringstiden 30 år. Over 90% af cæsiumisotopen henfalder til en eksiteret bariumkerne. For at ma...
