Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 17581 til 17600 af 27496
-
AT eksamen
ForumindlægJeg skal op i AT imorgen skriver om Aspirin piller i Historie/biologi. Min probilemformulering: I hvilket omfang har opfindelsen af aspirin gennem tiderne ændret menneskets syn på brugen af præparatet? har bare ikke helt styr på metoder, nogen der har forslag om hvilke metoder jeg skal bruge? -
Arbejdsspørgsmål til produktion af øl og bioethanol – og klimaforandringer
ForumindlægHej Jeg sidder og bøvler med et spørgsmål i biologi, som jeg håber en af jer kan hjælpe med Hvilken biologisk betydning har det (fokus på mennesker og dyr), at stivelse og cellulose indeholder forskellige bindinger? -
Det haster! - Hjertet
ForumindlægHej kære! Jeg er i fuld gang med en biologi rapport. Jeg ville super gerne få et svar på dette: Hvordan afviger et stærkt (trænet) hjerte sig fra et svagt hjerte? Rapporten skal være færdig til i morgen.. Så har lidt travlt :) Ha' det godt. Hilsner herfra -
Omregning af kJ til kg.
ForumindlægJeg sidder med min første biologi opgave og vil gerne gøre et godt indtryk ved at besvare på alle spørgsmålene og sidder bare med dette sidste spørgsmål jeg ikke kan få buk på. HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP mig!! Hvordan regner man 6000 kj om til kg? -
Det postfaktuelle samfund
ForumindlægJeg er ved at skrive AT om medicinsk cannabis, hvor jeg skriver i biologi og samf. Jeg skal inddrage det postfaktuelle samfund, men hvordan hænger det sammen med medicinsk cannabis? Håber nogen der kan hjælpe Mvh Cecilie -
Induktiv eller deduktiv?
ForumindlægHej alle sammen, I faget biologi så har vi lavet observationer omkring genetik, f,eks. hvor mange der har blå øjne, hvem der kan lave tungerulning osv i familien og klassen. men så ville jeg bare spørge jer, skal jeg bruge den induktive eller deduktive? Eller kvantitative eller kvalitative? det h... -
Haster
ForumindlægHvad er en hypotese? Vi har lavet et forsøg i biologi som vi nu skal skrive rapport om. Vi skal skrive nogen hypoteser, men ved ikke hvad det er. Vores forsøg hand om pH's effekt på amylases nedbrydning af stivelse. Tak i forvejen :) -
Betydningen af DNA-analyse
ForumindlægHej. Vi sidder med en biologi opgave, hvor vi tilslut skal forklare hvilken betydning det har at man er i stand til at tilbyde DNA-analyser af sygdomsgener? vi har skrevet noget om nye behandlingsmetoder og lign. men er der andet? :) -
bio. eksamen - hjælp
ForumindlægHej er der nogen herinde, der kan hjælpe med at udplukke de "biologiske forhold" i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8459.pdf og nogen der ved hvordan en biologi fremlæggelse på stx B skal foregå? -
Årsprøver!!!
ForumindlægJeg har været oppe i 3 årsprøver, og mangler biologi eksamen. I årsprøverne har jeg fået -3, kommer jeg til at brug dem til noget!! og kan jeg tag vider til 2.g eller??? :S påhånd taak :D -
Plantecellens og dyrecellens cellvæg
ForumindlægHej. Jeg mangler i min biologi rapport at beskrive kort plantecellens og dyrecellens cellevæg. Jeg har læst lidt om det, men kan ikke rigtigt finde ud af at omformulere. er der nogle der kan hjælpe? MVH Kasper, 9. klasse. -
VIGTIGT PROBLEMSTILLING!
ForumindlægHej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling? -
Spalteåbning
ForumindlægHej derude. (: sidder lige og skriver en rapport i biologi. jeg har desværre glemt min biologibog på skolen, så har lidt svært ved at finde et svar på dette: Forklar hvorfor spalteåbninger åbner i lys og lukker i mørke nogen der kan hjælpe? :) -
Økosystemer
ForumindlægHej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.?? -
HJÆLP AT!! HASTER
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen imorgen og jeg har virkelig ikke styr på hvordan det skal laves.... jeg har fagene biologi og idræt og er meget i tvivl om metoderne.. er der en venlig sjæl som vil læse mit dokument igennem og fortælle om det er helt lort eller man godt kan sige det til eksamen? har ... -
Økologi
ForumindlægJeg har et spørgsmål i biologi, som jeg håber, der er nogen, som kan hjælpe med Det lyder sådan her: Angiv 2 abiotiske miljøfaktorer, der medvirker til nedbrydningen af bade på skovbunden, og forklar, hvordan hver af de 2 abiotiske miljøfaktorer påvirker nedbrydningen af blade. -
beregning af plasmider osv.
ForumindlægHej, jeg er i gang med noget resultatbehandling, hvor jeg skal beregne antal plasmider i en celle, og jeg trænger virkelig til hjælp ! ,s er der en, der kan finde ud af biologi og som vil hjælpe mig, da jeg sidder fast. Skriv til min indbakke så skriver jeg nærmere hvad opgaven går ud på Tak på... -
Amylase
ForumindlægHej :-) Har fået et spørgsmål i biologi der lyder: I den menneskelige krop sættes der amalyse til maden to steder - hvor? Hvorfor kan kroppen ikke nøjes med at tilsætte amylase et sted? Men mit spørgsmål er - hvad er amylase? Har ikke forstået det. Håber i kan hjælpe. Hilsen Signe -
Enzymer og ølbrygning
ForumindlægHejsa derude :-) Jeg sidder og skal til eksamen i biologi A i morgen. Mit emne er Ølbrygning, enzymer og energiproduktion. Det jeg vil spørge om hjælp til er hvordan opbygningen af vigtige enzymer kan forstyrres ved eksempelvis mutationer? Håber i kan hjælpe -
HJÆÆÆLP: AT bio+samf fedme problemformulering
ForumindlægHej Alle Vi har AT denne uge om fremtid - visioner og forudsigelser. Vi har valgt at arbejde med biologi og samfundsfag til emnet fedme. Vi kan ikke rigtig komme igang med en problemformulering, er der ikke nogen som kan hjælpe lidt, til inspiration eller forslag? Hilsen de desperate
