Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 17621 til 17640 af 32822
-
Beregne skæringspunkt - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave Hvordan beregner jeg skæringspunkterne af denne funktion:g(x)=x^2+2 og denne ligning: y=3x Help Tak -
Bestem kurvelængden L af grafen fra punktet A(2:f2) til punktet B(10;f10))?
ForumindlægHejsa, Jeg sidde fast i den her opgave i min matematik aflevering og ved ikke helt hvordan jeg skal gå til den. Det ville være super dejligt med noget hjælp til denne, da jeg er helt lost :) Tusind tak :) -
Tutor til mat A - Fredericia og 50 km radius
ForumindlægSøger en matematik tutor der kan hjælpe ca 5 timer om måneden. God løn. Helst weekend. Bor i Fredericia, men kører gerne efter det. -
Redegørelse for Opsparingsannuitet
ForumindlægJeg har et projekt i matematik om Opsparingsannuitet. Jeg skal redegøre for formlen Kn = K(((1+r)^n)-1)/(r) Jeg skal bevise hvordan man kan finde frem til den. På forhånd tak. -
Kvantemekanik - srp
ForumindlægNogen som har lyst til at hjælpe mig med min srp. .. jeg har simpelthen taget munden for fuld, og sidder nu og er helt forvirret :( Jeg skriver i fysik og matematik -
Sammenhæng mellem sidelængde og omkreds (kvadrat)
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave for, hvor der står at jeg skal beskrive både med ord og med en funktionsforskrift sammenhængen mellem sidelængden og omkredsen i et kvadrat Er der nogen der har svar på dette?? -
Monotoniforhold og anvendelse
ForumindlægHej derude. Jeg sidder med en lang matematik aflevering og jeg er gået lidt i stå nu. Det egenlig hele opgaven jeg ikke kan. Håber der sidder en derude og kan hjælpe mig med den. -
Intervaller
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige med noget matematik, som jeg ikke umiddelbart ikke lige forstår. Jeg skal finde hyppigheden og frekvensen af intervallet )65;70) Håber nogen kan hjælpe derude -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Nogen som har tid?
ForumindlægHej alle :) Jeg har siddet og lavet en matematik aflevering og tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem, og se om det giver mening? :) Man skal dog have TI-interactive for at kunne se det! *På forhånd tak :) -
Rette SRP
ForumindlægHej ! Jeg vil høre om der er en sød sjæl derude som har lyst til at rette min SRP. Det må helst gerne være en kemi og matematik kyndig da det er disse fag jeg skriver i!!! -
definition af logaritmen (y=log(x))
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau, og skal derfor skrive en definition af logaritmen (y=log(x)) - hvordan gør jeg det? mvh -
Ugrupperet til Grupperet?
ForumindlægHar en emneopgave for i matematik, som jeg er gået lidt i stå i. Håber I kan hjælpe. - Redegør for hvordan et ugrupperet observationssæt efterfølgende kan gøres til et grupperet. Giv et eksempel. Har meget brug for hjælp her. -
Hjælp..! Bestemt integral
ForumindlægHey. Kloge Matematik Genier :) Har fået en opgave der lyder sådan her : ∫(op 2, ned -3) (1 - x)dx Normalt kan jeg godt finde ud af det, men den her driller :D -
sumkurve
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til eksamen i matematik og er kommet i tvivl om, hvad man bruger som variabel, når man laver en sumkurve - højre eller venstre endepunkt eller midtpunktet? Jeg håber en ved det og gider hjælpe :) -
Færdighedsregning 9 klasse 2010
ForumindlægHej :) Jeg tænkte på, om der var nogle der havde link eller opgave til Færdighedsregningsprøven 2010, i matematik selvfølgelig. Jeg forguder jer virkelig hvis i kan skaffe mig noget. Det skal være inden mandag, tak :-D. -
Hjææælp!
ForumindlægHej Allesammen! Hvis i sider m. Trip's Matematik Grundbog; vil jeg gerne have hjælp til en opgave - s. 143 Opgave 46.10 Håber der er nogen der vil hjælpe mig (-Tak på forhånd) :D -
Stamfunktion
ForumindlægSkal op i mundlig matematik HF B. Hvis der står: gør rede for begrebet stamfuktion samt gøre rede for emner som har forbindelse med stamfunktionsbegrebet, herunder arealberegning. Hvordan vil i så gribe det an? -
gode gymnasier i kbh ...
Forumindlæghej :) jeg går i 9.klasse bor i kbh, og skal vælge et gymnasium (stx). men de skal have en linje med matematik på c niveau. hvilket skal jeg vælge? nogle gode forslag? :) på forhånd taak ;) -
Nogen der gider kigge min SRO igennem
ForumindlægHej er ved at skrive SRO som omhandler Fysik/matematik og emnet hedder differentialligninger og det frie fald. Det ville være rart hvis der er nogen som ville kigge den igennem om den er skrevet ordenligt for er lidt i tvivl.
