Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 17621 til 17640 af 153151
-
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg skal aflevere en problemformulering på fredag, men jeg har ingen idé om hvad jeg skal skrive om. Jeg oprettede tidligere en tråd vedr. et emne som jeg godt kunne lide, men ingen kunne hjælpe mig med at få en dansk side ind på historien. Derfor vil jeg høre om nogen har et... -
Simpel integrale regning
ForumindlægDet er længe siden vi sidst har regnet med integrale, derfor vil jeg lige have jer til at se hvor min fejl ligger Integralet 2 S (8x^3 - 6x) -1 Jeg finder stamf. til begge led, altså 2x^4 og -3x^2 2 S f(x)dx=((2*2^4)-(3*2^2))- =((2*2^(-1))-(3*(-1)^2)) (16-12)-2-3) 4 - (-1) 5 og d... -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
Klage over SRP
ForumindlægHej, Her i forgårs fik jeg efter lang ventetid min SRP retur, hvilket mildest talt gav mig noget af et chock. Jeg fik karakteren 4 - som på mange måder er mig en gåde. Jeg havde som minimum forventet et 10-tal. Det skal siges, at jeg skrev i fagene samfundsfag A og historie A om Krisen i Ukrain... -
ISMER - Hjælp søges !
ForumindlægJeg er igang med min 24-timers eksamen i historie. Og har om Brud-Kontinuitet. 1776-1914 - revolutioner- ismer. - Hvorfor lige 1776? - Hvilke revolutioner? Tænkes der ikkke på den franske og den industrielle? Hvilke ismer? - Imperialisme?- Kapitalisme? - Marxisme? Eller er jeg helt galt på den? -
Hermeneutiske spiral?
ForumindlægHej allesammen Lige et tvivlsspørgsmål: Hvis jeg har skrevet i psykologi og biologi, kan jeg så godt sige at jeg har anvendt den hermeneutiske spiral til at fortolke og analysere bøger/avisartikler mm., selvom det ikke er historie jeg skriver i ???? -
Innocence and Experience
ForumindlægEr der nogen der kan komme med gode ideer til en en lille historie med emnet innocence and experience?? Det vil være en stor hjælp :D -
projekt!
Forumindlægvi har snart projekt.. men ved ikk hvad vi kan skrive om..paraplyen er: det/de ændrede historien..? er der nogen der har nogle forslag hvad det kan være?? -
vurdering af konflikt
ForumindlægTænkte på om der nogen der ved hvordan jeg vurdere en konflikt i historie? Gør man ligesom i dansk når man vurdere en tekst... eller? -
"Seeting"
ForumindlægHvad betyder ordet generalt? Altså, jeg har slået det op, der stå: baggrund. Men når det er i forbindelse med en læst tekst, hvad vil det så betyde? Baggrunden for historien? -
metode
Forumindlæghar skrevet en historie og skal til at skrive metode men hvad er den histiriske metode, altså jeg har læst en masse bøger og littæret til det.... -
Hjæl!!!
ForumindlægHalløj SP Vil gerne vide hvordan skriftens historie i Danmark er og hvordan der er integration (blandingsformer) i skrift og tale? Nogen dar kan hjælpe? På forhånd tak! -
Et dukkehjem
ForumindlægHej. Jeg overvejer at skrive min sso i dansk om bogen "et dukkehjem". Men vil høre om det er en bog I andre kan anbefale, og er der meget man kan analysere og drage relationer til? Jeg mener, som fx med bogen Den kroniske uskyld af Klaus Rifbjerg, der kunne man se, at der var klare r... -
Romantikken -help me
ForumindlægNogen som har en opgave om romantikken? eller kender nogle gode fif, gode hjemmesider eller sådan noget :) alt hjælp behøves -
Hjælp til eksamensforberedelse
ForumindlægJeg er 40 år og arbejder som underviser på en af Forsvarets officersskoler, hvor jeg underviser på bachelor/diplom-niveau. Jeg har ud over min bachelor fra Forsvaret en civil diplomuddannelse fra CBS (HD) og en master fra RUC (MA of Experience Management). Jeg har stor erfaring i vejledning i for... -
Problemstilling, Terror
ForumindlægJeg har valgt terror som underemne i projekt opgave, nogle ideer til en problem stilling -
Gratis lektiehjælp tilbydes
ForumindlægTilbyder lektiehjælp i forskellige fag (fx historie, dansk, old, religion, samf, lidt filosofi og måske andet) på både folkeskole- og gymnasielt niveau. Har fået 12-taller i alle de ting, på nær filosofi som jeg ikke har haft som fag, men har brugt tværfagligt i bl.a. AT og andre opgaver. Kan ogs... -
KLAGE
ForumindlægHej mennesker :) Jeg har i mit studieretningsprojekt fået 7, hvilket er et godt karakter, selvom jeg faktisk havde forventet mere. Dog talte jeg med mine vejledere, som sagde at det for det meste var cencoren som havde trukket mig ned over nogle ubetydelige ting i opgaven. Derfor har jeg tænkt ... -
DHO
ForumindlægHvad sker der, hvis lærerne finder ud af, at man har snydt i DHO (dansk historie opgave)? Jeg har fundet en opgave på nettet, og de ser næsten ens ud. Jeg har omskrevet sætningerne, men det ser jo lidt ens ud. Hvad sker det, hvis de opdager det? -
Dansk krimi eller? hjælp
ForumindlægJeg havde i mit tidligere forum, brug for hjælp ang en opgave som skal laves i skolen på tirsdag. Vi skal srkive en novelle, opbygget med point of no return Jeg er så kommet frem til, at jeg ville srkive en novelle om en pige som bor på manhatten. Hun er med i en bande, og sammen begår de e...
