Søgning på: historie eksamen. Resultater: 17681 til 17700 af 46276
-
MAT-DANSK ELLER MAT-HIST? HASTER!
ForumindlægHej folk ved ikke hvad jeg skal vælge?? Gider ikke det gyldne snit i dansk og græsk matemtik lyder så kedeligt!! ANy ideas skal vælge freakin' i morgen SUK!!?? På forhånd mange tak;) -
kort sætning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende sætning: "For ikke at gøre hende ked af det" Jeg har selv skrevet: De que no hace la triste, men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "hende"??? er der en som kan hjælpe? -
SOFIES VERDEN! BOGEN!
ForumindlægHej! Jeg er igang med SOFIES VERDEN! Jeg går på lærer seminariet, og skal derfor lave en redegørelse for bogen! Er lige lost mht hvad jeg skal skrive i den. Er der nogle som går på sem som kan hjælpe? Eller nogle som har nogen ideér.. ? Louise -
lektie som skal afleveres i morgen hjæææælp mig plisssssssssssssss
Forumindlæghej skal skrive hvorfor jeg ikke ville have at samfundet skal være blandet ´´ skal skrive som om jeg er hvid og at jeg har noget i mod dem ´´ men kan ikke finde en grund kan i hjælpe mig med det plisss kan i ikke i ville være min dags hældt -
Non fiction vs fiction
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der ved hvad forskellen er på non fiction og fiction? Må meget gerne skrive en kort beskrivelse Venlig hilsen John. -
AT prøveeksamen Metoder
ForumindlægJeg skal op til At prøveeksamen og er lidt i tvivl om metoderne. (Naturvidenskabelig og hermaneutiske). Tænkte om der var nogen som kunne give mig en god kort forklaring på de to metoder ? -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
Øjnenes betydning i Ødipus
ForumindlægJeg prøver at formulere nogle noter til øjnenes/synets betydning i Ødipus. Noget i stil med: Ødipus kan se, men han ser ikke sandheden. Teiresias (den blinde spåmand) kan ikke se, men dog ser han alligevel sandheden. Da Ødipus ser sandheden, stikker han sine øjne ud. Så selvom han er fysisk blin... -
Verdensopfattelse
ForumindlægHvis man taler om henholdsvis buddhismens, kristendommens og islams verdensopfattelse, er det så ikke rigtigt bare at sige, at førstnævnte har en cirkulær, hvorimod de to andre har en lineær opfattelse af verden? -
Middelalderen i DK
ForumindlægHJÆLP! Jeg skal skrive DHO om forholdet mellem kongemagten, kirkens mænd, adelen og bønderne i middelalderen i Danmark! Alt hvad i kan komme i tanke om vil hjælpe. På forhånd tak :-) -
Opgaver - Wee
Forumindlæghttps://www.studieportalen.dk/MyPage/Papers.aspx ej hvor fedt!! Tak for det, det er da bare lige hvad der er blevet efterspurt.. (evt. kan kunne tilføje noget "nr. 7 i køen") :D -
Bog
Forumindlægkan jeg skrive en bog, er der nogle forfatter her tilstede som kan hjælpe mig .? på forhånd tak :-) -
Eksamensnit.
ForumindlægHejsa. Ja, jeg har været meget uheldig i mat i år. Har det på a-1-årigt. Sidst år fik jeg 5 i 2.g og i år regner jeg med at det går helt galt, altså 03 :(. Men mit spg. lyder på hvad kommer der så til at stå i kolonen med eksammenskaraekter på. Fordi den fra 2.g tæller 1/3 og den fra 3.g 2/3, d... -
SRP - Terrorisme (samf. + his.)
ForumindlægJeg står i den "fantastiske" situation hvor jeg skal skrive SRP i december måned xd Jeg havde tænkt mig at arbejde med hvilke primære forandringer terrorismen har undergået de sidste 30 år. Derudover vil jeg med fokus på 11/9 undersøge det betydelige kulturelle kløft imellem Vesten og i... -
Tekstgenrer?
ForumindlægDa jeg skal op i Religion C har jeg valgt at dedikere min weekend til omgang pensumlæsning og hvad der ellers hører med. Jeg har et udmærket overblik hvordan jeg skal gennemgå eksamensteksten, der er bare nogle forskellige tekstgenrer som jeg er i tvivl om. Så hvis der var en eller anden der gad ... -
Omregning af enhed
ForumindlægHej Jeg har noget med nulpunktskonventioen og standardtilstande lige nu. Jeg har fået en opgave som lyder Find standardentalpierne for H2O(g) og H2O(l) - værdierne er angivet i kJ/mol.. Disse er fundet og forskellen bliver -44,01kJ/mol Så kommer det, som jeg ikke kan finde ud af.hvordan omregner... -
The shining?
ForumindlægOndskabens hotel Er der nogle der kan komme med nogle forslag til, hvorfor Stanley Kubricks film ender som den gør? -
At arbejde i den danske ambassade
ForumindlægSom titlen lyder: Hvilken uddannelse skal man have for at, kunne arbejde for den danske ambassade? og evt. blive udstationeret i et andet land for den danske ambassade? -
Studieretningsopgaven i 3g
ForumindlægI min klasse er vi lidt i tvivl om, hvilke fag, man må skrive i, i studieretningsopgaven i 3g. Man skal skrive i dit studieretningsfag på A. Derudover, må man så vælge et hvilket som helst andet fag? -
hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder
ForumindlægHej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-)
