Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 17701 til 17720 af 60468
-
Fysik eksamen C om Atomer & Lys - hjælp??
ForumindlægHej mit navn er Philip T. & jeg skal om 24 timer op i fysik eksamen på C niveau. Jeg har en overordnet god forståelse for mit emne / spørgsmål som er følgende; Atomer & lys. En mundtlig præsentation af emnet Bohrs atommodel, herunder eksperimentet om atomers fingeraftryk. Stikord til den... -
MAGT OG SYSTEM - samf a mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe og trække mit emne til samfundsfags eksamen.. har 24 timer til at skrive en synopsis samt finde en kilde der er relevant til mit foredrag. Emnet er "Magt og system" og handler om magtbalancen i verden, USA's (og danmarks) udenrigspolitik o.lign. Er der ... -
AT-eksamen Biologi/c & Historie/A
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i AT d. 24. Mit emne omhandler svinevelfærd i forbindelse med stress. Jeg mener, at jeg aldrig har formået at lave et 'godt' AT-forløb både med hensyn til synopsis og/eller fremlæggelse. Derfor er jeg endnu mere i tvivl i år, hvor det overordnede emne er "Ma... -
Eksamen - Danmark efter 1945, europæisk samarbejde
ForumindlægHej studieportalen, jeg har idag trukket til historieeksamen og fik overemnet "Danmark efter 1945". Kilderne i bilagsmaterialet peger alle i retning af europæisk samarbejde og integration med bl.a. uddrag fra Romtraktaten og negative/positive udtalelser ang. Maastricht-traktaten. Je... -
Dansk Mundlig Eksam., Knokkelmaden af Henrik Pontoppidan perspektivering
ForumindlægJeg har valgt novellen knokkelmanden af Henrik Pontoppidan til dansk mundlig Eksam, jeg tænker på at novellen indfatter temaer som f.eks. Religion, Ejendomsforhold og individet i samfundet. Jeg tænker på at den kan perespektivers til Franz pander, fordi Franzes mor er f.eks. selv fattig og til si... -
UVM? Eksamensæt
ForumindlægHej, jeg vil gerne øve mig på gamle eksamensæt fra sidste år, men kan ikke få fat i dem! Hvis der er nogen af jer, som har en af dem liggende ville det være super! :) -
Opgavesæt i fysik
ForumindlægHej, jeg skal til terminsprøve i skriftlig fysik om nogle dage og vil derfor gerne øve mig på nogle opgaver fra gamle eksamenssæt. Dog kan jeg ikke få adgang til nogen af sættene, heller ikke gennem EMU. Er der nogen, der ved, hvordan jeg får adgang til dem hjemmefra. -
Gamle eksamenssæt A-niveau
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til terminsprøve i MAT imorgen og sidder og fobereder mig, men det har desværre ikke lykkes mig at finde mere end et eksamenssæt. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer der har haft matematik på A-niveau, som har nogle digitale eksamenssæt liggende fra de forgående... -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak! -
Rektorerklæring?
ForumindlægJeg skal til engelskeksamen på mandag og jeg skal have 4 for at bestå engelsk A. Jeg har haft engelsk A på min studieretning. Har læst på AAU's hjemmeside, at man kan få en rektorerlæring, hvis min uddannelsesinstitution vurderer, at jeg i slutningen af 2. g. har opnået kompetencer svarende t... -
Generation Y kronik - dansk eksamen 2011 klage, h
ForumindlægHej alle Jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg er i gang med en klagesag vedrørende min skriftlige dansk karakter fordi jeg er faldet 3 karakterer og min opgave er slet ikke til den lave karakter jeg har fået. Jeg skal til at skrive en klage, men vil gerne lige få vurderet min opgave. Kan ikke lig... -
Hvordan foregår fysik/kemi eksamen? (Vigtigt, skal besvares så hurtigt som muligt)
ForumindlægHej alle I morgen skal jeg op I fysik/kemi eksamen, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår. Altså jeg ved at man skal trække et emne, som f.eks. Syre og Base. Skal man så fortælle om syre og base? Eller skal man bare lave forsøg, hvor man så fortæller hvad man gør? Tak på forhånd :-) -
Matematik eksamen snart, en Der kan forklar mig hvad KEG skal på opgave a og b
ForumindlægKig vedhæftet dokument ? -
Hej. Jeg skal snart op til eksamen, og har brug for at få hjælp til disse opgaver på forhånd tak :)
ForumindlægEn kasse står på et skråplan med en hældning på 40° med vandre. Kassen vejer 20 kg. Gnidnigskoefficienten mellem kasse og overflade på skråplanet er μ=0,3. 1. Indtegn og beregn de kræfter der påvirker klodsen. (Der kan ses bort fra luftmodstand) 2. Beregn hastigheden når klodsen har bev... -
Mangler jeg et fag? -hjælp!
ForumindlægHej Studi Håber I lige kan hjælpe, for er lidt i tvivl. Jeg har haft eller har følgende fag på STX: samf A, eng A, fransk A, historie A, dansk A, biologi B, drama C, religion C, idræt C, oldtidskundskab C, fysik C, matematik C, naturgeografi C, filosofi C. Som udgangspunkt havde jeg samf på b-ni... -
Tragt: Gør rede at tragents overflade kan beskrives ved
ForumindlægHej, jeg sidder med følgende opgave. Vi har en tragt som er sammensat af en åben cylinder og en kegle, der kan rumme 40 dm3. Se vedhæftede fil, for tegning af tragten. Jeg har bestemt cylinderens højde s, som funktion af r til: s=40/(π*r2)-2/3*r Jeg skal nu gøre rede for, at tragtens overflade... -
Mundtligt dansk eksamen: Hvad er budskabet/budskaberne i denne artikel?
ForumindlægHej er der nogen der kender til og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved... -
Hjælp eksamen imorgen. 3spg jeg´ikk forstår!!!
ForumindlægHej jeg skal snart op til mdt mat eksamen og jeg har lavet 15 spg færdig men jeg sidder og stadig med 3 spg som jeg intet forstår af! beviserne er for svære, og i opg 2 forstår jeg overhovedet ikk hvad jeg skal komme ind på.? håber nogen kan hjælpe. :) 1. DIFFERENTIALREGNING. Der ønskes en gennem... -
Dansk mundtlig eksamen analyse og fortolkning af tekster
ForumindlægHej alle. :-) Jeg er blevet udtrukket til at skulle op til dansk mundtlig eksamen 2011, men jeg mangler nogle analyser og fortolkninger af nogle af de tekster, vi har gennemgået. Det ville derfor være til rigtig stor hjælp, hvis der var nogle, der havde mulighed for at hjælpe mig med følgende tek... -
Historie 24-timers eksamen - Opdagelserne, imperialisme og afkolonisering
ForumindlægHej Jeg skal op til historie eksamen i morgen og har i dag trukket emnet: Opdagelserne, imperialisme og afkolonisering Mit materiale er: 1. sir charles dilke om et større England, 1867 2. Cecil Rhodes om den hvide mands byrde, 1877 3. Englands udenrigshandle og renteindtægter, 1854-1901 4. E...
