Eksamensforberedelse

Hvordan foregår fysik/kemi eksamen? (Vigtigt, skal besvares så hurtigt som muligt)

05. juni 2016 af skole12342 - Niveau: 9. klasse

Hej alle

I morgen skal jeg op I fysik/kemi eksamen, men jeg ved ikke helt hvordan det foregår.

Altså jeg ved at man skal trække et emne, som f.eks. Syre og Base.

Skal man så fortælle om syre og base? 

Eller skal man bare lave forsøg, hvor man så fortæller hvad man gør?

Tak på forhånd :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2016 af OliverHviid

Altså generelt er det sådan at man kombinere teoretisk med praktisk kunnen. Så lad os sige at du trækker syrer, så fortæller du lidt om syrer, laver et forsøg, taler om forsøget, taler så lidt mere teori, laver måske endnu et forsøg osv. Det sker alt sammen meget flydende; det er jo - trods alt - "bare" en samtale mellem dig og lærer og censor.


Svar #2
05. juni 2016 af skole12342

#1

Altså generelt er det sådan at man kombinere teoretisk med praktisk kunnen. Så lad os sige at du trækker syrer, så fortæller du lidt om syrer, laver et forsøg, taler om forsøget, taler så lidt mere teori, laver måske endnu et forsøg osv. Det sker alt sammen meget flydende; det er jo - trods alt - "bare" en samtale mellem dig og lærer og censor.

Må man gerne have notaterne på computeren, eller skal det være på papir?


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2016 af OliverHviid

Jeg ved ikke hvordan det er på din skole da I kan have andre regler, men tilbage da jeg var oppe i fysik og kemi i 9. klasse, så måtte man gerne have noter på pc'en. (man måtte endda søge på Google bare ikke have kommunikation med omverdenen.


Skriv et svar til: Hvordan foregår fysik/kemi eksamen? (Vigtigt, skal besvares så hurtigt som muligt)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.