Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 17701 til 17720 af 43092
-
Mangler du hjælp med dine lektier?
ForumindlægEr der nogle dage hvor du har umulige opgaver for? Gider du ikke lave dem? Du nægter at lave hele opgaven eller bare dele af den? Drømmer du at få en til at hjælpe dig med dem eller lave dem for dig? Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig/jer med dine/jeres lektier. Det gælder i fagene engelsk, spansk,... -
STX eksamensmuligheder
ForumindlægHej. Jeg får læseferie her d. 20 maj, og ville høre om det var muligt at regne ud hvlke fag jeg skal op til her til sommer. Jeg har: Biologi A Dansk A Historie A Kemi B Matematik A Oldtidskundskab C Religion C Dog har jeg været oppe i mundtlig Samfundsfag C i 1.G og skriftlig Engelsk B i ... -
Theresienstadt! Rapport + Fremlæggelse
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og skal lave en rapport og fremlæggelse til en opgave i Historie, sammen med en klassekammerat. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at i kom med nogle råd og foreslag! Vi har valgt at lave rapporten på en hjemmeside: www.theresienstadt.webbyen.dk Det eneste rigtig lække... -
HJÆLP!! 1.VERDENSKRIG!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal til historie eksamen imorgen og jeg har trukket "1.verdenskrig". Jeg har følgende kilder: 1. Kort over Europa før 1914 og tabel over stormagternes militære udgifter 2. Den tyske generalstabs vurdering af den storpolitiske situation den 29.juli 1914 3... -
Mangler lidt et emne...
ForumindlægHej alle sammen... Her sidder jeg så, i dag har jeg lige fået afvist mit emne om hamlet af mine lærer der mente at det var for sent at gå igang sådan rigtig med det nu... så jeg skal altså finde et nyt emne, hvilket jeg allerede havde svært ved da jeg valgte det foregående... Men, men, men... ... -
terrorisme
ForumindlægJeg har til min dio jeg skal forsvare valgt Engelsk og historie. Hovedemnet i første del var religion. Jeg synes selv de andre 2 fag passer godt ind i, da religion og terror jo næsten altid hænger sammen. Har nogen nogle gode kilder/bøger til dette, så gerne hjælp. Jeg er en elendig starter, m... -
Hvad F skal jeg gøre?
ForumindlægHej alle. I folkeskolen var jeg smadder god til matematik, der blev jeg vurderet til et 10 tal, hvilket for mig var helt fint. Nu er jeg kommet i 2.G, og jeg har indset at matematik SLET ikke er mit fag, jeg kan stortset aldrig følge med. Og mine afleveringer går på at jeg skriver dem sam... -
TekSam på Ruc?
ForumindlægJeg er faldet over en linie, som Ruc tilbuder, den såkaldte TekSam. Det er vist nok en relativ ny uddannelse. Jeg synes, den lyder interessant, men jeg kunne godt tænke mig at høre fra folk, der har "prøvet den på egen krop", eller på anden måde ved noget om uddannelsen. Jeg afslutter S... -
Borgerrettighedbevægelsen i USA
ForumindlægHej! Jeg har valgt at have om borgerrettighedsbevægelsen i USA i dette års AT i fagene historie A og engelsk A. Har dog lidt problemer med at opstille en ordentligt problemformulering og tilhørende problemstillinger, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Tænker at man kan redegøre for de v... -
Rettelse af 5 sætninger bedes!
Forumindlæg- Første gang, jeg hørte den historie, var den morsom! - Han tilbringer det meste af sommeren ved havet. - Følgende elever er blevet optaget (to admit) på teaterskolen. - Hunden er blind på (in) det ene øje. - Hun brækkede den ene arm, da hun faldt ned af trappen. - The first time I heard that ... -
AT!!!
ForumindlægHej ! Jeg er ved at skrive min AT problemformulering, men jeg kan simpelthen ikke komme på noget der passer til opgave formuleringen. Opgaveformuleringen lyder således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for det gode liv står i centrum. Du skal undersøge og diskutere både den opfattel... -
1984 + brug af eksternt citat
ForumindlægJeg står og skal skrive studieretnings opgave om 1984 i fagene Engelsk og Historie. Jeg faldt over citatet "Anyone who lives in a free society where the laws are unjust has an obligation to break the law" af Henry David Thoreau. Jeg kunne godt tænke mig at bruge citatet som led i ana... -
*Vigtigt* AT 2019 - Den transatlantiske slavehandel
ForumindlægHej! Jeg søger hjælp fordi mit AT-projekt om havet handler om den transatlantiske slavehandel. Det foregår på Engelsk A og Historie A. Og jeg er virkelig ikke glad for at det handler om havet. Vores stilling ser således ud: Problemformulering - I hvilket omfang var havet livgivende, dødbri... -
Tilbyder Lektiehjælp i Bl.a. fransk på A-niveau og 4 andre fag kik nærmere
ForumindlægHej Jeg tilbyder lektiehjælp i Fransk på A-niveau, jeg kan også hjælpe med følgende: - samfundsfag på c niveau, - international økonomi på A- niveau - Dansk på a- niveau - afsætning på b niveau - psykologi på C niveau - erhvervsret på c niveau. Jeg kan også hjælpe elever fra folkeskolen.i... -
Religionsvidenskab
ForumindlægJeg kom desværre ikke ind på¨Antropologi-studiet og er selvfølgelig skuffet, men en lang gåtur har hjulpet på humøret. Jeg vil i hvert fald gerne udvide mine muligheder for næste år og religionsvidenskab lyder egentlig ganske tiltalende. Jeg skal i så fald suplere op med et fag. Og har i denn... -
AT - problemstillinger
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive AT årsprøve, og emnet er katastrofer. I denne sammenhæng har jeg valgt at kigge på Wall Street Krakket i 1929. Min problemformulering lyder som følgende: I denne opgave vil jeg undersøge hvilken betydning Herbert Hoovers laissez faire-politik havde for... -
Black and White - Help!!!
ForumindlægJeg har i engelsk fået en opgave for om forholdet mellem sorte og hvide i dag. Heraf navnet: The Present Circumstances Between Black and White People. MIT STORE PROBLEM er at jeg ikke kan finde noget videre konkret om forholdet i dag. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at komme ind på apartheid og sl... -
Gymnasiet og 2 g
ForumindlægHej alle sammen! har et spørgsmål som jeg er forvirret over!! jeg har idag fået mine stanspunktskaraktere: Skriftligt og mundtligt dansk 7-4 mat- 7-4 religion 7 kemi 7-7 fysik 00-02 physkologi 7 engelsk 7-4 historie 4 idræt 4 tysk 4-4 Jeg vil gerne læse til medicin i fremtiden og gå... -
Uddannelse hvis man er interesseret i arbejde i FN
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at arbejde med bekæmpelse af sult, ulighed og fattigdom m.m ved at arbejde i en nødhjælpeorganisation såsom FN fx. i UNICEF, men jeg er meget i tvivl om, hvilken uddannelse der vil være den bedste hvis jeg ønsker at arbejde inden for dette område. Jeg har en samfundsvi... -
Mindstekrav mat B
ForumindlægHej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv. Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. Fandt eksemp...
