Matematik

Mindstekrav mat B

05. december 2021 af bella852 - Niveau: B-niveau

Hej jeg er en pige der får 12-taller i dansk, engelsk, fransk, samfundsfag, historie osv.

Men jeg er elendig til matematik, fysik og kemi. 

Jeg har skriftlig mat B eksamen i morgen og har fundet ud af, at jeg kan bestå min eksamen, hvis bare jeg har styr på mindstekravsopgaverne. 

Fandt eksempler på mindstekravsopgaver inde på: https://emu.dk/sites/default/files/2019-02/Mindstekrav%20eksempelsamling%20September%202017.pdf

Er der nogen der kan hjælpe mig, med at forstå hvordan man løser opgaver som disse?

Jeg vedhæfter et dokument med screenshots af hvert mindstekravseksempel. Der er 10 af eksemplerne jeg meget gerne vil have forklaret (nr. 26-36), men resten vil selvfølgelig også være meget rart at få forklaret.

Mvh

Bella


Brugbart svar (1)

Svar #1
05. december 2021 af KaspermedK

der er løsninger her https://www.dropbox.com/s/gje2jic2fgt0stc/mindstekravsopgaver_HF_STX_september2017_variant.pdf?dl=0


Svar #2
05. december 2021 af bella852

Tusind tak! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. december 2021 af Anders521

#0 Vedhæft et billede af hele opgavesættet fremfor et Word-dokument.


Svar #4
05. december 2021 af bella852

Mangler besvarelse på 11 af mindstekravseksemplerne. Kan du hjælpe mig med disse?

Har vedhæftet dem med denne besked.


Svar #5
05. december 2021 af bella852

Screenshots af 1-7


Svar #6
05. december 2021 af bella852

Screenshots af 8-11


Brugbart svar (1)

Svar #7
05. december 2021 af Anders521

#6

Ad 8) For at løse 2.gradsligningen anvendes topunktsformlen (eller et CAS-program). Løsningerne er x = 1 ∨ x = 3.                                                                                                                                                                    Ad 9) Løsningerne til ligningen f '(x) = 0 aflæses i figuren til at være x = 0 ∨ x = 2.                                          Ad 10) Den afledede funktion til f, bestemmes ved at differentiere led for led (eller et CAS-program). Svaret er f '(x) = 3x2 - 1/x2, hvor x≠ 0.                                                                                                                                Ad 11) Med f (x) = 2x + 2 og g(x) = x2 haves (f o g)(x) = f (g(x)) = 2x2 + 2. Funktionstypen er et polynomium.


Brugbart svar (1)

Svar #8
05. december 2021 af Anders521

#5 

Ad 1) Det antages, f er en eksponentielfunktion. Fremskrivningsfaktoren a bestemmes ved topunktsformlen (eller ved regression). Svaret er a = 9.                                                                                                                  Ad 5) Konstanterne 2 og 3 angiver koordinatsættet til cirklens centrum mens 16 angiver cirklens radius kvardreret.

Jeg overlader resten til dig....


Svar #9
05. december 2021 af bella852

Tak Anders521 !


Skriv et svar til: Mindstekrav mat B

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.