Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 17721 til 17740 af 41309
-
At dumpe bevist for at tage det om pga snit, HF
ForumindlægHej, Jeg er ikke helt ind i reglerne. Mit spørgsmål er, om nogen har erfaring med at erkende at en given eksamen (MAT B på HF) vil gå skidt og derfor bevist dumpe, stoppe. Tage det om for ikke, at snittet skal SMADRES. Tror godt jeg kan bestå, men det vil komme til at trække mit snit gevaldigt ... -
Mundtlig engelskA
ForumindlægHey there :) Hvordan foregår den mundtlige engelskA eksamen helt konkret? Altså er det korrekt, at man får udleveret en ukendt tekst, som så "bare" skal analyseres og derefter perspektiveres til det man ellers har gennemgået i årenes løb? Er der ellers nogen som har nogle eceptionelt go... -
Dumper man i årskarakter/faget
ForumindlægHEJ! Jeg er en 1.g studerende. Da jeg er en gymnasie studerende nærmer der snart et par eksamner og terminsprøver. Jeg har hørt så mange skrækkelig historier om at dumpe og plagiat. Mit spørgsmål er hvis man dumper eller kommer til at plagiere til en terminsprøve, hvilken konsekvens har de... -
hjælp med perspektivering.
Forumindlægheej folkens, jeg har et lille bitte problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.. jeg skal til dansk eksamen om ikke såå lange og jeg træk emnet ''eventyr'' men i min klasse skal man perspektivere til et eventyr som vi har læst (helst) og vi har kun læst ''klods ... -
Studenterhue eller ej?
ForumindlægHej, jeg overvejer at holde mit eksamensbevis åbent ved at ikke tage den sidste eksamen. Derefter vil jeg tage 3.g om igen på et studenterkursus. Mit spørgsmål er så: Jeg har allerede købt min studenterhue og jeg vil egentlig gerne tage vognturen sammen med minge klassekammerater. Virker det... -
Hjælp til vurdering af min srp
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder og skal op til srp mundtligt eksamen om 2 dage. Jeg synes selv at jeg har skrevet en knap så god opgave (måske 02-4) i fagene matematik a og design og arkitektur c. Jeg vil hører jer ad om i ville være interreseret i at læse min opgave igennem og give et bud på hvor den... -
Ligestilling & Kønsroller
ForumindlægHej, Jeg har til eksamen i samfundsfag valgt at mit underemne er ligestilling & kønsroller, men jeg kan ikke rigtig komme på et godt produkt, så jeg tænkte på om i måske har nogle gode ideér? Jeg har valgt at koncentrere mig om ligestillingens udvikling (mest baseret på kvindernes lig... -
At få top karakter når det virkelig gælder
ForumindlægHejsa.. Jeg ved at jeg kan score et 12 tal i matematik uanset om det er skriftlig eller mundtlig, men jeg har den tendens at jeg ved ikke om jeg skal tage herfra (studieportalen.dk) noter ligsom alle mulige andre gør/ eller jeg bare skal læse min bog grundigt og forstå sammenhængen. Eller om jeg ... -
selvstuderende
Forumindlægmin lillesøster går på HHX, hun har haft meget fravær grunndet sygdom. Hun skal til afsluttende eksamen til sommer og vil gerne vide, hvad reglerne er for at være selvstuderende - er der nogen her der kan hjælpe os? PFT -
Bio/Psy problemformulering
ForumindlægSkal skrive om Darwin i biologi og psykologi, men er bare lidt på bar bund mht. problemformuleringen. Psykologi delen havde jeg tænkt skulle indeholde noget paradigmeskift, kognitiv psykologi, mens biologi delen indeholder det typiske. Men hvordan kan jeg strikke sådan en problemformulering sam... -
Hjælp søges!
ForumindlægHej :) jeg er igang med at skrive min srp opgave og jeg har om spiseforstyrrelser i eliteidrætten (altså skriver i fagene biologi a og idræt b) mit spørgsmål lyder hvilke ændringer sker der med kroppen under anorexia nervosa? (og det skal være molekylær biologi, altså molekylære ændringer)... -
Ideer til SRP emne?
ForumindlægHej Jeg er begyndt at tænke over hvad jeg vil skrive i SRP. Men jeg kan virkelig ikke komme på nogle gode emner. Så er der nogle der har gode ideer til SRP emner? Jeg skal skrive i BIologi A og Dansk A eller Biologi A og Samfundsfag A. Håber i kan hjælpe :) Tak -
Kvalitativ >< kvantitativ metode
ForumindlægHej :) Sådan generelt er jeg godt klar over, at kvalitativ er noget der går i dybden, mens kvantitativ går i bredden. Inden for biologi har jeg dog lidt svært ved at udnytte disse definitioner, så er der nogen, der kan give en definition eller et eksempel på, hvad der er hvad, inden for biologi? ... -
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
ForumindlægJeg skriver om fridykning i Biologi (nat) og Idræt (hum).. Mit problem er så bare at jeg er i tvivl om hvilke metoder jeg bruger.. I biologi har jeg lavet forsøg og samlet viden i lærerbøger. I idræt har jeg kun samlet viden fra lærerbøger. Har virkelig brug for hjælp :S -
har i det hele i hovdet
Forumindlæghej jeg læser til biologi hf på B niveue, jeg læser omkring 14 sider i en biologibog til forberedelse til biologi, men kan ikke huske det hle. mit spørgesmål er at hvad gør i når i læser ca 14, har i det hele i hovdet eller skriver i resume af det eller stikord. håber for svar :) -
Studievalg
ForumindlægHej jeg er lidt i tvivl, hvad for en udd. jeg skal vælge. Jeg kan virkelig lide menneskekrop, hvad der foregår i kroppen, og hvordan sygdomme påvirker kroppen, især de sygdomme angående hormoner. Det lyder jo meget som biologi, men biologi der handler det ikke kun om menneskekrop, det handler... -
Søger privatlærer
ForumindlægHej, er der en af jer som kender en som læser Biologi på uni her i Aarhus? søger en som kan hjælp med biologi B niveau. Jeg har skrivet nogen herfra Aarhus på privatlærer.dk der var ingen hjælp at hente der de skrev at lige pt havde de eleven nok... Andre gode ide hvordan jeg kan finde en???? ... -
Hjælpe til studieretningsprojekt
Forumindlæghej.. Vi skal begynde på vores SPR men jeg ved ikke hvad jeg skal skiver om. Min studieretning er: Biologi A, Matematik B og Idræt B ( Dansk A, Spansk A, Historie A og Engelsk B) Jeg ville godt skiver i biologi om sukkersyge meg jeg ved ikke hvad den anden fag skal være. Håber der er nogen der ka... -
At rejse - Hjælp til emne!
ForumindlægHej! Vi skal skrive AT og har fået det samme overemne som 3.g'erne sidste år - At rejse. Vi overvejer emnet "Pest" i engelsk og biologi eller en sammenligning af "Evolution og skabelsen" i Religion og biologi. Er der nogle forslag til problemformulering eller problemstilli... -
Designerbørn
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i biologi (B) og engelsk (A), og har valgt emnet designerbørn. Jeg synes det er rigtig svært at finde noget om fremgangsmåden til designerbørn, og undrer mig over, om der er et andet term man bruger i biologi-sammenhænge. (fosterdiaknotik f.eks.). Og om i ved nogle bø...
