Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 17721 til 17740 af 119569
-
Bevis for Snels lov
ForumindlægHej Jeg sidder og kigger på mine noter omkring brydning, heriblandt altså beviset for Snels lov, men der er noget jeg ikke rigtigt forstår. Når jeg søger op beviset på google, kommer der kun metoder hvor man skal benytte sig af integralregning, hvilket jeg ikke har lært endnu. Det skal man ikke... -
hvad er fejlen i sætningen?
ForumindlægGeneral elections, which are nowadays HOLD in many countries, are often manipulated by dictators man får at vide at fejlen er hold men hvorfor? -
Bioteknologi - skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej SP Er der nogle som sidder inde eller ved hvor man kan finde en besvarelse af den skriftlige eksamen i bioteknologi fra 2010? Send meget gerne et link hvor jeg kan finde denne opgave. På forhånd tak! Biotek.-eleven. -
Afstandsformlen
ForumindlægHej.. Jeg skal bevise afstandsformlen i matematik, men jeg ved ikke rigtigt hvordan. Kan nogen hjælpe mig? -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
Idiom (faste udtryk) og rettelser
ForumindlægHej Hjælp til en engelsk aflevering: 1) Indsæt det korrekte idiom a) You did very well today. You all deserve a ..................... . (pat on the back/ storke on the hair/ chip on the shoulder) b) I am quite sure I have heard his name before. It is just on the .................. of my... -
ENG HØJT A
ForumindlægHEY,jeg er matematikker og har tænkt mig at tage eng på HØJT niveau. er der nogen som har nogle erfaringer ?? om de stile vi skal skrive eller prøven? -
Råd Til Terminsprøver?
ForumindlægHej. Jeg går i 8. klasse og skal til Terminsprøver her de næste par dage, ville høre om der var nogle som har nogle gode råd til: Dansk: Læseprøve, Diktat, Stil og Matematik: Problemregning og Færdighedsregning? Håber i kan hjælpe, Tak på forhånd (; xD -
Dumpet.
ForumindlægHejsa. Jeg var oppe i matematik B, og jeg dumpede desværre. Jeg fik 00. Jeg fik 4 i mundtlig og 4 i skriftlig i mine årskarakter. Nogen siger til mig, at jeg så har fået 4 og 02 nu, dvs jeg har består matematik og behøver derfor ikke at tage det om(hvis jeg skal bruge det). Passer det? -
lektiehjælp
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rigtige sted at lede, men jeg søger desperat lektiehjælp til både matematik og kemi. Jeg går på gymnasiet 2g. matematisk linie med kemi højt niveau, og har brug for hjælp til mine afleveringer ca. en gang om ugen. Det fedeste ville nok være, at finde én, som kunne hjælp... -
Telefonnummer
ForumindlægEn ven og jeg har nogle problemer med en opgave som vi ikke kan få hjælp med fordi vores lære vil have selvstændigt arbejde. Så jeg kopier opgaven ind og håber på hjælp med hvordan man kan løse den her opgave :) ____________________________________________________________________________________... -
Fordelingsfunktion
ForumindlægJeg skal forklare hvad en fordelingsfunktion er, og jeg har indtil videre fundet frem til noget med at fordelingsfrekvensen kan bruges / er med til at bestemme p-værdien, men jeg forstår det ikke helt. Er der eventuelt en der kan forklare det lidt nærmere? -
TI- guide
ForumindlægHej fokes Jeg er lige begyndt på mit andet år på gym og skal ha lært mig at bruge TI-interactive. min viden om ti strækker sig til at løse en 1grads ligning (hvilket bliver meget pænere ved at gøre det manuelt btw) lave +-*/ stykker (hvis jeg er heldig) samt tegne en graf ud fra formlen. Håber no... -
Årsprøver og eksaminer
ForumindlægEr der et fast antal årsprøver + eksaminer man skal op i? Fx skal jeg til årsprøve i skr dansk, eng, bio og mat (pga. studieretning), mens andre kun skal op i dansk og eng. Betyder det så, at jeg skal op i færre mdt. årsprøver og eksaminer? Hvad så, hvis jeg kommer op i tre mdt. eksaminer, slipp... -
Studieretningsopgave
ForumindlægJeg skal her om et par uger skrive studieretningsopgave. I den anledning kunne jeg godt tænke mig at vide, hvordan i andre har gjort og hvilke emner i evt. har valgt at beskæftige jer med. Der er deadline på mandag; fagkombination og område skal fastligges, men jeg har endnu ikke besluttet mig fo... -
Fortvivlet
Forumindlæggrafen for funktionen er givet ved x^2-6X+10 AFGRÆNSER SAMMEN MED LINJEN Y= 2 i 1, KVADRANT ET OMRÅDE, DER HAR ET AREAL. bestem arealet jeg et total blank. altså jeg forstår ikk om jeg skal integere funktionen og hvad skal jeg dernæst når jeg ikke har nogen x værdier? hvordan finder jeg så areal... -
Kan man lave sumkurve over et U-Grupperet observationssæt?
ForumindlægHej Jeg vil bare spørge om man kan lave en sumkurve over et U-Grupperet observationssæt? på forhånd tak. -
Antal eksamener
ForumindlægHejsa. Vi har i dag i min klasse diskuteret, hvor mange eksamener vi skal op i. Vores klasse står i den situation at vi har 5 A-niveau fag ( Dansk, his., spansk, tysk,engelsk) Der er så blevet sagt (i klassen) at vi kun skal op i 3 skriftlige fag, hvorefter det bliver tysk og spansk der bliver &... -
Differentialkvotienten (grænseværdi) ????
ForumindlægHejsa Jeg har søgt på google og kigget i mine bøger, men jeg forstår simpelthen ikke "grænseværdi". Især, når det er en del af 3-trinsreglen, og dermed vigtigt at kunne forstå. Lige nu er jeg på bar bund, jeg ved ikke, hvad man bruger grænseværdien til eller, hvordan den udregnes...... -
Vektor i 2D
ForumindlægDer er givet vektorerne og Tegn vektoren Skal jeg så bare ligge de to vektorer sammen og tegne resultatet eller skal jeg tegne vektor og derefter vektor
