Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17761 til 17780 af 20688
-
Komplekse tal og Vekselstrøm (SRP)
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP om komplekse tal og vekselstrøm. Jeg har læst ret meget, og er ved at få en god forståelse af af den matematiske del (komplekse tal), fysik-delen kniber, og jeg vil høre, om der er nogle, der selv har haft dette emne - eller andda har en opgave omkring det liggende... -
Beregning af energi for at opvarme til 0 grader.
ForumindlægHej! Den her opgave burde umiddelbart være let, men da jeg er rigtig dårlig til fysik ved jeg ikke helt hvordan jeg skal regne det ud. Opgaven er således: 300 g isterninger fra fryseren har temperaturen -18 grader. Beregn først den energi der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader. Bereg... -
Atom og kernefysik
Forumindlæger der nogen som kan hjælpe med en fysik opgave!? 8. em simpel reaktormotor Den simple reaktormodel er karakteriseret ved værdierne fr generationstiden T og den effektive multikationskonstant k -For er letvandsreaktor antages det, at T=60 ms og k=1,0001. Med hvilken faktorstiger neutrontætheden... -
Lille spørgsmål- konstant?
ForumindlægHejsa håber i kan hjælpe mig her.. Sidder og laver en fysik rapport over et (joules) forsøg og skal svare på: Bestemmelse af resistansen. Eresistor= konstant * I2 * t Konstanten i formelen overfor kaldes leder AB's resistans R. Altså: Eresistor = R * I2 * t I hver af de to måleserier, s... -
Lidt fysikhjælp ønskes :)
ForumindlægHejsa, jeg er virkelig lost i dette fysik: KUN første opgave om slusen: us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX072-FYA%20V_vejl2.pdf KUN anden opgave om tryk i vandrør us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/fy/STX071-FYA%20V_vejl1.pdf Jeg ved det ikke er særlig læ... -
Astrologi Vs. Astronomi help!
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive om Astronomi Astrologi. og har valgt fagene fysik og religion. jeg har tænkt mig at fortælle om lighederne og ilighederne mellem Astronomi og astrologi da de begge beskæftiger sig med himmellegmerne og der en en form for forudsigelser i beggeretninger Astrologi : for... -
Privatunderviser søges
ForumindlægHej, Min datter skal op i 2.g på Rungsted Gymnasium og søger i den sammenhæng en privatunderviser/lektiehjælper indenfor faget matematik. Hvis du er god til Fysik & kemi er det et plus men ikke en nødvendighed. Privatunderviseren/lektiehjælperen skal kunne bruge Maple og lære fra sig af B-ni... -
Hjælp til Kemi
ForumindlægHej du, jeg vil gerne tilegne mig viden om kemi på A-nivuea, og ville af den grund spørge, om du kunne eventuel foreslå nogle hjemmesider, hvor man kan læse kemi og genrelt læse om det. Ligesom illusteret videnskab, men dér findes der ikke så meget kemi, men mere fysik. Kender I nogle hjemmesider... -
Stjernedannelse
ForumindlægHej alle Kan nogen hjælpe med en fysik opgave som lyder sådan. En gassky er kugleformet med radius 1,25 lysår og densitet 1,6*10^-18 kg/m^3. temperaturen i gasskyen er 11 K. den gennemsnitlige partikelmasse i gasskyen er 2,45 u. a) beregn gasskyens masse. hvor mange gange Solens masse er det? b) ... -
Beregn resistans
ForumindlægHej allesammen, Vil i hjælpe med en opgave i fysik? Den lyder som følgende: I denne opgave ser vi på forskellige lyspærer, der er tilsluttet en stikkontakt, hvor spændingsforskellen mellem de to poler er U=230 V. I virkeligheden er spændingen en vekselspænding, men vi rener, som om der e... -
Global opvarmning
ForumindlægJeg skal skrive om global opvarmning i fagene fysik C og dansk A. Herunder vil jeg gerne komme ind på Henrik Svensmarks teorier.. Hvad siger i til følgende problemformulering? En redegørelse for Henrik Svensmarks teorier om hvordan kosmisk stråling påvirker global opvarmning. En analyse af Al Go... -
Ny menneskeopfattelse
ForumindlægHej :) Jeg skal til at skrive afsluttende AT-opgave, og har valgt at skrive i fagene Histore og fysik. Mit emne er Det nye menneskesyn i renæssancen. Jeg skal arbejde på de 3 niveauer (redegørelse, analyse, vurdering) indenfor historie. Min redegørelse er Forudsætningerne for renæssancen. Mit... -
hej alle,håber på lidt hurtig hjælptil henfaldskonstanten:)
ForumindlægGodaften alle sammen. sidder med en fysik opgave der på ingen måde giver megning for mig!, så håber virkelig at der er en der vil hjælpe, da jeg skal aflevere i morgen:) opgaven lyder følgende: isotoppen Rn-222 er alfaradioaktiv med henfaldskonstanten k=2,09* 10-6 S-1 a). omskriv henfaldskemae... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg har valgt at arbejde med Doomsday Clock i min AT eksamen! Mine fag er Historie og Fysik, og jeg har tænkt mig at indrage atombomben som min fysikdel ;) Men jeg har problemer med min problemformulering... Kan nemlig ikke komme på noget specifikt om Doomsday Clock som en forudsigelse. Så ... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
Regnbuen
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive SRP. Mit emne er regnbuen i fysik og dansk. Jeg er nået til min diskussion hvor jeg skal forklare hvad der kendetegner en naturvidenskabelig forklaringsmodel sammenlignet med religiøse og mytiske forklaringsmodeller og diskutere deres styrker og svag... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive SRP og jeg tænker at jeg vil vælge enten Matematik A og samfundsfag B eller Fysik A og teknologi B eller Matematik A og engelsk B Mit spørgsmål er derfor er der nogen der muligvis kan komme med nogle emner man kan skrive om ud fra de der fag jeg har skevet op... -
Metodeafsnittet
ForumindlægMan skal ikke skrive om generel videnskabsteori i metodeafsnittet, vel? Hvis jeg fx skriver i fysik og religion skal jeg IKKE skrive om positivismen og hermenuetikken generelt, men i stedet finde noget konkret ved min opgave, som evt. adskiller sig fra normale metoder. Eller hvorledes? Derudover... -
Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har fået mig en fysik aflevering hvorpå jeg skal gå ind og redegøre for Kontinuitetsloven Og Bernoullis Princip. Jeg har været ved at læse en masse men jeg har meget svært ved at sammenfatte det til en redegørelse. Derfor søger jeg jeres hjælp - hvis nogle af je... -
El
ForumindlægHej. Jeg er igang med en fysik aflevering som jeg er lidt i tvivl om, opgaven lyder således: Det handler om en rygsæk der kan producere strøm mens man går med den. En generator omsætter energien i denne bevægelse til elektrisk energi med en effekt på 7,4 W Hvor hurtigt skal man mindst gå hvert sk...
