Søgning på: srp historie musik. Resultater: 17761 til 17780 af 24890
-
computerspils analyse
ForumindlægHej jeg skal skriv en computerspils analyse af Pixeline og Kong Gulerod. hvad er vigtig at have med i en analyse af et omputerspil? på forhånd tak -
Disposition.!
ForumindlægJeeg Skal Vælge Et selvvalgt Emne Til Engelsk Eksamen..! Jeeg har valgt Love som det overordnede emne....Doog skal jeeg lave en disposition..... Veed Ikke Lige Rigtigt Hvaad Jeeg Skal skrive om....Nogend er kaan komme med Forslag..Taark.! -
A-bomben
ForumindlægHvilke konsekvenser og bivirkninger har det haft, at A-bomben blev opfundet udover nagasaki og hiroshima blev sprunget i luften? Mange tak på forhånd:) -
Koffein
ForumindlægHej.. er der nogen der kan fortælle mig hvordan koffein virker på kroppen eller nogen gode hjemmesider.. de hjemmesider jeg har søgt på, er der ikke så meget om hvordan koffein virker på nervesystemet.. har virkelig brug for hjælp... på forhånd tak -
Hvordan går man op i old?
ForumindlægHej Jeg skal op i old, men da vi ikke har flere timer inden selve eksaminationen, ved jeg ikke hvordan man går til eksamen i old. Jeg ved, at man enten kan komme op i en læst tekst og en ukendt tekst eller en læst tekst og et monument(f.eks. en vase, et temple..) MEN hvordan griber man det an?... -
Lysias' 1. tale
ForumindlægHej, Er der nogen der kan give nogle gode råd om hvad i vil snakke om hvis i trak et stykke fra "FORSVARSTALE I SAGEN OM DRABET PÅ ERASTOSTHENES" til en old-eksamen? Hvordan vil i analysere/fortolke den? Vil i komme med eksempler på de appelformer der anvendes i talen eller hvordan vil... -
År sagen til den trojanske krig
ForumindlægJeg er lidt forvirret. Hvad var årsagen til den trojanske krig iflg. Illiaden? Er det Paris' bortførelse af Helena, eller er det fordi Agamemnon nægter at give Kryseis tilbage til faren? Og hvordan er det nu lige, Patroklos udtales? Med tryk på "Pa", "trok" eller "lo... -
Set fra et ateistisk synspunkt...
ForumindlægSet fra et ateistisk/ikke-troende synspunkt, hvad vil grunden(e) til religion(erne)s opståen så være? Især kristendommen, men også gerne andre! Jeg er i gang med at lave en liste. Indtil videre har jeg : a) For at skabe en samfundsorden baseret på moralske normer. b) For at besvare nogle af de ... -
Hvad vil du mene er vigtigst?
ForumindlægDenne tråd er ikke korrekt placeret i forhold til kategorien, det skyldes at jeg ikke ved helt, hvor jeg skal sætte den ind under... Jeg synes personligt at min standpunktskarakterer er dårlige, og er virkelige nervøs for at det kommer til at betyde noget for mit gennemsnit, når jeg skal ud af g... -
Et portræt af en anden person
ForumindlægHej, jeg skal skrive et portræt af min klassekammerat, som jeg overhovedet ikke kender. Jeg har skrevet lidt i begyndelsen og er stået i stå, men har interviewet hende; - Hun hedder Clara - Impulsiv, udadvendt og pligtopfyldende - Hendes forældre er skilt, og hendes far bor i Sverige. Hun... -
Forhold mellem Paris og Helene samt Hektor og Andromache
ForumindlægHej Er der nogen, der har noget klogt at sige om forholdet mellem Paris og Helene samt Hektor og Andromache? Og evt. en sammenligning af dem? -
Subjektivisme
ForumindlægHej! Er der en eller nogle, som kan prøve at forklare begrebet "subjektivisme" i henhold til det antikke Grækenlands sofister? Samt deres effekt på demokratiet? -
Noter
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i engelsk.. så ville jeg høre om nogle lå inde med nogle goder noter fra disse tekster (har prøvet at søge på dem): Shirley Jackson - Charles Penelope lively - Clara's day A.S. Neill - summerhill Morris - Lurie: Home is My sons on death row Daniel Ransom - ... -
forskellen?
ForumindlægHvad er forskellen på en folkevise og et folkeeventyr? Er det ikke det samme? en fortælling, mund til mund.. -
det gamle grækenland
Forumindlægfandtes der egentlig museer dengang i det gamle grækenland. Kom lige til at tænke på det -
Ydmygende mundtlig matematikeksamen
ForumindlægI går var jeg oppe i mundtlig matematik (sprogligt højniveau på B-niveau i 3.g) Med det samme jeg kommer ind i eksamenslokalet ligger jeg mine notater på bordet ( som i øvrigt står helt ovre ved vinduet, ca. 4 meter fra hvor tavlen er). Jeg når kun at skrive første linie af mit bevis op (andengr... -
Novelle med intertekstualitet
ForumindlægHej! Jeg skal aflevere en novelle med intertekstualitet d. 1-12, men jeg er slet ikke begyndt. Opgaven er at skrive en novelle med intertekstualitet. Er der nogle som har eventyr eller myter man kan reflektere til? -
sidst eksamen skal score 10.
Forumindlæghej med jer:D jah, nu er det sådan at jeg skal op i his på tirsdag og skal score et 10 tal for at få huen(hvist ikke at eksamenssnit skal være over 6 troede det var den samllede snit). Det jeg vil spørge jer om er, hvordan kan man øve sig rigtig godt og grundit? Er der noget specialt jeg skal g... -
Skabelsesberetning ifølge jødedommen
ForumindlægHEJSA. nogen der ved en del om Jødedommen eller kan henvise til gode sider, som omhandler emnet skabelsesberetning ifølge jødedommen... Altså hvordan jorden og mennesket blev skabt? -
Referat af "Nattens Dronning"
Forumindlægjeg mangler et referat af: Nattens Dronning. Jeg er elendig til sådan noget. Jeg har kigget overalt på portalen og der står ikke noget referat afnovellen. Er der nogen der har et liggende, jeg kan få?
