Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 17761 til 17780 af 36005
-
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
Kalk - hjælp!
Forumindlægmin disposition indeholder emnet Kalk . I know - weird. men spørgsmålene er; Hvor stammer kalken fra? hvor findes den? Hvilke grundstoffer består calcium carbonat af? Hvilke kemiske reaktioner foregår under begrebet "murer-kemi" forklar begrebet og reaktionen mørtel og størkni... -
Eksponentiel vækst: Bevis af b
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en disposition til min mundtlige matematik eksamen. På nuværende tidspunkt er jeg igang med at skrive om eksponentiel vækst. Ligningen for den eksponentielle vækst er som kendt: y = b · ax hvoraf b = startværdien Jeg kender bestemmelsen af b: Bestemmelse af b:... -
Reaktionsligninger (Grundstoffer og atomer)
ForumindlægHeej Allesammen :) Jeg sidder her og laver dispositioner til min Fysik/kemi FSA 9. klasse :) Min lærer har opgivet emner og det ene er "Grundstoffer og atomer" - Hun siger det vil være super hvis vi lavede nogle reaktionsligninger vi kunne vise og forklare. Men problemet er at det ALD... -
"Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion"??
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål, og jeg er derfor ved at lave en disposition over spørgsmålene. Jeg er så kommet til dette spørgsmål, og jeg er rigtig rigtig meget i tvivl om, hvad jeg skal komme ind på. Spørgsmålet er som skrevet i titlen på indlægget: "Gør rede for tangenten til g... -
Trigonometri.. hjælp (:
Forumindlægøhm.. jeg er så lidt på skideren fordi at jeg skal til årsprøve i matematik og jeg er ved at lave disposition til spørgsmålene, og jeg er netop nået til et spørgsmål jeg ikke forstår-.. her kommer spørgsmålet =) "Redegør for egenskaber ved enhedscirklen. Bevis grundrelationen (cos(v))2 + (si... -
Taleemne!
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at holde en tale i retorik/dansk, for at øve argumentation, appelformer og dispositionen i en tale. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan finde mig et passende emne. Er der nogen der har ideer? Krav til valg af emne: Det skal være et problem, noget der irriterer... -
Joseph Kony
ForumindlægHey guys! Om under en måned sidder jeg ved det grønne bord og lige nu laver jeg min outline i engelsk. Som emne har jeg valgt crime og underemne Joseph Kony (LRA) Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til dispositionen. Hvad ville i undersøge/skrive? Indtil videre har jeg kun skrevet ... -
Redegørelse af en artikel
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt svært ved at forstå en artikel, altså hvad den overordnet handler om.. Jeg skal skrive en redegørelse af artiklen. Er der nogen som kan give mig en kort resume? jeg har læst den flere gange og jeg har også selv skrevet en disposition til, men jeg ved ikke om jeg har ... -
Engelsk A - STX, mundtlig eksamen hjæælp?!
ForumindlægHej alle sammen. SKal snart op i mundtlig engelsk eksamen på a niveau. Det er på stx og er i tvivl om nogle ting og vil gerne have gode råd. Vi har eksamensformen, hvor vi har 1 times forberedelse. MIne spørgsmål går på: 1) Hvordan udnyttes denne time bedst muligt? Vi trækker en tekst på en 4-5 e... -
The Sin Bin....panik over engelsk eksamen i morgen tidligt
ForumindlægEr gået fuldstændig i panik/sort over min engelsk eksamen i morgen og har virkelig brug for hjælp/opbakning. Så jeg håber at der findes en venlig studerende derude, der orker at "skubbe" mig igang med et par gode vendinger eller hjælp til dispositionen. Jeg har læst teksten: The Sin Bin... -
SSO, den sorte død
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive sso her i december og har valgt at skrive om middelalderen med hovedvægt på den sorte død. Er der nogle, der har nogle ideer/forslag til, hvad der kunne være interessant at komme nærmere ind på af problemstillinger i opgaven? Nu når jeg står og skal til at skrive min... -
Engelsk emne
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en engelsk disposition. Jeg kan vælge mellem overemnerne: -American history (Er jeg rimlig sikker i) -Young people (Er jeg rimlig sikker i) - Teorisme - Norten Ireland ( bliver opgivet, men har slet ikke haft om emnet endnu) - School Shootings (Er jeg rimli... -
Engelsk eksamen
ForumindlægHej Jeg står og skal lave en engelsk disposition. Jeg kan vælge mellem overemnerne: -American history (Er jeg rimlig sikker i) -Young people (Er jeg rimlig sikker i) - Teorisme - Norten Ireland ( bliver opgivet, men har slet ikke haft om emnet endnu) - School Shootings (Er jeg rimli... -
Energiforsyning og bæredygtighed???
ForumindlægHej alle Jeg har netop trukket mit spørgsmål til min 24-timers eksamen i Naturgeografi B-niveau Spørgsmålet lyder: "I din disposition skal du bl.a. inddrage de fossile brændstoffer og deres dannelse samt geofaglige begreber som kulstofkredsløbet, energiteknologier, energi-intetsitet, CO2-in... -
Hjælp :( !
ForumindlægHej jeg arbejder lige nu med emnet mellemkrigstiden. Jeg skal lave en disposition om det , men jeg har faktisk valget en tekst , og anyleseret den ,men problemet er at jeg ved ikke om hvad skal jeg fortælle eller hvordan kan jeg fortælle kort om mellemkrigstiden . Jeg har kun 10 minutter ... -
Bloody Sunday ?!?
ForumindlægHej alle derude, Jeg har lavet min disposition til engelsk. Jeg skriver om Bloody Sundy (Den blodige søndag) i Irland. Men jeg har et lille problem, for jeg kan nemlig ikke finde nogen konkrete svar, til hvorfor demonstrationen opstod. Altså hvad ville folket? Hvorfor demonstrerede de? Hå... -
Hjælp til 24-timers eksamen
ForumindlægHej! Jeg går i 2.g, og skal trække emne til 24-timers fysik eksamen imorgen, hvor den ene halvdel går ud på at lave en præsentation af emnet, mens den anden halvdel er en samtale med eksaminator. Er der nogle som har været oppe før, og har nogle gode forslag til, hvad der er godt at gøre? Eller e... -
Vandforurening udvidet eksamens...
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg kan komme ind på, hvis jeg fik følgende eksamensspørgsmål i biologi c-niveau: De fleste danske vandløb, søer og kystnære områder påvirkes af menneskets aktiviteter. Gør rede for nogle forhold, som belaster vores vandmiljøer. Forklar hvordan ... -
Rollemodeller for unge piger
ForumindlægJeg arbejder med emnet "Rollemodeller for unge piger" og skal derfor lave en disposition til det nævnte emne. Men jeg sidder fast, da jeg slet ikke kan finde nogle underpunkter. Jeg leder ihærdigt efter noget på nettet, men der er desværre intet der passer til.Det kunne være fedt, hvi...
