Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1761 til 1780 af 3925
-
Hjælp - analyse til mdt historie eksamen
ForumindlægHej jeg skal til studentereksamen i historie, og er faktisk usikker på hvordan jeg helt præcist skal gribe det an. Jeg har ikke rigtig forstået hvad de der analyser indebærer, hvis det nu f.eks. er en eller anden krig man kommer op i? Nogle der kan hjælpe mig. -
haster
ForumindlægEn der kan oversætte nedstående ord... Persepktiveringen -
24t. til tysk EKSAMEN
Forumindlæg"Ich habe einen Traum" af Steffi Graf¨ hedder teksten, og al info omkring denne og emnet "Körper und Identität" modtages med kyshånd :) Jeg vil SÅ gerne nå et 10-tal! (ligger normalt på 7 - ny skala) Mange hilsener fra mig (2.g mdt. tysk B-niveau eksamen) -
De gode råd?
ForumindlægJeg synes ikke jeg kan finde så mange indlæg, med gode råd.. nogen der har været oppe i old (ny reform) og som kan hjælpe os andre, med lidt "guld"? -
Studieretningsopgaven - Engelsk og dansk?
ForumindlægSom mange andre 3.gere efter den nye reform står jeg og skal vælge hvad jeg vil skrive om i dette nye "dejlige" studieretningsting. Mit problem er at jeg skal vælge noget man kan skrive 15 sider om og som samtidig kan være spændende for læseren. Har tænkt lidt på noget med et overem... -
Please Hjælp til mundtlig fransk 24 timers
ForumindlægJeg skal op til mundetlig fransk eksmen imogen og har lige trukket min tekst problemet er at jeg ikke helt forstår hvad jeg skal. For det første så i det hæfte jeg har trukket er der to tekster, vil det sige jeg skal snakke om begge tekster eller kun en af dem, og hvad skal jeg snakke om i tekse... -
AT: Fukuyama's End of History
ForumindlægJeg skal i AT skrive om Fukuyama's End of History (1989), men mangler en dansk oversættelse af udgaven - har Historiens afslutning og det sidste mennekse (fra 1992), men det er en revideret og udvidet udgave i 250siders bogform - hvis nogle ligger inde med et sådan link ville det være skønt. ... -
Litterære artikel
ForumindlægEr der nogen, der har helt styr på, hvordan sådan en skal skrives ? -
kronik-spørgsmål
Forumindlæghej.. jeg skal skrive en kronik, hvori jeg skal forholde mig til to artikler. den ene artikler handler om en diskussion om hvorvidt biblioteket skal været en multiemedie institution eller om den primært bare skal bestå af litterært stof - bøger. den anden artikel handler om hvordan biblioterapi... -
HJÆLP DIO!!! DET HASTER!!!
ForumindlægJeg har valgt Bush doktrinen som emne, og har okay styr på hvad jeg skal have med osv. har bare problemer med opstillingen ??? Nogen der kan fortælle mig hvordan min rapport skal stilles op sådan nogenlunde så det ikke bliver noget rod :) tak -
Rights
ForumindlægHej Jeg skal op til Engelsk Mundtlig Termins prøve i uge 3 og 4 Fra D.14 januar. 2013 Jeg har valgt at snakke om Rights: Rettigheder Main Topic : Rights ; Human Rigts Jeg har ikke styr på hvordan jeg skal opdele Rights på. Om jeg skal starte med de forskellige Rettigheder eller snakke o... -
AT eksame imorgen ;-)
Forumindlæghej. Nogen der kan komme med nogle guldkorn, til hvad jeg kan perspektivere mit emne til. Jeg har om robotter/kunstig intelligens med fokus på Issac Asimov. Fagkombinationen er Engelsk/historie jeg har perspektiveret det til mit studieprojekt, men ved ikke hvad jeg ellers kan perspektivere det... -
Religionseksamen - etik
ForumindlægHej. Jeg skal op i religionseksamen (c) her på mandag, og jeg er noget i tvivl om hvordan man skal behandle en etisk tekst, hvad er der at sige? Man skal selvfølgelig bedømme om den er pligt- eller nytteetisk, og så måske sammenholde disse to, men hvad ellers kan man gøre? -
DIGT.......
ForumindlægHej. Hvordan griber jeg et digt an, hvis jeg trækker det til eksamen? Er ikke så vil med Analyser og den slags. HJÆLP! : -
Bibel eller koran tekst
Forumindlægkan man godt trække en bibel eller koran tekst til eksamen? man kommer op i en ukendt tekst såvidt jeg ved, men hvis nu man kommer op i bibel eller koran tekst vil den jo også være ukendt. Mit spørgsmål er så, hvis nu man får en af delene, hvad skal man så gøre ved den? skal man finde symbolikken... -
etik
ForumindlægPå hvilken måde griber man bedst muligt en etik-tekst an, hvis man trækker en sådan til eksamen? -
eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til eksamen i morgen, har I nogle gode råd til. . ja det hele? Det der hænger lidt er dispositionen. . -
de 7 dimensioner
Forumindlæghej jeg har eksempler på de syv dimensioner, men hvad bruger man dem til? for jeg forstår det ik nemlige -
Engelsk STX (B)
ForumindlægSkal lige have nogle ting ang. den mundtlige engelskeksamen på STX B-niveau på plads :) Hvilken slags tekst kan man (risikere at) trække til eksamen? Er der både noveller, artikler o.lign.? Derudover vil jeg blot høre om det forventes, at man perspektiverer til tekster, man har lavet skriftlig ... -
USAs nye verdensorden
Forumindlægjeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet USAs nye verdensorden. det er en masse tekster omkring situationen mellem vesten og de muslimske lande efter 11. september. mut problem er så hvad kan jeg måske perspektivere til og supplerende materiale?
