Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17781 til 17800 af 153957
  • Begrebspar - HASTER!!

    Forumindlæg
    Står og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie.
  • Hvilke gener har en farveblind kvinde?

    Forumindlæg
    Hej, har fået følgende spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan svare på... Hvilke gener har en farveblind kvinde? Hvilke gener har en kvinde som er bærer af farveblindhed? Nogle der kan hjælpe?
  • Metoder

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak!
  • Kvælstofskredsløbet

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak.
  • Projekt uge - Racisme

    Forumindlæg
    Hej jeg ville spørge om der er nogle som kende en biologi lærer som ved meget om hjerne, race eller ved om er vores hjerne racistiske fordi så ville jeg meget gerne interview med.
  • Forsøg med pepsin

    Forumindlæg
    Vi har i biologi lavet et forsøg med pepsin. Et spørgsmål lyder således: “Hvilket miljø i fordøjelsessystemet skal tilsætningen af saltsyren efterligne?” Nogen der har nogle bud? Tak :)
  • Mitose og meiose

    Forumindlæg
    I biologi har vi om DNA og genetik. Nogen der helt kort kan forklare mitose og meiose? Har prøvet at læse alverdens meget om det, men ærligt, så forstår jeg ikke en dyt
  • ilt fra lunger til cellerne

    Forumindlæg
    hej! jeg har eksamensforberedlse i biologi, men sidder lidt fast ved et spørgsmål. er der nogen der kan redegøre i detaljer for iltens vej fra lungerne og videre ud til cellerne? tak på forhånd:)
  • Forbindelse af punkter i en graf

    Forumindlæg
    Hej Hvis man har lavet en plot for nogle data i biologi og har forbundet disse punkter med linjer, for at det er nemmere at visualisere udviklingen, hvad kan så være konsekvensen ved at forbinde punkterne?
  • Narturfags eksamen

    Forumindlæg
    Hej vi er to tøser i 9 klasse. Vi skal op i narturfags eksamen og har trukket stråling og vi mangler 2 spørgsmål til biologi. Vi valde atomkraft kan i hjælpe
  • Økologisk kredsløb

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal forklarer nogle fagord, og jeg er lidt i tviv om, hvordan man forklarer det økologisk kredsløb. Så hvis i kan prøve at forklare det, ville det være dejligt. Gerne så hurtigt som muligt. :-))
  • Hjælp til underemne - fysik eksamen!

    Forumindlæg
    Vi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi.
  • Landbrug spørgsmål

    Forumindlæg
    Jeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på
  • Hjælp til Forsøg

    Forumindlæg
    Hej. Nogle der har nogle gode forsøg til Eksamen omkring kroppens energi. Hvis i har et forsøg til Kroppens energi inde i de forskellige fag: Biologi Fysk Geografi Tak på forhånd
  • Forsøg vedr. stråling

    Forumindlæg
    Hej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :)
  • Magert kød

    Forumindlæg
    bogen "biologi til tiden" anbefaler at man spiser magert kød for at undgå jernmangel. Kan der være grunde til at kødet netop ikke skal være magert?
  • Epr

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg skal skrive en eksamenprojekt og jeg har tænkt mig at kombinere biologi B og fysik C. Har I nogen bud på emner omkring de to fage? Mvh
  • Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C

    Forumindlæg
    Hej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd
  • Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g...
  • Omskrivning af formel?

    Forumindlæg
    Hvis nu jeg har en formel der hedder: x = (a x b ) : 100 og jeg har x og a, men skal finde b ? Hvordan er det så jeg får vendt den ? Det er vist længe siden, jeg har haft helt almindelig mat .. :)

Søgninger relateret til biologi a skriftlig