Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 17781 til 17800 af 153957
-
Begrebspar - HASTER!!
ForumindlægStår og skal til AT årsprøve i næste uge, og i derfor vil jeg gerne vide, hvad begrebspar helt præcist. Hvad er forskellen på begrebspar og metoder? Jeg har fagene: Biologi og historie. -
Hvilke gener har en farveblind kvinde?
ForumindlægHej, har fået følgende spørgsmål i biologi, som jeg ikke kan svare på... Hvilke gener har en farveblind kvinde? Hvilke gener har en kvinde som er bærer af farveblindhed? Nogle der kan hjælpe? -
Metoder
ForumindlægHej. Er der nogen derude der kan fortælle mig, hvad det er kemi kan, som biologien ikke kan? Altså i forhold til, hvis man skulle snakke om undersøgelsen af manglende vitaminers påvirkning på kroppen. På forhånd tak! -
Kvælstofskredsløbet
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at forklare til årsagerne kan være til at der sker svingninger i nitratkoncentrationen i rodzonen i løbet af året? Indenfor Kvælstofskredsløbet - Biologi på C-niveau. :-) På forhånd mange tak. -
Projekt uge - Racisme
ForumindlægHej jeg ville spørge om der er nogle som kende en biologi lærer som ved meget om hjerne, race eller ved om er vores hjerne racistiske fordi så ville jeg meget gerne interview med. -
Forsøg med pepsin
ForumindlægVi har i biologi lavet et forsøg med pepsin. Et spørgsmål lyder således: “Hvilket miljø i fordøjelsessystemet skal tilsætningen af saltsyren efterligne?” Nogen der har nogle bud? Tak :) -
Mitose og meiose
ForumindlægI biologi har vi om DNA og genetik. Nogen der helt kort kan forklare mitose og meiose? Har prøvet at læse alverdens meget om det, men ærligt, så forstår jeg ikke en dyt -
ilt fra lunger til cellerne
Forumindlæghej! jeg har eksamensforberedlse i biologi, men sidder lidt fast ved et spørgsmål. er der nogen der kan redegøre i detaljer for iltens vej fra lungerne og videre ud til cellerne? tak på forhånd:) -
Forbindelse af punkter i en graf
ForumindlægHej Hvis man har lavet en plot for nogle data i biologi og har forbundet disse punkter med linjer, for at det er nemmere at visualisere udviklingen, hvad kan så være konsekvensen ved at forbinde punkterne? -
Narturfags eksamen
ForumindlægHej vi er to tøser i 9 klasse. Vi skal op i narturfags eksamen og har trukket stråling og vi mangler 2 spørgsmål til biologi. Vi valde atomkraft kan i hjælpe -
Økologisk kredsløb
ForumindlægHej alle Jeg har en biologi opgave, hvor jeg skal forklarer nogle fagord, og jeg er lidt i tviv om, hvordan man forklarer det økologisk kredsløb. Så hvis i kan prøve at forklare det, ville det være dejligt. Gerne så hurtigt som muligt. :-)) -
Hjælp til underemne - fysik eksamen!
ForumindlægVi er to der lige har trukket vores emne til fysik eksamen, og det blev Energi. Vi ville høre om i har nogle ideer til et underemne. Det skal inkludere fysik/kemi, gerografi og biologi. -
Landbrug spørgsmål
ForumindlægJeg skal op i emnet landbrug snart, hvilke spørgsmål kunne der komme fra fysik/kemi , geografi og biologi lærerene. Og hvilke emner kunn vi komme ind på -
Hjælp til Forsøg
ForumindlægHej. Nogle der har nogle gode forsøg til Eksamen omkring kroppens energi. Hvis i har et forsøg til Kroppens energi inde i de forskellige fag: Biologi Fysk Geografi Tak på forhånd -
Forsøg vedr. stråling
ForumindlægHej I forbindelse med naturfagseksamen i 9.klasse ville jeg gerne spørge om der er nogen der har nogle gode forsøg til generelt stråling indenfor Fysik/kemi, Biologi og geografi udover geigertæller forsøgene. tak :) -
Magert kød
Forumindlægbogen "biologi til tiden" anbefaler at man spiser magert kød for at undgå jernmangel. Kan der være grunde til at kødet netop ikke skal være magert? -
Epr
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal skrive en eksamenprojekt og jeg har tænkt mig at kombinere biologi B og fysik C. Har I nogen bud på emner omkring de to fage? Mvh -
Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C
ForumindlægHej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd -
Hjælp til to opgaver (funktion og andengradsligning)
ForumindlægHej allesammen.. Jeg er igang med at lave en prøve uden hjælpemidler, og kan ikke rigtigt finde ud af to af opgaverne, derfor ville jeg lige høre, om der er nogen der ude, som kan hjælpe mig?? 1) en funktion er givet ved f(x)= 4*a^x, hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går g... -
Omskrivning af formel?
ForumindlægHvis nu jeg har en formel der hedder: x = (a x b ) : 100 og jeg har x og a, men skal finde b ? Hvordan er det så jeg får vendt den ? Det er vist længe siden, jeg har haft helt almindelig mat .. :)
