Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17781 til 17800 af 48880
  • Emne til 2.g opgave

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har valgt at skrive dansk/historie opgave i historie. Men jeg er fuldstændig på bar bund, når det kommer til valg af emner.. Er der ikke nogen der vil komme med en håndfuld gode muligheder? :) Hilsen Christiane.
  • AP - prøve

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. Her på torsdag skal jeg til AP prøve.. Jeg tror jeg klare mig fint med den danske del, men er meget i tvivl om latin delen.. er der nogen der har været til prøve i det? altså hvordan var det, hvad gig det ud på.. jeg går bare rundt og tænker på det hele tiden :) vil bare have den...
  • HASTER! Opstilling til historie-opgaven

    Forumindlæg
    Dansk/historie opgaven i 2.g Jeg skriver om vietnam krigen. Jeg vil bare høre om opsætning? Altså .. Indledning, problemformulering, problemstillinger (????) Fremgangsmåde og metode. Skal det alt sammen med? Hvad med hypoteser? Min klasse og jeg er rimlig forvirrede. Help please!
  • Akkusativ brugens nogen gange til præpositionsled

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved at Akkusativ bruges til direkte objekt og og objæktsprædikativer. I noneg tilfælde bruges assusativ også til præpositionsled. Kan i give mig nogen eksempler på sætninger hvor akkusativ skal bruges tl præpositionsled. På latin og på dansk. Mange tak på forhånd!
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg vil høre, om der er nogle, der har en ide til, hvordan man griber dansk eksamen an, når man har omtrent 2 uger til at læse op til det? Bør man læse hele pensum op? Eller fokusere mere på perioderne, analysemodeller o.a.? Nogle ideer eller gode råd?
  • Rational Choice

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved hvor jeg kan finde litteratur på dansk om rational choice på nettet. meget gerne indsætte links for min skyld eller du må gerne give mig en forklaring på teorien og dens konsekvenser. Håber på jeres hjælp.
  • Karaktere der minder om Nora fra Et Dukkehjem

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg er igang med at skrive skriftlig dansk årsopgave, og jeg vil gerne sammenligne karakteren Nora med andre karakterer, fra bøger eller lign. fra omkring det moderne gennembrud. Det skal helst være kvinder da det var kvinderne det handlede om. På forhånd tak :)
  • Ideer til SRP med kemi?

    Forumindlæg
    Goddavs allesammen. Jeg har følgende studieretning: Mat A, Fys B, Kem B Har overvejet at kombinere kemi med et humanistisk fag såsom historie, dansk eller engelsk. Nogle gode bud? Mange tak på forhånd og god dag.
  • Ingen forsøgsresultater?

    Forumindlæg
    Jeg har kemi og dansk i AT Jeg har ikke nogle forsøgsresultater i kemi, er det et problem? Jeg har kun om chromatografi metoden mht. analyse af fødevarer, men jeg har ikke nogle egentlige resultater af analyser, kan jeg alligevel få topkarakter til AT?
  • Sofus er læge og mor er syg

    Forumindlæg
    Hej håber der er en der kan hjælpe. Jeg skal lave en analyse og fortolkning af " Sofus er læge og mor er syg" i dansk, men er virkelig lost. Nogle der kan hjælpe lidt? Hvad er selve pointen osv, hvad kan man perspektivere til?
  • Value at risk

    Forumindlæg
    Udregn Value-at-Risk ved et konfidensniveau på 99% ved en investering på 1 mio. kr. i Danske Bank aktier på baggrund af normalfordelingsantagelserne. Jeg har fundet frem til middelværdi = -1800 og standardafvigelse = 11000 Hvilken formel skal jeg bruge?
  • Speciale

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogen der kan hjælpe mig igang med mit speciale? Jeg studerer International Business Communication på CBS og skal igang med mit speciale i fagene Kommunikation og ledelse. Helt specifkt skal jeg skrive om kvinders underrepræsentation i det danske samfund.
  • Emergency!!!

    Forumindlæg
    Hej med jer alle! ;)Jeg har desværre en engelsk stil for, og jeg skal oversætte teksten fra dansk til engelsk, og jeg skal aflevere den snart!Her er mit bud. Kan I se efter, om jeg har lavet fejl?, for det plejer jeg ofte, når jeg går i sort :D (som i dette tilfælde :) )
  • Folkeskolelærer

    Forumindlæg
    Tror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer...
  • murer uddannelsen

    Forumindlæg
    hej jeg vil hører er lige kommet ind på en en murer skole med at finde en pratik plads fordi ikke havde karakter gode nok så vil hører om jeg kan klarer uddannelsen med 00 i matematik og 02 i dansk
  • Indledning til Kronik

    Forumindlæg
    Hej SP. I min dansk aflevering skal jeg lave en kronik. Jeg har lavet redegørelse, karakteristik og diskussion, men jeg mangler dog indledningen, da jeg ikke helt ved hvad jeg skal skrive der. Kan i hjælpe? Artiklen som kronikken skal tage udgangspunkt i, er vedhæftet :) Tak på forhånd.
  • hjælp til spørgsmål !

    Forumindlæg
    Futur Proche a) Futur proche består af to verber. Hvilke? b) Hvilken form har hovedverbet? c) Hvilken form har hjælpeverbet? d) Hvilken konstruktion svarer det til på dansk? På forhånd tak !
  • Republikaner vs Demokrater ideologi

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg er godt forvirret over republikanere og demokratere for kigger man med danske øjene har de én ideologi, men kigger man med amerikanske øjene er det lige pludselig noget andet. Er der nogen der kunne fortælle klart, hvad en republikaners ideologi og politisk er og hvad en demokrats ideo...
  • overblik over krige søges!

    Forumindlæg
    Da jeg har ledt efter en oversigt over verdens og dansks historien længe vil jeg meget gerne finde en.. Jeg kræver ikke mange detaljer, men bare en oversigt, hvis der er detaljer med bliver jeg kun ekstra glad.. Skal op i morgen d. 15 så det haster.. På forhånd tak! :)
  • Gamle eksamenssæt

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har ledt og ledt efter gamle Dansk A og Engelsk B eksamenssæt fra 2008-2013, men kunne ikke finde noget. Er der en venlig sjæl, der kan linke til en hjemmeside, hvor man kan finde de her gamle eksamenssæt? På forhånd tak