Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17781 til 17800 af 46442
-
Jan Sonnergaard opgave - Polterabend.
ForumindlægJeg er ved at skrive dansk opgave om Jan Sonnergaards POLTERABEND. Og er nået til spørgsmålet. Er der en skjult kritik af mennesket i teksten? Indtilvidrer er jeg nået frem til dette: Efter min analyse af jeg-fortælleren som døden, vil jeg umiddelbart sige at der ikke er en specifik kritik af ... -
økonomisk krise
ForumindlægHej, nogen der ved hvordan Danmark overlevede den økonomiske krise i 30'erne(mellemkrigstiden)? -
Intilligens
ForumindlægKan intelligens måles ud fra spillet Trivial Pursuit? -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
HJælp mig :) det haster
ForumindlægHej,, jeg har lidt et problem her. Jeg har lavet en problemformulering og nogle problemstillinger ud fra nogle artikler vi har fået udleveret. Men det jeg egentlig ville høre, er om det er sammenhængende med problemformuleringen? Som I nok kan se har jeg en del problemstillinger, så jeg ville hør... -
analyse : Pernille af Herman Bang
Forumindlæghej :D er der nogen her som kan hjælpe mig ? jeg har virkligt brug for hjælp ! til analyse : Pernille af Herman Bang -
Hvad er antropologi?
ForumindlægHej Jeg sagde igår til min lærer at antropologi var læring om mennesker...og at det omhandler at man kigger på de enkelte individer, hvilket jeg hørte en anden engang nævne for længe siden...Men læreren synes ikke det var helt det rigtige svar, så en anden elev kom med en bedre forklaring Men jeg... -
lille spm. om eventyret
Forumindlæghej er der nogen der ved, om eventyret hyrdinden og skorstensfejeren af H.C.Andersen er 3.persons fortæller eller en alvidende fortæller? + om hvilket synsvinkel den ses ved og om den skifter sig? -
Arbejderbevægelsen
ForumindlægArbejderbevægelsen begyndte i 1848, da Karl Marx udgav "Det kommunistiske Manifest", og i 1871 i Danmark, da Louis Pio udgav "Socialistiske Blade". Men jeg kan ikke finde noget om hvornår arbejderbevægelsen sluttede? -
tysk stil
Forumindlæghej jeg mangler inspiration til en tysk stil om et uventet venskab nogle der har nogle forslag -
HJælp!!
ForumindlægHejsa Vi har en aflevering for i idræt, og jeg er i tvivl om hvad dette betyder? 1. Hvad er OLs motto? Og hvad betyder det? 2. Hvad vil det sige at OL er modsætningsfyld? -
Tanker om årets AT emne?
ForumindlægSidste år med AT, og emnet er Havet livgivende, dødbringende, legendeskabende - hvad er jeres tanker? Som en sproglig elev kan jeg føle mig lidt utilfreds da jeg føler emnet er virkelig afgrænset, men det kan selvfølgelig være at andre folk har andre tanker? -
Hjælp til AT
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står i den situation at jeg skal til at vælge fag og sag i forhold til AT (hvor emnet dette år er: havet - livgivende, dødbringende, legendeskabende), da jeg går i 3.G på gymnasiet. Jeg har en ide omkring hvilken sag jeg vil fokusere på og hvilke fag jeg vil skrive i, men e... -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
ret el ej til 4 i karakter
Forumindlæghej ville lige høre har været til eksam i mediafag, men har ikke været med til at lave filmen anfet end 2 gange. den ene gang var jeg med til at trykke på kamara knappen og resten bare holde stativen, været i 2 scener, og microfon, og bare været med dem nogen gange. Men kom til at sige jeg hold... -
Hva syns I?
ForumindlægJaaah jeg har næsten lige fået mit karakterblad og vil gerne skrive det op og sammenligne den med nogle andres som også er 1.gerDansk mundtlig 7Dansk skriftlig 8Mat mundtlig 7Mat skriftlig 8Fysik 8Kemi 8Historie 8Tysk 7Engelsk 6Gymnastik ... -
Hjælp til eksamensopgave på Markedsføringsøkonom 3 semester. (Tema: Internationalisering)
ForumindlægHej SP, Jeg søger en hjælpende sjæl der vil hjælpe mig med min 24 timers eksamens opgave. Studielinjen er markedsføringsøkonomi, og semestrets tema hedder Internationalisering. Det forventets at hjælperen skal have styr på de forskellige modeller, og teorier for en virksomhed, når de vælger a... -
"Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel". Sproglige Inputs?
ForumindlægEr det her godt nok? Det er et oplæg til mundtlig eksamen. (Forklar hvad det vil sige at en funktion er differentiabel) "En måde at beskrive på, om funktion er differentiabel er når man kan finde dens hældningskoefficient i et punkt (X0) altså tangenthældningen i det punkt også kaldet diff... -
KLAGE!
ForumindlægHej Jeg er ny herinde, men håber alligevel, at der er nogen der kan hjælpe! Jeg går i 3.g. Jeg har været til en eksamen, og jeg er ikke tilfreds med bedømmelsen - da jeg mener at det er en uretfærdig karakter! Er der nogen, der før har skrev en klage, som jeg evt. kan få lov til at se? så jeg ... -
12-tallet
ForumindlægHej! I dag var jeg til dansk mundtlig eksamen, prøveform B. Det jeg undrer mig over er, at der delvist var en person, hvis analyse varede fem minutter, der fik 12 og derefter en person vis analyse varede hele prøvetiden, som også fik 12. Jeg troede at, man blandt andet skulle bevise igennem en...
