Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 17801 til 17820 af 47925
-
Termin
ForumindlægHej studieportalen. Jeg har for nyligt været op i fysik skriftig prøve. Prøven består af 7 spg med 15 underordnede spørgsmål. Jeg er sådan set sikker på, at jeg har svaret 2 måske 3 af de underordnede spørgsmål forkert. Hvad kræver det at få et 12 tal? -
Induktion, transformation, vekselspænding, radioaktivitet, atomfysik og alkohol
ForumindlægHej allesammen. Skal op i fysik her d. 7, og har virkelig arbejde hårdt på at skrive alle mine noter sammen, og forstå hver enkelt ting. Men fatter bare ingenting af induktion, vekselspænding, og tranformation Og når det kommer til Atomfysik radioaktivitet og alkohol, ved jeg slet ikke hvad jeg... -
Hjælp til matematik A-niveau
ForumindlægHej alle, Jeg er en pige på 17 år, der er igang med 2. år på gymnasiet. Jeg har linjen Matematik A, biotek A, fysik B. Jeg føler at det godt kan gå lidt hurtigt i matematik og fysik, og da jeg ikke er en der forstår tingene med det samme, men har brug for en dybdegående forklaring, ryger jeg ... -
Hjælp til valg af valgfag, STX?
ForumindlægHej.. Jeg er en 2.g elev med studieretningen; Matematik A, Biologi B og Kemi B Mine fremtidsplaner er studier i det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, det Farmaceutiske Fakultet eller Ingeniør uddannelserne. Jeg vil gerne hæve til Biologi A og Kemi A, men hvis jeg gør dét, kan jeg ikke hæve til Fy... -
Elektrostatestik, Gauss Lov.
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var nogen der ville hjælpe mig lidt igang med hvordan jeg skal løse den vedlagte opgave. Jeg burde nok kunne løse det meste selv, men jeg er meget i tvivl om hvad der endlig bliver spurgt om og hvordan jeg skal begynde. Især 1 og 2 virker lidt lumske stillet, da jeg som... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt
ForumindlægHey folkens! Jeg er lige startet på STX og jeg har nogle spørgsmål til AT og fremlæggelser generalt. 1. AT både i 1. 2. og 3.g foregår det på samme måde og hvor mange skal man fremlægge for? 2. Jeg vil bare lige høre om jeg skal forvente at holde mange mundtlige oplæg for flere mennesker end lære... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej SP Jeg har nu færdiggjort gymnasiet, men endte grundet uheldige eksamener samt corona-lockdown med et gennemsnit på 9,9... Min drøm er dog at læse medicin, og jeg er virkelig bekymret for, at jeg ikke kommer ind :( Hvordan vil I mene at mine chancer ser ud. -
KRISTENDOM SPØRGSMÅL?
Forumindlægkunne ikke finde emnet ''kristendom''.. men er der nogle der ved hvilket emner man skal kunne til eksamen? - helst så mange som muligt.. tak på forhånd (: -
Tæller årskarakter med på eksamenbevis ?
ForumindlægLad sige at jeg får 02 til årskarakter til matematik og får 10 til eksammen i matematik ? vil årskarakter tæller med på eksamenbevis ? -
Hjælp, det haster.
ForumindlægHej allesammen. Nu sidder jeg her og skal lave en disposition om "Neutralisation". Jeg er egentlig totalt lost i i fysik men det er emne går lige og lige. Jeg skal vælge nogle underemner jeg vil kommer ind under, under min 9 klasse afgangseksamen, men kan bare ikke finde flre end dem je... -
AT hjælpe : Metoder?
ForumindlægHej jeg skal op i AT her i næste uge og jeg er i tvilv om hvilke metoder der skal bruges og hvordan man skal bruge dem. Min problemformulering hvis der kan hjælpe : Vi vil redegøre for bilens historiske udvikling og se på hvad de fremtidige muligheder kan bringe, med henblik på hydrogen- og el-bi... -
SRO opgave
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at lave SRO om det skrå kast i matematik og fysik, og søger en person (pirat-lærer) som har meget erfaring indenfor disse to fag. Udover meget lidt hjælp, er det mest for at rette eventuelle fejl i min teori. Jeg skal aflevere på fredag kl 15, så det kunne være rar... -
Drikkevand for fremtidige generationer
ForumindlægSom I kunne se på overskriften, har vi lige fået udleveret et emne som hedder 'Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer.' Vi tænkte lidt på, om vi kunne komme ind på Afrika og deres levemåde og muligvis sammenligne med Danmark. Men hvad ville I synes var spændende at høre om ? Hvi... -
Matematik uden naturvidenskab?
ForumindlægEr det slet ikke muligt at tage en længerevarende uddannelse inden for matematisk uden at naturvidenskabelige fag(foruden matematik) er inkluderet? Jeg har let ved og nyder at lave matematik. Men fysik, kemi, biologi osv. kan jeg tilgældt ikke fordrage. Har jeg et stort problem? Jeg har kigget l... -
læge krav
Forumindlæghej jeg er en pige der skal starte på gymnasiet men jeg er lidt forvirret pga. jeg ikke ved hvilken studie-retning jeg skal starte i. Hvilke fag skal man have for at være læge? :) -
klods op af et skråplan
ForumindlægHvordan beregner man accelerationen på en klods, der bliver skubbet op ad et skråplan, der hælder 26 grader og har en gnidningskoerfficient på 0,45? Har udregnet at acc. er 0,333 N/kg når klodsen er på vej ned af skråplanent. -
Vekselstrøm
ForumindlægHej En opgave lyder: En vekselspænding varierer mellem -100 V og 100 V. Samtidig varierer strømstyrken mellem -50A og 50A. Beregn effektivværdien af spændingen og af strømstyrken med to betydende cifre. Jeg har løst opgaven således: Er dette korrekt? -
Solsystemet og universet
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan forklare mig, hvad sort-legeme stråling og Wiens forskydningslov er? DET HASTER!! Tak på forhånd! :-)
