Studievejledning

Tæller årskarakter med på eksamenbevis ?

30. januar 2018 af Helene03

Lad sige at jeg får  02 til årskarakter til matematik og får 10 til eksammen i matematik ?

vil årskarakter tæller med på eksamenbevis ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. januar 2018 af MatHFlærer

Ja det skulle jeg mene. Er dog HF lærer så kender ikke helt spillereglerne på STX, men har set folk skrive noget om at det gør.

Brugbart svar (0)

Svar #2
30. januar 2018 af Skaljeglavedinelektier

Din årskarakter i det år, du afslutter faget, vil fremgår af dit eksamensbevis, samt tælle med i gennemsnittet, sammen med din eksamenskarakter. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. januar 2018 af jp0000

Hvis du afslutter faget og din årskarakter er 02, så tæller det med på eksamensbeviset. Såfremt du rykker faget op på et højere niveau vil din årskarakter ikke være gældende og eksamen bliver en årsprøve.


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. februar 2018 af Mathias7878

Ja, hvis du f.eks. fik 02 i årskarakter til matematik og 10 til eksamen, havde din samlede karakter været:

  (02+10)/2 = 12/2 = 6

Dvs. du har altså fået karakteren 6 i matematik. Udregningen kan dog variere i forhold til det pågældende niveau.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #5
01. februar 2018 af Mathias7878

Hvis du nu ikke kommer op til eksamen i et fag på STX, så er det jo din årskarakter, der tæller for det hele.

F.eks. fik jeg 10 i årskarakter i Religion B-niveau. Så har jeg jo fået 10 i Religion B, selvom jeg ikke var til eksamen i det. Det er forskelllen fra HF, hvor man jo skal op til eksamen i ALLE ens fag for at afslutte dem. Sådan fungerer det ikke på STX, hvor det er tilfældigt, hvilke eksaminer man kommer op i. Man skal dog op i alle A-niveau fag, enten skriftlig mundtlig eller begge dele. Dem kan man ikke springe over.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. februar 2018 af guzbak

Jeg vil give #5 ret. Sådan husker jeg det også.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Tæller årskarakter med på eksamenbevis ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.