Søgning på: fysik a stx. Resultater: 17861 til 17880 af 154719
-
elektromagnetisme Hjælp
Forumindlægjeg har brug for at vide hvad de to huler hedder på digitalt voltmetert som den røde og sorte ledning sidder i -
tidskonstant
Forumindlægr = RC r, er tidskonstanten(det tætteste jeg kunne komme på det græske bogstav) R, er modstanden=100Kohm og C er kondensatorens kapacitet=894ohm jeg skal så vise at r angiver den tid der går inden spændingen der ligger over kondensatoren(Uc) er faldet med 63,2% af maksimalspændingen på 10V. ... -
Kvantemekanik
ForumindlægHvad viden kræver det før man kan lære Kvantemekanik? Her er et EKS. "Det kræver man kan forstå variabel før man kan lære algebra" -
organisk og uorganisk stof
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre) -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
lambda
Forumindlæghar λ en bestemt værdi eller varierer det??? -
I need help :O
Forumindlæghey jeg og har lige nogen spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, jeg har brug for lidt hjælp, så jeg kan komme videre med mit projekt (: hvad skal den ydre modstand være for at den afsatte energi i spændingskilden er mindst mulig ? hvad skal den ydre modstand Ry være i forhold til Ri fo... -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,... -
differentiering
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og sveder over et matematikprojekt. Jeg er ved at skrive noget om når man differentiere, og når man differentiere den differentierede. Men har sku glemt hvad man finder når man differentiere første gang, og når man differentiere den differentierede?? Nogen der hurtigt k... -
atomvåbnet..
Forumindlæghej. jeg har tænkt mig at skrive om atombombe i AT set fra datidens synsvinkler. Hmm.. hovedemnet er jo fremtiden, visioner og forudsigelser, men har ingen anelse om hvad mine foreløbige problemstillinger kan være. Er der nogen som har nogen ideer? -
Faglige metoder
ForumindlægHey ville lige høre hvad man mener med faglige metoder? -
studievalg
Forumindlæghey allesammen! jeg gik ud af hhx sidste år, så har jeg holdt sabbat år. Men mit problem at jeg ikke har nogle som helst ideer om hva jeg skal lave næste år! Ville meget gerne høre om hva i har valgt... mvh Spæte -
Er Newtons 3. lov en forudsigelse?
ForumindlægJeg er, ligesom mange andre 3g'ere, i gang med AT-synopsien. Jeg er lidt i tvivl... er Newtons 3. lov en forudsigelse ("Et legeme der påvirker et andet legeme med en kraft, vil blive påvirket med en lige stor modsat rettet kraft")? -
snorbølger (lost)
ForumindlægHejsa, i skolen lavede vi et forsøg med snorbølger. Vi fik følgende resultater: L (snorens længde) = 1,50 meter Lods vægt: 0,100 kg. Antal knuder: 0 f=25 Hz 1/f=0,04 Hz lambda= ____m Heraf skal jeg finde bølgelængden, når der er 0 knuder og jeg har følgende resultater for oven. Hvilken lignin... -
Projektuge emne
ForumindlægHej Vi er 2 elever fra en 9. klasse. Vi er i gang med at forberede projektuge, men der er jo intet projekt uden et emne!! Overemnet er "tid" og vi har derfor tænkt på emner som fx fremtiden (kommer der en 3. verdenskrig) eller at have om en bestemt tidsperiode. Vi synes nogl... -
eksamen
Forumindlæghmm jeg er gået lidt i stå med emnet svingninger... er der nogen der kan give nogle forslag til, hvad man kunne snakke om, hvis man trækker dette emne? -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd -
Differentialregneregler - hvorfor?
ForumindlægJeg ønsker ikke en redegørelse af differentialregnereglerne, men blot at vide hvad de bruges til - hvorfor har vi dem? -
Ligningssystemer og vektorer
ForumindlægDenne sætning hedder sætning 27 i min bog og den lyder således: Lad følgende ligningssystemer være givet a1x+b1y=c1 a2x+b2y=c2 Hvis D er forskellig fra 0, så har ligningssystemet netop én løsning: (x,y) = ((Dx/D),(Dy/D)) Hvad kan man bruge denne sætning til i praksis? Kun at finde de ubekendte...
