Søgning på: fysik projekt. Resultater: 17861 til 17880 af 20688
-
Forsøg til salte.
ForumindlægAng. folkeskolens afgangsprøve i fysik/kemi, kan jeg komme op i emnet ''salte''. Til dette emne har jeg nogle forsøg liggende. Der er dog nogle af dem jeg ikke helt fostår. Nogle der vil hjælpe, evt. med en beskrivelse? (: Forsøg 1 : Fresmtille et salt - Dette forstår jeg godt. F... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
hvad fanden er OV?!?
ForumindlægDet er ret sent at finde ud af, at jeg har brug for hjælp (jeg skal op i fysik/kemi om 7 timer) så derfor går jeg lige til sagen: På et kopiark med ensretning står der på en illustration "OV", og jeg har ingen anelse om hvad det er! Her er et billede af det: http://img401.imageshack.us... -
Global opvarmning
Forumindlægjeg har trukket et spørgsmål om global opvarmning på B niveau 24timer. Problemstillingen er let at forstå, men problemet lapper meget over i kemi/biologi. Så jeg skulle lige høre om der er nogen ideer/input til hvor at man kan se på den globale opvarmning, ud fra en fysikers perspektiv. Indtil ... -
Gødning + H+ ioner
ForumindlægHej allesammen! Hvad har gødning og H+ ioner med hinanden at gøre? Jeg har taget notater uden videre at tænke på hvilken sammenhæng jeg skrev det i. Jeg har skrevet de stærkeste syre ned på samme siden som jeg har skrevet hvordan Cl-, NO3- og SO42- påvises, og om H+ ioner, men jeg kan virkelig ... -
Forsøg: Stående bølger på en fiskesnøre
ForumindlægJeg skal til eksamen imorgen i fysik, og har trukket emnet bølger. Jeg skal præsenterer forsøget stående bølger på en fiskesnøre og eftervise, at frekvensen af den n'te partialsvingning er n gange så stor som frekvensen for første partialsvingning (fn = n x f1) Jeg skal endvidere undersøge om... -
Hvad skal jeg skrive om i OSO??
ForumindlægJeg står og skal skrive OSO lige om lidt. Problemet er, at jeg virkelig ikke aner, hvad jeg skal skrive om? Jeg har ingen ide om det overhovedet. Jeg er et meget livligt og energisk mennekse. Jeg elsker at skrive, læse, rejse, tage billeder osv. og vil gerne arbejde med andre mennesker og gerne ... -
Eksamensform i kemi c
ForumindlægHej, jeg skal op i kemi om et par dage. Min sidste eksamen :D.. Jeg ved bare ikke, hvordan eksamen forløber. Vi har fået udleveret nogle titler, og har 24 min forberedelse og 24 min eksamen, tror jeg. Det jeg ikke ved er, om vi får nogle spørgsmål udleveret eller om vi bare skal snakke om en af d... -
Energi omdannelse og energikvalitet.
ForumindlægJeg har været så heldig at skulle op i fysik, jeg har nu 24 timer til at finde ud af noget om Energi kvalitet og omdannelse. jeg har ne super god bog, men i forhold til energikvalitet er jeg lidt i tvivl, der er tale om mikroskopisk orden, noget med molkekylerne bevæger sig: 1)samme retning 2) ... -
Isolering i formel
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at lave efterbehandling på et forsøg i fysik som hedder "e/m". Jeg er stødt på en lille forhindring: Jeg kan ikke finde ud af isolerer e/m i følgende ligning: a=kvadratrod(m/e*2U) Desuden ved jeg ikke hvad hældningen er i følgende lineær funktion: e/m=... -
Radioaktivitet
ForumindlægER DER PLEASE EN DER KAN HJÆLPE MED DENNE OPGAVE, SKAL AFLEVERES OM FÅ TIMER?? Jorden bliver angrebet af rumvæsener, men en tapper fysiker har fundet en hemmelig formel, som kan sætte jordens befolkning i stand til at forsvare sig. Et af rumvæsnerne rammer ham, mens han er ved at skrive den hem... -
Kernekort
ForumindlægHej! :-) Jeg har en fysik prøve lige rundt om hjørnet, og er ved at forberede mig dertil. Jeg er ved kernekortet, og arbejder med forskellige typer henfald. Jeg kan godt opskrive de forskellige henfaldstyper, alfa, beta + og - og gamma, men hvis jeg kommer i den situation, hvor jeg ... -
Eksamen i morgen, hjælp!
ForumindlægHej Alle ! Jeg skal op i fysik i morgen og fremlægge "Det moderne verdensbillede" Jeg har få spørgssmål, som jeg håber nogen af jer kan og vil svare på. skal jeg have udregninger med i min fremlæggelse, eller det fint med nogle teorier og diagrammer? Forklaring af rummetd udvidelse?... -
Hjælp til forsøg
ForumindlægHej Jeg skal snart lave en disposition, over hvad jeg vil lave til fysik B eksamen. Jeg har overvejet en masse ting, men jeg ved ikke helt hvad jeg skal. Har tænkt mig, at lave et forsøg, der viser kropsvarmen, ved bare ikke hvordan. Så har jeg også tæ... -
BRYDNINGSLOVEN!
ForumindlægHej. Sidder her med noget fysik, og vil gerne have bevist brydningsloven : sin(i)/sin(b) = v1/v2 Jeg ved videre hen, at jeg skal bruge formlen: sin(i) = (v1*t)/(x) og sin(b)=(v2*t)/(x) Men jeg forstår ikke hvor jeg har udregningerne fra? Hvorfor skal det divideres med x(grænsevinkl... -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHeej allesammen. Vi har lige fået standpunkts karakterer og jeg har fået: dk: 7,10,7,7 i mat: 7,4,7 i eng: 10,7 i tysk: 10,7 bio og geo: 10 fysik/kemi: 7 religion:7 historie: 7. Men min mat lærer mener jeg ikke er parat til stx. Det er sikkert derfor jeg har fået det 4 tal i problemregning,... -
Bølger og gitterligningen
ForumindlægJeg sidder og skal til fysik-eksamen i morgen, men der er simpelthen noget omkring gitre jeg ikke forstår? Hvordan kan det være at alle farverne opstår når man sender lys fra en overheadprojektor gennem gitter og linse? Og hver gang jeg ser gitterligningen står der d, men jeg kan ikke forstå og... -
Telefonen - historiske begivenheder hvor den er blevet brugt
ForumindlægHej Jeg har emnet Telefonen i fysik og historie. Jeg skal finde en historisk begivenhed hvor telefonen har været indblandet. Jeg har selv tænkt på "The Hotline" mellem USA og Sovjetunionen, hvor den blev brugt under Seks dags krigen, men har fundet ud af at det ikke er en egentlig telef... -
AT synopsis hjælp
ForumindlægHej jeg står her og skal aflevere at synopsis fredag. Jeg skal skrive om en teknologisk udvikling i perioden 1851-1914, jeg har valgt at fokusere på maxim maskingeværet i fagene fysik og historie. Mit overordnede spørgsmål lyder: Hvordan har Maxim maskingeværet påvirket koloniseringen af Afrika. ...
