Søgning på: tysk analyse. Resultater: 17861 til 17880 af 38620
-
det forsømte forår
Forumindlæghejza alle sammen jeg skal første gang i mit liv skrive en stor opgave i dansk på 6 sider.jeg har valgt at skrive om hans sherfig og bogen det forsømte forår.jeg vil gerne have hjalp til problemformulering - altså hvad skal skrive????? -
Redegøre for BNP
ForumindlægHej, jeg skal redegøre for BNP men ved ikke hvad jeg skal skrive om. Indtil videre har jeg skrevet at man bruge BNP til at beregne det samlede produktion i et land. Har brug for hjælp. -
Ækvivalens
ForumindlægJeg sidder med en teoriopgave hvor jeg sidder fast: for hvordan forklare man ækvivalenspunktet? Det kan ikke være når syre og base ophæver hinanden, da der så ikke kunne være tre ækvivalenspunkter (som der jo er i en triprot syre) -
Haster eksammen dansk
ForumindlægHej Håber i virkelig kan hjælpe mig for er godt nok i vildredde og i knibe jeg skal op i dansk mundligt og forsvare mit projekt som jeg har valgt er en kronik men jeg ved ikke hvordan man gør det da det er første gang jeg skal op.. Hvad går de op i læren og cencerne ? på forhånd tak.. P.s d... -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
hjælp til rapport
Forumindlæghej jeg er igang med at skrive en rapport, og jeg ved ikke hvordan jeg skal starte med teorien, da det er første gang at jeg skriver en rapport.. -
HOMERS ILIADE HJÆLP!!!
ForumindlægHej, har et par spørsgmål håber nogle lan hjælpe. i homers iliade bliver der snakket om danerne - hvem er de og hvor hører de til. Foruden det, er det så nogle som kan fortælle mig hvordan en old eksamen forgår, hvis man kommer op i en kendt tekst og en ukent monument ? Hvordan skal starte. ... -
Mundtlig dansk eksamen - perspektivering?
ForumindlægHej :) Til en mundtlig dansk eksamen, hvor meget skal perspektiveringen til en anden tekst så fylde? skal man kunne give hovedhandlingen af den tekst man perspektiverer til? På forhånd tak (: -
Matricer
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for hvornår, der er én, ingen eller uendelig mange løsninger. Jeg tænkte på om, der er nogen der kan hjælpe mig med det. Jeg har forstået, at hvis 0=a_i,n+1, så er der ingen løsninger. Jeg er lidt usikker, men hvis der er mindst én fri variabel, så er der uendelig mange lø... -
Medie oplæg
ForumindlægHej, Er der nogen medieelskere herinde, som har nogle gode ideer til hvad et godt medie(fags) oplæg skulle indeholde? -
Hooligan, diskussion
ForumindlægEr ved at skrive 2.g-opgave om, hvorfor man bliver hooligan. Jeg vil gerne bruge Giddens og prøve at overføre nogle af hans teorier på hooligans. Det er så her mit spgs kommer. Hører det til under Redegørelse eller diskussion? Altså den måde som Giddens ville se på, hvorfor man bliver hooligan? -
Danskernes værdier
ForumindlægJeg skal lave en fremlæggelse hvor jeg skal finde nogle tekster og forklare hvorfor de skriver om danskernes værdier.. Jeg kan bare ikk finde nogle så hvis nogle vidste hvor jeg kunne finde nogen eller vidste hvad jeg skulle søge på ville det være en kæmpe hjælp -
Essay
ForumindlægHvordan skal en essay på Engelsk opstilles? -
STX, engelsk B mundtlig eksamen - hurtigt
ForumindlægHej derude Jeg er så heldig, at have trukket engelsk mundtlig som eksamen i år. Jeg skal op fredag den 22. juni. Jeg skriver egentlig ikke herinde for at få hjælp til analysemetoder osv. Dem har jeg da nogenlunde styr på. Jeg har det bare med at snakke om ligegyldige ting til eksaminer, ist... -
Pagiat tjek i DHO
ForumindlægJeg skal skrive DHO om anden verdensrig og jeg har fundet en anden dho som jeg har taget mine kilder fra (alle kilder) er det snyd/plagiat? en gymnasium lære må helst gerne svare da det ville være mest logisk men i den anden side, hvad laver en gym lære dog her:/ på forhånd tak -
psykologi eksamen
ForumindlægHejsa jeg skal op i psykologi og er blevet lidt i tvivl om hvordan den foregår. Er der nogen der ved det? (det er den gamle ordning) -
Litterær artikel og kronik?
Forumindlæghej! jeg skal op til skriftlig dansk årsprøve, og jeg har slet ikke styr på hvad henholdsvis en litterær artikel og en kronik er? min lærer og min danskbog siger to forskellige ting... er der en venlig sjæl der kunne ridse det op? - Nana -
Bud på min stil, dansk skriftlig eksamen
ForumindlægJeg vil blive rigtig glad hvis nogle af jer herinde som har læst teksten vil lige læse min stil igennem og vurdere den til en karakter. Jeg har altid ligget på et 7 tal(fik også 7 til termins) så vil da lige høre om den er under et 7 tal denne gang. Har da lidt fornemmelsen af det nemlig. Efter j... -
kronik af "midt i en jazztid"
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en indledning til en kronik om en uddrag af Knud Sønderbys roman "midt i en jazztid", og ved ikke rigtig hvordan jeg skal lave denne her indledning til en kronik?? Vil være meget taknemmlig for en hver hjælp på forhånd tak -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt...
