Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 17881 til 17900 af 46442
-
The Itch - fortolkning?
ForumindlægHejSkal aflevere stil om "the itch" her på torsdag, og er gået død i fortolkningen. Jeg har specielt svært ved manden - synes han virker lidt speciel, men kan ikke rigtig finde ud af hvorfor og hvad det betyder... Ellers så symboliserer krabberne vel kvinden og hendes følelser, ikk?Håbe... -
essay om Prag.
Forumindlægjeg skal skrive et essay om prag til den 29/10, og mit problem er jeg er helt gået i stå, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive om, så hvis der er nogle der vil hjælpe, så skriv venligdt et svar -
Reaktionshastighed og katalyse HASTER!!!!
ForumindlægHej Jeg har et oplæg til imorgen, og blev valgt til, at fremlægge om Reaktionshastighed og katalyse. Jeg forstår ikke emnet, og har virkelig meget brug for hjælp for, at få det forklaret. Der er også kurver som høre til dette emne, som jeg heller ikke kan forstå. Håber I vil hjælpe mig, Please... -
grammatisk spørgsmål -engelsk
ForumindlægKan verbet "possess" bruges i dette sammenhæng og skal "make" være makes/make.The narrator has a light inside him and possess a love, which makes him feel strong.På forhånd tak for hjælpen. -
Nordisk mytologi!
ForumindlægHej!Jeg er ved at skrive om ase-tro. Mit tema er "frugtbarhedsritualer" og jeg vil gerne have jeres kommentar og meninger om hvad jeg kunne skrive el. tilføje mere indenfor det emne!Med venlig hilsenRay -
Erindring Genretræk
ForumindlægHej :) I morgen skal jeg til skriftlig prøve og jeg ville spørge om i ikke lige vil hjælpe med at fortælle forskellige genretræk til en erindring? -
Essay
ForumindlægHvad synes i om mit essay? og hvad kan jeg gøre bedre eller ændre? -
Indledning SSO... HJÆLP
ForumindlægHej...Jeg skriver SSO i fransk, og kom i tvivl om hvad der egentlig skal stå i indledningen... Skal man præsentere værket, eller skal man præsentere selve ens opgave...?Hjælp -
John F Kennedy
ForumindlægHej jeg er igang med at lave en engelsk outline/synopse om John F Kennedy, overemnet er rasisme. Er der nogle der har nogle gode hjemmesider. -
Transit ... haster!
ForumindlægHejI min lillebrors klasse har de fået et kapitel hver for til i morgen, i en før i dag ukendt bog. Bogen hedder Transit, og de skal analysere kapitlet uden overhovedet, at have læst de foregående sider.. Hvis der er nogle venlige sjæle der vil hjælpe mig med at analyserer dette kapitel på 3,5 si... -
Hvad er Segregation?
ForumindlægHvad er segregation? - tak. -
Ladies and gentlemen
ForumindlægHej.Jeg ville bare lige høre, om nogen havde skrevet stilen "Ladies and gentlemen"mangler lidt inspiration.Håber nogen svarer -
HJÆLP TIL OLD - Musepåkaldelse
ForumindlægHej. Jeg er igang med at læse om Homers Iliade, og der er jeg stødt på ordet "musepåkaldelse". Hvad betyder det? -
Danmarks statistik
Forumindlæghej! jeg sidder og er i gang med at skrive srp opgave, men har aldrig lært at bruge danmarks statistik. jeg skal finde nogle statistikker over hvor mange hjemmegående husmødre der var i perioden 1890-1920 eller deromkring. ellers noget med kvindernes status, altså hvilke former for huslige pl... -
Spørgsmål til SF
ForumindlægHej :) Tænkte på om der var nogen der kunne hjælpe mig med det her Hvilken ideologi SF tilhører og hvorfor Hvem de centrale personer er i SF -
Midt i en jazztid - problemstilling?
ForumindlægHej, Jeg har fået til opgave at skrive en kronik på baggrund af et uddrag af romanen 'Midt i en Jazztid' af Knud Sønderbye (1931). Jeg har svært ved at finde en ordentlig problemstilling, som jeg kan diskutere ud fra - hvad er det forfatteren ønsker at belyse og stille til debat? -
Selvmodsigelser i menneskerettighedserklæringen af 1789
ForumindlægHej,Jeg sidder og skriver historieopgave i disse dage, og har om den Franske Revolution og menneskerettighedserklæringen fra 1789.Jeg har læst at denne skulle indeholde selvmodsigelser, men jeg har ikke selv kunne finde dem hidtil. Er der nogle af jer som kan give nogle eventuelle eksempler? -
IMPLICIT og EKSPLICIT???
ForumindlægJeg sidder her og læser til mundtlig dansk... Nu bliver jeg så i tvivl angående implicit og eksplicit... Hvad er det de hver især fortæller?? Og er det noget fortælleren siger? Eller er det en holdning forfatteren har der er enten direkte eller indirekte?Håber på at få svar...På forhånd tak -
SRP MAT-His
ForumindlægHej jeg håber at der er nogen der vil læse min SPR og fortæl mig hvor meget de vil bedømme den til. Min SRP omhander græsk matematik. Jeg kan sende den til jeres mail hvis nogen er interesseret -
Hvilke STX fag skal man have for at kunne tage en psykologi uddannelse?
ForumindlægHej SP, jeg er lige begyndt på 1.g på STX, og jeg har et mål om at viderestudere psykologi, når jeg er færdig med mit gymnasie. Men jeg er i tvivl om hvilke fag jeg absolut skal vælge, hvis jeg skal videre på f.eks Århus Uni for at studere psykologi? Jeg er i tvivl om jeg skal gå fra Matematik C...
