Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 17921 til 17940 af 77388
-
Hjælp til jobansøgning, nogle som vil rette den?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har skrevet en ansøgning til et deltidsjob i en ny makeup butik. Hvis du gider at kigge den igennem for evt. fejl eller måske har du bare et godt råd eller to, ja så er du meget velkommen, da jeg jo gerne vil have den perfekt. :-) Ansøgning Mit navn er Maria og ... -
rettelse af en lille del tekst
ForumindlægHej. En der vil tjekke om det er gramatisk korekt det jeg har skrevet, tak! :) Hallo Mein Name ist Helena Weiss Nilsson, Ich bin 15 Jahre alt und wohne in Ringsted, Roskildevej Ich habe zweiten Bruder, Sie Heißt Frederik und Alexander. Sie sind 12 und 21 Jahre alt, und ich wohne zusammen mit i... -
Vedr. 5 A fag til 4 A fag
ForumindlægEfter KU har været nogle r*vhuller og lave karakterkrav på 6.0 eller derover for optagelse, er jeg kommet i en rigtig dum situation. Jeg dumpede matematik på A niveau, da jeg i 3.G blev meget syg, og derfor ikke deltog i særlig meget af undervisningen. Jeg gav op. Jeg fik kyssesyge, og tabte mi... -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Karakter.
ForumindlægI mine standpunkts karakter har jeg fået 8.2 i gennemsnit (8.klasse). Er lidt skuffet over mig selv, men samtidig lidt forvirret. Jeg fik 4 i matematik problem regning i standpunkt, men vi har ikke haft nogle prøver i problemregning. Derefter fik jeg kun 7 i fysik, biologi og geografi, hvor je... -
Bølger og Vand
ForumindlægHej. jeg har trukket bølger og vand til min 24 timers fysik eksamen.. jeg har nu skrevet 7 sider notater, men spekulerer bare over hvad der er vigtigst at have med i mundtlig fremlæggelse på 8 min. kunne være lækkert med et forslag og nogle indskud Hilsen Jesper :) -
Læse op??
ForumindlægHej med jer, - Jeg skal til fysik eksamen på mandag, og jeg er så småt ved at læse op. Men min lærer har sagt, at jeg skal skrive formålene med forsøgene, og lidt terori hvad jeg vil komme omkring... Men synes det er lidt svært at gøre, nogen som har nogle gode råd/tips? Det vil betyde meget!... -
Omsat arbejde
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål som er relevant for min eksamen i fysik B. Er det forkert at sige, at arbejde kan resultere i tre særtilfælde: kinetisk energi, potentiel energi eller varme? Eller er der flere? Eller er det en helt forkert formulering? Jeg er lidt usikker. Håber nogen kan hjælpe.... -
2 ligninger med 2 ubekendte
ForumindlægHey, jeg ville hører om nogle kunne hjælpe med de her 2 ligninger? A. 1=b*a^2 B. 81=b*a^(-2) Jeg er så småt ved at give op? -
Hvor mange sider skal en opgave være, før man laver en forside?
ForumindlægHvor mange sider skal en opgave fylde, før man laver en forside? -
Spændende emner
ForumindlægNogen der kan anbefale et biologi emne, som jeg kan skrive om i SSO? -
er det hårdt
Forumindlæg... at gå på gymnasiet? -
FORURENING FORSØG
ForumindlægSimpelt forsøg om forurening?? -
Hvad er induktion det haster!!
ForumindlægHej jeg skal til at lave en rapport om induktion, men kan slet ikke finde ud af hvad det er for noget... Please hjælp mig. -
Får jeg pont?
ForumindlægFår man point til en skriftlig eksamen, hvis man fx. kom til at skrive et forkert tal ind? men fremgangsmåden er rigtig. fx skulle jeg skrive 8, men kom til at skrive 0.8 hvorfor resultatet er forkert, men fremgangsmåden er rigtig. Man kan få op til 5 point for hvert spørgsmål man svarer. Jeg gå... -
Matematik-HJÆLP
ForumindlægHej. Skriver her, da det måske var et sted hvor man kunne få hjælp. Situationen er den at jeg til sommer skal afslutte matematik på niveau B, HHX. Jeg går på skole i helsingør, så hjælpen skal gerne komme fra området heromkring. Er lidt på bar grund og kunne derfor tænke mig at arbejde struk... -
kPa i højde
ForumindlægHej Jeg står og vil fremlægge et "forsøg" til NV-eksamen, jeg har brug for at vide hvordan jeg finder frem til trykket (kPa) i forskellige højder, jeg ved at ved 6096 meter er trykket 46,563 kPa. Jeg vil gerne vide hvad trykket er ved 75 meter. Tusind tak på forhånd Mun -
Hvad skal man bruge det til?
ForumindlægHejsa. Jeg har lige et meget lille spørgsmål. Hvilken praktisk formål kunne være realistisk at man kunne bruge arealet af det paralellogram man finder ved |det(a , b)| (determinanten af a og b vektor). Kan bare komme op til det i eksamen, og så syntes jeg altid det er got at sige hvad man prakti... -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
r ^ 2 på grafregner?
ForumindlægHej Når jeg laver lineær regression på min grafregner texas TI-84 plus beregner den liniens ligning, men ikke r ^2. Hvor(dan) skal jeg gå ind på grafregneren for at indstille den til at beregne r^2 ? Håber på hjælp hurtigst muligt da jeg snart skal til eksamen. Tak på forhånd
