Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 17941 til 17960 af 48880
-
økonomi
Forumindlæghvad er forskellen på økonomi på handels højskolen og økonomi på normal uni, har hørt at der ikke er så meget matematik på handels højskolen :) -
Moderne Gennembrud - Naturalisme og Determinisme det samme?
ForumindlægEr Naturalisme og Determinisme det samme? -
SRP-
ForumindlægEr der nogen der gerne vil læse min SRP igennem, når engang er færdig med den (dvs. midt i december måned eller der omk.)? -
Eksamen 9.klasse
ForumindlægHej SP Om ikke særlig lang tid skal jeg til mine første afgangsprøver, og derfor har jeg allerede nu tænkt, at jeg stille og rolig vil begynde med at forberede, men dog ved jeg ikke helt, hvor jeg skal starte. Hvis I har nogle tips eller nogle idéer til, hvordan jeg kan bedst forberede mig til de... -
Psykologi eksamen - hjælp
ForumindlægJeg er kommet op i socialkonstruktionisme og har fået en problemformulering der lyder: Diskussion og vurdering af hvad det betyder for vores perception når begreberne anvendes som de gør. Jeg synes det er en virkelig svær opgave, så ville høre om der er nogen af jer der kan hjælpe? -
Hvorfor er det farligt at bo ved geologiske pladegrænser?
ForumindlægHej :-) Jeg har trukket Pladetektonik i min Nat.Geo eksamen på B-niveau! "Hvorfor er det farligt at bo ved geologiske pladegrænser?" Jeg ville derfor høre Jer derude om I har nogle gode argumenter eller kritikpkt. el. lign. Modtager alt, hvad der kan hjælpe mig til at forsvare mit 10... -
off. beskæftigelse og konkurrenceevne?
Forumindlæghej nogen der ved hvad en HØJ offentlig beskæftigelse betyder for Danmarks Konkurrenceevne? altså er der nogle fordele, hvis der er en høj off. beskæftigelse for denne, og hvilke kunne det f.eks. være? -
Lord of the flies - Engelsk og Psykologi
ForumindlægHej alle, Jeg har valgt at arbejde med lord of the flies i engelsk og psykologi og havde egentlig valgt titlen: Lord of the flies: Opbygningen af et "samfund" Det synes min vejleder begrænsede min opgave.. Jeg tænkte, at med denne titel ville jeg sagtens kunne komme ind på ledertyper og... -
Kampen mod global opvarmning med fokus på romklubben
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om kampen for det gode liv med fokus på den globale opvarmning. Til det skal jeg have fokus på Romklubbens forudsigelser og benytte internationale politiske teorier til at forklare ændringerne fra Romklubbens forudseigelser og frem til nu men kan ikke se hvordan j... -
Hjælp til forståelse af adgangskvotient
ForumindlægHej, Det er nu 10 år siden jeg blev student. Forstår ikke de ther adgangskvotient. Når der nu står at 1prio. har 8.0 og standby er på 6.9 vil det så sige at hvis man søger ind på kvote 2 med 4 kan man ikke komme ind. Måske et meget dumt spørgsmål men jeg har ikke gået i skole i mange år så er ikk... -
HF til videregående uddannelser?!
ForumindlægEr det muligt at få et godt gennemsnit på HF? Nogen der har gode erfaringen med at tage en HF og derefter en lang videregående uddannelse? Nogen der har en mening om STX vs. HF? -
STX?
ForumindlægHej jeg går i 9.klasse, sidste år var jeg på brobygning i HTX på frederiksberg og jeg synes at det var fedt, men jeg er ikke sikker på at det er det jeg vil efter 9.klasse, jeg overvejer mere stx, men jeg vil gerne høre om nogen kan fortælle mig lidt om forskellen mellem stx og htx? -
Læse jura, selvom der ikke er en interesse
ForumindlægHej Jeg er meget i tvivl om noget. Jeg har længe tænkt på om jura er en uddannelse for mig. Det er ikke fordi, at jeg har en kæmpe interesse for det juridiske: formueret, skatteret, og disse "kedelige" fag er ikke mine interesseområder, og som jeg ved, så er der mange der ender med at... -
Kemi & Biologi
ForumindlægHej folkens, Skal i gang med AT, og vil gerne have enten biologi koblet til et humanistisk/samf. fag eller kemi koblet til et humanistisk/samf. fag.. Har i nogle gode idéer til nogle emner?? - Ved godt det ikke behøver være fag fra to forsk. fakulteter længere, men vil egentlig gerne have det al... -
Billedkunst projekt ideer?
ForumindlægHej alle Nu er det snart tid til at jeg skal lave billedkunst projektet i 3.g på B-niveau, men jeg har ingen ideer. Vores lærer har skrevet at det skal være problemorienteret hvilket bare gør mig mere forvirret over hvad jeg kan finde på. Emnet er helt frit og vi må arbejde med hvad vi vil. J... -
Metode spørgsmål
ForumindlægHej med jer! Jeg laver pt AT. Jeg har fundet et interview på BBC, som jeg gerne vil inddrage i mit arbejde, MEN - skal jeg arbejde med tv klippet somom det er dataindsamling, altså kvantitativ metode, eller skal jeg mere se det som et klip der skal analyseres (humaniora) og på den måde give m... -
Danmarks økonomiske forhold til EU
ForumindlægHvilke hoved emner(Emu'en osv...) for dette, er det mest aktuelle at få med i en opgave? Tak på forhånd. -
Ikke bestået fagene
ForumindlægHej Jeg vil spørg om det fag som man har ikke bestået i, lægges med i gennemsnitet? Altå fx hvis man har 10 fag, bestået 8 og dumpet i 2. dvs alle karaktere skal lægges sammen og divivdere med 10 ? eller 8? På forhånd tak Sarah -
Begreber
ForumindlægEr der nogen der kan lige forklare hvad (primær og seknudær socialisering) + (traditionelt-, moderne- og senmoderne samfund) er ? -
Grønlands situation
ForumindlægHvorfor er der ikke blevet udvundet mange mineraler på Grønland endnu og kommer det først til at ske mere når USA får lov til at være i landet i ubegrænset tid?
