Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 17941 til 17960 af 23766
-
kraftvarmeværk!
ForumindlægHej alle :)Er der mon nogen, som kan hjælpe mig med at finde et billede af en type kraftværk, hvor der står at f.eks. først er energi termisk, så bliver den til mekanisk energi der og der, dernæst bliver den til elektrisk energi osv. Det er i forbindelse med min fysik eksamen i morgen.. Jeg har e... -
Kernemasse
ForumindlægJeg har i en fysik A STx opgave beregnet antallet af 210-Po kerner til 1,6*1014 stk. Opgaven lyder: bestem masse af 210-Po i børsten ved produktionen. Menes der her antallet af 210-Po kerner eller antallet af 210-Po atomer? Er kernemassen 210 u? Eller er det atommassen? -
Gamle besvarelser
ForumindlægHej derude! Er i gang med at træne stx fysik A skriftlig opgaver til terminsprøve/eksamen. Vil høre om nogle er jer ligger inde med besvarelserne fra 2011 eller 2010? Det vil i hvert tilfælde være temmeligt relevant at se om man får regnet rigtigt, anternativt må jeg jo ligge min besvarel... -
HASTER! Jern i CuSO4 ?? HJÆLP, TAK
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her med en fysik opgave, og jeg sidder lidt fast i et af spørgsmålene. Jeg håber VIRKELIG i kan hjælpe mig!! Spørgsmålet lyder: "Et jernsøm nedsænkes i en opløsning med CuSO4. Hvad sjer der? Forklar." Nogen der i det mindste bare kan hjælpe mig lidt på vej?... -
Hjælp
ForumindlægHej allesammen. Jeg har haft mange sygedage, så jeg virkelig bag ud i forhold til fysik. Derfor vil jeg gerne indhente det mine klassekammerater har lært. Jeg skal til at læse om Elektricitet, elektromagnetisme, ohms lov, induktion, ampere, volt osv. Er der nogen som kan skrive en liste som er ... -
Rumfang og densitet
ForumindlægHvad er formlen for rumfang?Min opgave lyder: "Bestem rumfanget af solsystemets største planet Jupiter.Bestem derefter planetens middeldensitet og sammenlign denne med Jordens. Er Jupiter en gasplanet eller en massiv planet?"Kan selvfølgelig godt svare på at planeten er en gasplanet - m... -
solsystemet - eksamen
ForumindlægHej Jeg har fået et fysik eksamens spørgsmål der lyder således: Du skal redegøre for den nuværende forståelse af solsystemet og de direkte observerbare effekter det giver andledning til. Stikord til den faglige samtale: Formørkelser, årstider, polar cirkel og vendekreds. Hvad tror i der m... -
Disposition til eksamen
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til eksamen imorgen, er godt forberedt, men mangler bare liiige én ting: Hvordan laver man en god dispostion til sine emner, uden at det bliver for uoverskueligt? Mine emner er: Radioaktivitet Magnetisme Forurening og elproduktion Håber nogle vil hjælpe mig - Det er min først... -
Energiniveau for laser/laserfrekvens?
ForumindlægJeg er igang med at lave en fysik opgave om laser, i den forbindelse skal jeg finde ud af noget med energiniveauer på lasere. Har fundet ud af noget med fotoner der går fra en fase til en anden. Men har det noget med energiniveau for lasere at gøre? Hvis det ikke har, hvad forstår man så ved ener... -
Lyd og bølger ideer
ForumindlægHej Jeg har valgt at arbejde med lyd i mit eksamens projekt, men jeg har lidt svært med at finde på et fysik opstilling. så har I nogen erfaring med vise opstilling eller har nogen ideer til hvordan en opstilling kunne se ud. f .eks Doppel effektenreflekation eller noget ligene hilsen Cap... -
Rod i noter: spørgsmål om ½ acceleration
Forumindlægjeg har fået skrevet noget ned i mine noter, som jeg ikke kan forstå nu (: skal op til fysik a mdt. så vil gerne have styr på dette: jeg har skrevet at "aacceleration = v / t dvs. sstrækning / t = ½a" Men jeg kan ikke forstå hvordan jeg kan få en halveret acceleration ud af det. ... -
stedfunktion
ForumindlægJeg forstår ikke flg: Da s'(t)=v(t) er stedfunktionen s(t) en stamfunktion til v(t)=a0*t+v0. Det følger så, at s(t)=½*a0*t2+v0*t+s0 ?? skal til eksamen i fysik så vil gerne have det på plads :S -
Sky Tower - opgave
ForumindlægHej!Sidder med en fysik opgave der hedder Sky Tower. Opgaven kan ses her: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/fysik-2004-7-2.pdf?menuid=150560#search=%22Sky%20Tower%20Fysik%22Det er opgave b + c, som driller... Hvis der er nogen som ved hvad man gør, så er det super :) -
Hjælpe
Forumindlæghej jeg har lavet en test i 9 klasse om atomer og stråling. Jeg fik 12 for den :) men jeg skulle skrive bogstaver ind i en boks ud for hver opgave på et svarark. Jeg skal til fysik og kemi eksamen på mandag, og ville høre om der er nogen som ved hvor man kan få testen henne så jeg kan læse den ig... -
"Hælp det haster"
ForumindlægHeej alle .. Jeg skal op i fysik imorgen kl. 10.15, og jeg sidder lige og kigger alle mine kopisider igennem, og kom til et forsøg hvor der er noget jeg ikk forstår, spørgsmålet lyder : "Hvad betyder molariteten for ledningsevnen?" og er i tvivl om, molariteten er det samme som molær?... -
F gnidning ?
ForumindlægHEy drenge.jeg sidder og laver fysik rapport.Jeg har udført et forsøg med at trække en klods henad en plade.Jeg har Massen og har hvor mange Newton der blev trukket med, andet har jeg ikke.og ud fra disse information burde jeg kunne finde Fgnid - men jeg ved dog ikke hvordan?nogen der kan hjælpe -
PP-processen
ForumindlægHej Jeg er ved at gøre mig klar til en fysik eksamen. Men jeg kan simpelthen ikke fatte hvad pp-processen går ud på ? Mit hovedemne er stjerne og derunder skal jeg komme ind på undersøgelsen af stjerners kemi, indre processer og brints rolle. Er der nogen der kan forklare mig det enkelt ? Mvh -
Hjælp....
ForumindlægHej alle Jeg har trukket "bølger og lyd". Har 24 timer. Fysik c- niveau. Jeg har svært ved at begrænse mig og er bange for at komme ind på for svære områder. Kan I hjælpe mig med, hvad jeg SKAL sige noget om???Hvad er det vigtigste??? Skal også vise en øvelse med lydhastighed i luft, no... -
Forsøg med stråling.
ForumindlægHej derude :) Jeg skal snart op i mundtligt fysik i 9 og vi har ikke lavet nogle forsøg med stråling, og da det er opgivet aligevel og jeg ved at jeg kan trække det, er der så ikke nogen der vil være venlige at hjælpe mig med et forsøg med de tre radioaktive kilder, hvordan laves det, hvad skal b... -
Varmetransport
ForumindlægHey alle kloge hoveder. Jeg har idag trukket mit spørgsmål til min fysik-eksamen i 1.g. Emnet jeg trak var varme (mere præcist varmefylde). Og det er egentlig ikke emnet i sig selv der er problemet. Jeg vil bare meget gerne kunne forklare noget om varmetransporten (fra et legeme til et andet). S...
